Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sivumiähen lyhyet erikoiset: rakastumisen problematiikkaa?  (Luettu 25876 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #30 : 22.12.2006 00:10:51 »

Tiesitkös muuten, että ne naiset, joita miehet pitävät
kauniina, puoleensavetävinä ja seksikkäinä,
yleensä tulevat helpommin raskaaksi kuin
ne naiset, jotka eivät täytä ko. mittoja?

Siitä on tehty ihan tieteellinen tutkimuskin
ja samassa tutkimuksessa todettiin miesten "haistavan"
myös naisen ovulaation, jolloin he myöskin pitivät
naista enemmän viehättävänä kuin muulloin. Smiley

haah..  Grin
Olenkin ihmetellyt, että kun en muuten niin kummoinen ole, että mistä johtuu tuo, että vientiä on ihan tarpeeksi riittänyt elämäni aikana.
Aviomiehenikin joskus heitti että; "ei tarvitse kuin kus**ella sukalla koskea, niin johan on raskaana"  2funny Jooh, kuulostaa ehkä karkealle, mutta se ei ollut sitä. Meillä oli omat sisäpiirin juttumme.  Wink (nooh, käänsin tuo vähän päälaelleen nyt...)
Siis minun on aina ollut oltava erittäin tarkka ehkäisyn kanssa, varsinkin jos rakastan..  Wink Nimittäin rakkaudettomuus on paras ehkäisykeino... jos rakkautta on, tuntuu että suudelmastakin voi hedelmöittyä  Grin tai ehkäisy välineet ovat yhtä tyhjän kanssa.
Itseasiassa uskon (naiivisti) siihen, että jos oltaisiin läsnä ja sinut itsemme kanssa kokonaisuutena, ei ehkäisyä tarvittaisi, vaan lapset hedelmöittyisivät tietoisesti juuri silloin kuin on tarkoitus.  :Smiley
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #31 : 22.12.2006 00:35:45 »

Itse kahta kieltä äidinkielenä puhuvana
ja paria muuta sujuvasti puhuen olen huomannut,
että eri kielissä rakkauden tunnustamisella on eri syvyysasteita
ja merkityksiä.

Sanana rakkaus on suomeksi hyvin suppea ja suorastaan ruma sana,
mutta kyllä silti kun kuulen jonkun sanovan minulle
Ich Liebe Dich, meinaan näyttää kansainvälistä sormimerkkiä
ja huutaa takaisin että ; Haista kuule itse!  Cheesy Grin 2funny

No olethan siekin varmaan kuullut joskus Ismo Alangon "Rakkaus on ruma sana" -biisin, joka menee:

"Jos sais heittää ärrän, ässän, koot ja aat ja uun v***uun - tekisin sen heti!
repisin ja rutistaisin sanahirviön ruttuun - tekisin sen heti!
pahan sanan surmaamalla huolet hukuttaa jos vois - tekisin sen heti!
liian paljon kaunista kai kuolis silloin pois - sana, pelkkä sana!

parempi vois olla vaikka liivi taikka laavu
suomi taikka suudelma, ilta taikka aamu
kirosanan kaltainen on lempi pohjoinen
rakkaus on ruma sana, kaipaus soi kauniimpana
rakkaus on ruma sana, runojen raiskaus

jos sais kerran reissullansa rakkaudesta ruikuttaa - tekisin sen heti!
muttei ole enää sanaa käytän rivii kauniimpaa - tekaisin sen heti!
... sana mikä sana!
pelkkää syvää tunnetilaa, hyvää hekumaa, sana mikä sana!

enää tarvitse ei valaa lemmenvaloja
joudutaan ja juostaan pitkin onnen saloja
kirosanan kaltainen on lempi pohjoinen
rakkaus on ruma sana, kaipaus soi kauniimpana..."

Mut ihan oikeesti "Rakkaus"-sana on kärsinyt meikäläisenkin korvissa aikamoisen inflaation. Jos mulle sitä joku alkaisi työkseen ratkuttaa kielellä eli toisella, niin en uskoisi mokomaa sekuntiakaan! Nytkin teettää jo töitä, jos kuulen sen itelleni sanottuna kerran vuoteen  Cheesy

Mutta jos sinä oikeasti rakastat toista, etkä hallitset/omista/ole riippuvainen siitä toisesta,
niin mitä sillä on väliä, millaisen ydinaseen hän sinun rakkauden tunnustuksesta tekee? idiot2

Rakkaus on ainoa mikä lisääntyy, kun sitä tuhlaa. Wink

Nyt sie pistät minut miettimään tosi syvästi sitä, mitä se oikeasti rakastaminen onkaan... kun jotenkin musta tuntuu, että kyllä siinä vähän väkiselläkin tulee jonkunlainen hallitsemisen/omistamisen/riippuvaisuuden tunne mukaan. Ethän kai sinäkään halua, että se sun rakkaasi hösläisi samaan aikaan jonkun muun kanssa tai jättäisi sut tykkänään? Mutta haluan edelleen painottaa sitä, että se tekee mun rakkaudentunnustuksesta miehelle "aseen", jos se käyttää sitä tietoa mun rakkaudesta hyväkseen VÄÄRIN ja pitää sitä mun tunnetta pilkkänaan, tekee siitä konstin hyppyyttää mua miten tahtoo, etenkin jos ei sitten itse tunne samoin. SEMMONEN SATTUU, PIRU VIE! Onhan näitä onnettomia rakastumisia/rakastamisia nähty maailman sivu...

Mutta tuon viimeisen lauseen allekirjoitan täysin - ja sekin on yksi mun heikkous. Olen aina sanonutkin sitä, että mulla on yhdenlainen sydämenlaajentuma: mun sydämeen mahtuu aika tajuton määrä jengiä vauvasta vaariin - ja kyl se rakastaminen peilaa aina jostain ilmansuunnasta kauniistikin takaisin  smitten
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Asterix
Vieras
« Vastaus #32 : 22.12.2006 00:37:36 »

Nimittäin rakkaudettomuus on paras ehkäisykeino... jos rakkautta on, tuntuu että suudelmastakin voi hedelmöittyä  Grin tai ehkäisy välineet ovat yhtä tyhjän kanssa.

Itseasiassa uskon (naiivisti) siihen, että jos oltaisiin läsnä ja sinut itsemme kanssa kokonaisuutena, ei ehkäisyä tarvittaisi, vaan lapset hedelmöittyisivät tietoisesti juuri silloin kuin on tarkoitus.  :Smiley

Olen miettinyt hiukan samaa siltä kantilta, että
itse olen sairastanut ja etäispesäkkeitä leikattu pois
kohdusta ja munasarjoista ja noihin aikoihin en ollut
mielestäni rakkaudellisessa suhteessa.

Sairastuin myös kovin nuorena, mutta olin myöskin
saanut tuta rakkaudetomasta kodista.

Kasvatusäitini uskoo, että sairastuin siksi,
että elämäni oli niin kovaa ennen kuin hän adoptoi
minut. Smiley

Se ikään kuin jätti jälkensä chakraan
ja ilmentyi etäispesäkkeinä.

Nyt kun se on takana päin ja nykyinen suhde on rakkaudellinen,
niin pesäkkeetkään eivät ole uusiutuneet. Smiley
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #33 : 22.12.2006 00:47:40 »

haah..  Grin
Olenkin ihmetellyt, että kun en muuten niin kummoinen ole, että mistä johtuu tuo, että vientiä on ihan tarpeeksi riittänyt elämäni aikana.
Aviomiehenikin joskus heitti että; "ei tarvitse kuin kus**ella sukalla koskea, niin johan on raskaana"  2funny Jooh, kuulostaa ehkä karkealle, mutta se ei ollut sitä. Meillä oli omat sisäpiirin juttumme.  Wink (nooh, käänsin tuo vähän päälaelleen nyt...)
Siis minun on aina ollut oltava erittäin tarkka ehkäisyn kanssa, varsinkin jos rakastan..  Wink Nimittäin rakkaudettomuus on paras ehkäisykeino... jos rakkautta on, tuntuu että suudelmastakin voi hedelmöittyä  Grin tai ehkäisy välineet ovat yhtä tyhjän kanssa.

No voi kehvatsu sentään... oiskohan tuo selitys mennyt IVF-polilla läpi, kun meillä mentiin lapsettomuushoitoja läpi 8 vuotta sitten?  Shocked Ei muuten mikään ihan tajuttoman huono teoria!  Smiley Toki meiltä löytyi kummaltakin myös ihan fyysisiä juttuja, MUTTA eikö meillä sitten ollut rakkauttakaan riittävästi kehissä? Tytärten syntymän jälkeen tulin kyllä parikin kertaa raskaaksi ihan spontaanisti, mutta ne päättyivät jo alkumetreillä molemmat...

Meilläpäin on muuten käytössä sanonta: "Joskus ei tartte muuta kuin sen, että poikamies tuulettelee lakanoitaan tuulen alapuolella, niin joku on jo varpaanvälejään myöten raskaana..."  2funny
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #34 : 22.12.2006 00:52:52 »

Ethän kai sinäkään halua, että se sun rakkaasi hösläisi samaan aikaan jonkun muun kanssa tai jättäisi sut tykkänään?

Mutta jos se mennäkseen, niin minkä minä sille mahdan? idiot2
Teen vain oman oloni paljon pahemmaksi, jos alan taistelemaan, vastustamaan ja ruikuttamaan
ja mitä se loppujen lopuksi auttaa? idiot2

Asiat menevät vain entistä enemmän mutkalle
ja kauheita riitoja vain ja kaikki sillat ikuiseksi ajaksi poltettu!

Mieluiten räpäytän silmäripsiäni jollekulle mukavammalle miehelle
ja alan nauttia olostani ja jatkan elämääni. Smiley

Paljon vähemmän vaivaa ja mielipahaa
ja erittäin paljon mielihyvää. Wink

En minä ole enään siinä "iässä",
että maailma yhteen mieheen kaatuu. Smiley

Mutta haluan edelleen painottaa sitä, että se tekee mun rakkaudentunnustuksesta miehelle "aseen", jos se käyttää sitä tietoa mun rakkaudesta hyväkseen VÄÄRIN ja pitää sitä mun tunnetta pilkkänaan, tekee siitä konstin hyppyyttää mua miten tahtoo, etenkin jos ei sitten itse tunne samoin. SEMMONEN SATTUU, PIRU VIE! Onhan näitä onnettomia rakastumisia/rakastamisia nähty maailman sivu...

Hmmm.. no jos et ole itse sanonut sitä käyttäen väärin,
niin mitä siinä toinen voi käyttää väärin? idiot2

Ymmärrän kyllä surun, jos toinen ei huolikaan sitä tarjottua
rakkautta, mutta jos se on aitoa rakkautta, niin ei liene
vaikeaa rakastaa sitä toista niin paljon,
että kunnioittaa toisen toivomusta esim. vapauden suhteen.

Jos se toinen käyttää silti "väärin" rakkauttasi,
niin tuskin hänen kohdallaan on kysymys rakkaudesta sinuun.

Mitä silloin oikeastaan menetät? idiot2
-Et mitään.
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #35 : 22.12.2006 01:13:30 »

Ethän kai sinäkään halua, että se sun rakkaasi hösläisi samaan aikaan jonkun muun kanssa tai jättäisi sut tykkänään?

Mutta jos se mennäkseen, niin minkä minä sille mahdan? idiot2
Teen vain oman oloni paljon pahemmaksi, jos alan taistelemaan, vastustamaan ja ruikuttamaan ja mitä se loppujen lopuksi auttaa? idiot2

Asiat menevät vain entistä enemmän mutkalle ja kauheita riitoja vain ja kaikki sillat ikuiseksi ajaksi poltettu!

Mieluiten räpäytän silmäripsiäni jollekulle mukavammalle miehelle
ja alan nauttia olostani ja jatkan elämääni. Smiley

Paljon vähemmän vaivaa ja mielipahaa ja erittäin paljon mielihyvää. Wink

En minä ole enään siinä "iässä", että maailma yhteen mieheen kaatuu. Smiley

No en minäkään mitään sitojatyyppiä ole, eihän se toinen sillä konstilla vierellä pysy! Jouskaria et ainakaan voi sitoa väkisin, se kyllä ottaa ritolat, jos tuntee olonsa ahtaaksi... Muuten kyl kannatan noita ajatuksiasi täysin ja mullakin on ikää ihan riittävästi tehdäkseni muuten mitä huvittaa, mutta mulle asettaa lieviä rajoitteita papin aamen ja kaksi lasta...  Smiley

Hmmm.. no jos et ole itse sanonut sitä käyttäen väärin,
niin mitä siinä toinen voi käyttää väärin? idiot2

Ymmärrän kyllä surun, jos toinen ei huolikaan sitä tarjottua
rakkautta, mutta jos se on aitoa rakkautta, niin ei liene
vaikeaa rakastaa sitä toista niin paljon,
että kunnioittaa toisen toivomusta esim. vapauden suhteen.

Jos se toinen käyttää silti "väärin" rakkauttasi,
niin tuskin hänen kohdallaan on kysymys rakkaudesta sinuun.

Mitä silloin oikeastaan menetät? idiot2
-Et mitään.

Hmm, niin... sekin on taito, että osaa päästää toisen menemään, jos ei homma enää jekkase... En tiiä, ynnäyttää kyllä kovasti tämä... mutta asioilla on aina taipumus lutviutua, joten eiköhän nää mun kuviot myös jonain päivänä taas selkene...
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #36 : 22.12.2006 01:22:19 »

No kyllä asioilla on tapana järjestyä. Smiley

Minullekin tuo papin amen on tulossa
ja odottelen sitä kuin pää giljotiinilla. buck2

Minulle tuo irtipäästämisen ja sitomattomuden taito
on vähän liiankin hyvä. Grin

Pitää opetella tuo sitoutumisen taito
ja voi miten tuskaa tämä välillä on! Cry

Eipä kuule nämäkään taidot onnea tuo yksinään tuo,
pitää sitä silti opetella kiemuroita rakkaudessa. buck2
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #37 : 22.12.2006 11:35:28 »

Pieni teknisluontoinen välihuomautus:
Sunnuntailapsi(?) Sadulla pitäisi varmaankin olla
Uranus Vaa'assa, ei Neptunus...

police
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #38 : 22.12.2006 14:16:23 »

Meetkö nää Asterixi oikeesti naimisiin?  Kiss Minä halusin silloin sitoutua ja mies myös, vaikka sittemmin mentiin erilleen. Oli kiva ja oikea tunne olla yhdessä ja sitoutuminen ei ole koskaan tuottanut minulle kauhua. Paitsi erääseen ei viittinyt ja toiseen pystynyt sitoutumaan.

No joo.

En minä ekana halua ajatella miehiä elukoina, vaikka onhan se sitten pidettävä mielessä ettei turhia järkyty, jos jotain tapahtuu. Itsellä nuo halut on niin kontrollissa ettei tarvitse pelmata kovin paljon. Duunia!  Kiss

Lähinnä huvittaa nämä lajin säilymiseen liittyvät kiemurat.  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 22.12.2006 14:19:10 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #39 : 22.12.2006 14:25:38 »

Meetkö nää Asterixi oikeesti naimisiin?  Kiss

No en kun leikisti?! uglystupid2
Meillä haluaa mies sitoutua, minä vielä opettelen. buck2
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #40 : 22.12.2006 15:24:42 »

Tääl on kivoja hymiöitä.  uglystupid2 tickedoff knuppel2 crazy2 Huh :Smiley Angry Grin
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #41 : 22.12.2006 17:42:13 »

Pieni teknisluontoinen välihuomautus:
Sunnuntailapsi(?) Sadulla pitäisi varmaankin olla
Uranus Vaa'assa, ei Neptunus...

police

Niinhän tuo näemmä pitäis, yritinkin sitä jo korjata, mut Neppari haraa nyt kovasti vastaan  Cheesy
Ja ei, kyl mie ihan maanantai-päivän tuote olen, vähän yliajassa syntynyt lähes vuorokauden pukerruksen jälkeen - ja sekin näkyy... 2funny
« Viimeksi muokattu: 22.12.2006 17:50:00 kirjoittanut Satusko70 » tallennettu

Iam
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #42 : 26.12.2006 16:00:08 »

Rakastuminen on sitä, että haluaa vanheta yhdessä.  :Smiley :Smiley
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #43 : 29.12.2006 15:51:51 »

Rakastuminen on sitä, että haluaa vanheta yhdessä.  :Smiley :Smiley

Hmm, aika hyvä määritelmä, kuvaa kylläkin ehkä vähän jo kypsempää rakastumista, ei sitä nuoruuden hullua ja silmitöntä säkästymistä...

Tästäköhän juontaa se oikein tyypillisen savolainen kosimalause: "Huvittasko sitä neetiä muata jonnae päevänä meijjän sukuhauvassa?" Ku ee tohi niätsen ruveta sillä R-alakusella sanalla rehentelemmään....  Wink
tallennettu

Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #44 : 29.12.2006 22:12:46 »

Ilmeisen tärkeä aihe, kun kaksi ketjua päällekkäin..
Laitan tän lainauksen nyt tännekin, ajatuksella luettavaksi  Kiss

Lainaus
Erich Fromm: rakkaudesta

Tavallaan jonkinlaiseksi nykyajan rakkauden häiriöksi voisi Erich Frommin mukaan nostaa myös sen, että huomio kiinnitetään yksinomaan rakastetuksi tulemisen ongelmaan, eikä siihen, miten henkisesti kypsiä olemme itse rakastamaan jotakuta. On helppo tyy tyä ajattelemaan, että rakastamiseen tarvitaan se oikea; täydellinen, itseämme täydentävä puolisko. Fromm kuvaa tätä sen oikean etsimistä oman persoonallisuuden kauppaamiseksi ja vaihtokaupaksi sopivanlaisen toisen persoonallisuuden osuessa kohdalle. Täs tä kehästä on vain yksi tie ulos; sen tajuaminen, että rakkaus on taito, joka täytyy oppia. Oppimisen edellytys on oma henkinen kypsyys. Rakkaudessa pitäisi olla myös kysymys kyvyssä antaa eikä pelkästään vastaanottaa hyötytarkoituksessa. Antaminen ei vä lttämättä merkitse elämänsä uhraamista toisen hyväksi kuten on symbioottisessa suhteessa vaan kykyä päästää toinen osalliseksi itsestään silti säilyttäen oma itsenäisyys ja riippumattomuus.

tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: