Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitähän sitä seuraavaksi tekisi elääkseen?  (Luettu 14554 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #15 : 30.12.2006 09:45:58 »

Hyvinhän sinä olen rakennuspalikoita tuonut minulle kasattavaksi eli kiitos lämpimästä osanotosta.  Smiley
Tämä tietokoneelle puhuminen on ihan mukavaa puuhaa varsinkin kun täällä on kaikki mahdollista. Ei mikään ihme, jos nyt välillä kaasuvaijeri hirttää kiinni ja taas mennään......halpaakin tämä on ja sielua ravitsevaa.   Lips Sealed
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 30.12.2006 18:48:52 »

Hei
Oliskohan yhdeksäs eri työpaikka menossa ja taas tuntuu siltä että ei kestä enää hetkeäkään. Masentavaa, kun jotain on kuitenkin elääkseen tehtävä vaikka sanotaankin ettei terve ruumis työtä kaipaa.  Tongue  Noh, vähän on kuitenkin helpottanut oloa ajatus, että kunhan vaan jaksat pakertaa niin niillä rahatukoilla mitä töistä irtoaa, saat sitten vapaa-aikana harrastaa juuri niitä asioita mitkä tuottavat todellista iloa elämään. Smiley

Anyway, voisitteko työntää miestä mäessä ja pohdiskella kanssani mitä kartta kertoisi.
Kaikki kommentit ovat arvokkaita, kukin tavallaan......

Vielä lisää pohjatietoa, aikaisemmin koettua..... muovityöntekijä, ohutlevyseppä, puuseppä, tekninen tuotesuunnittelu, myyjä, insinööriksikin tuli välillä luettua eli viisautta löytyy vaikka muille jakaa, polymeroija (kemian tehtaassa läträämistä),  tutkimusavustaja ja silmälasihioja. Kaikissa näissä on kyllä ollut omat hyvät ja huonot puolensa, mutta vielä pitäis jaksaa vähintään 28 vuotta. Aaaaaaargh. buck2

Kartasta  aurinko :kalat:ja 3.huonessa kuu kaksoset askendentti skorpioni
10.  huone tyhjä  vaaka ,6.huone tyhjä harka, 2.huone tyhjä  kauris vaaka
saturnus  oinas ja 3. huonessa ja jupiter  rapu ja 8. huoneessa

Itsellänikin on useita töitä takana ja eri aloilta. Kaikissa töissäni olen pärjännyt hyvin mutta olen levoton enkä osaa juurtua mihinkään työpaikkaan pitkäksi aikaa. Tarvitsen jatkuvasti uutta ja haasteita..
Aloitin hetki sitten uudessa työssä joka tuntuu nyt todella mukavalta mutta onko se vielä mukavaa vuoden jälkeen, sitä en tiedä  :Smiley
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 30.12.2006 19:13:48 »

Olen itse huomannut seuraavia asioita työtä vaihtaessa:

- Olen teknisesti ihan taitava käsistäni ja  skorpioni antaa minulle todella kovan tahdon oppia työ nopeammin kuin maukka perusjätkällä. Ensimmäinen vuosi on perusteiden oppimista ja pohjan luomista. Toinen vuosi luon rutiinin ja sen jälkeen kaikki tulee selkärangasta vaikka keskellä yötä herätettäessä. No problems.

- Kaikista työpaikoistani olen saanut kiitettäviä arvioita, mutta minut varmasti koetaan välillä vaikeana persoonana, koska jälleen vetoan  skorpioni, minä haluan tehdä työni juuri sillä tavalla kun se minun ruumiille ja sielulle ja hengelle parhaiten sopii.

- siinä vaiheessa kun aletaan sanomaan että teepäs Tony tuo työvaihe tällä tavalla kun minä esimies sanon (joka on se tapa millä se esimies sen työn tekisi) niin minulla alkaa lähtölaskenta

- kaikkein hämmästyttävintä siinä on se että esimiehelle ei riitä se että se työ on tehty hyvällä ammattitaidolla ja nopeammin kuin keskimäärin. Kateutta se ei ainakaan oikein voi olla koska sillä esimiehellä on parempi palkka kun minulla ja valtaakin enemmän eikä sen tarvi edes tehdä sitä työtä.

Olen miettinyt tätä työjuttuani jo aika kauan ja niin monelta kantilta että heikompia huimaisi. Aloitin tämän topicin koska kuten kirjoitin kaikki kommentit ovat tajuntaa laajentavia ja otetaan kiitollisuudella vastaan. Kaikkien kanssa ei tietenkään olla lähelläkään samaa mieltä mutta ajatukset ovat aina positiivisia.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 30.12.2006 20:52:38 »

onko sulla t-risti kartallasi?
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 30.12.2006 22:17:08 »

Löytyy ja seuraavasti:
 pluto  aspect_opp aurinko
 uranus  aspect_opp aurinko
 uranus  aspect_opp  chiron
 pluto  aspect_opp  chiron
 pluto av. aspect_squ kuu
 uranus av aspect_squ kuu
 chiron su. aspect_squ kuu
 aurinko su aspect_squ kuu
 pluto aspect_con uranus

aurinko kalat
 kuu kaksoset
 uranus  neitsyt
 pluto neitsyt
 chiron kalat
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 31.12.2006 00:12:44 »

mitähän sitä seuraavaksi kysyisi...
eli tuo älypääsi,merkurius itse, missäpä se sitten piileksii,
kaloissa,oinaassa vaiko vesimiehessä?veskariälyä?
silloin myös uranus korostuisi..
tuo merkuriushan on sulla tuossa t-ristissä neliössä mukana,
 neitsyt ja  kaksoset,haaste käyttää aivojaan,ratkaista pulmia,
tunne ja järki mittelöivät,sarkastisia sanaristikoita..
tuosta chironista auringon kanssa,ootkos vähän karismaattinen..?
viiskymppisiä juhliessasi jo kuuluisa...
chironista olen kirjoittanut niin paljon että nyt saat käyttää omaa päätäsi ja kaivella tietoo jos kiinnostaa..
haavoittunut maskuliinisuus ja/tai isä,
joku herkkä kohta sieltä löytyy,jonka esimieskin aistii..
mutta hyvinkin yllättävästi ilmennät luomisvoimaasi,siis aurinkoasi,
viivi ja wagner uusiksi..
onko tuo saturnuskin kimpassa auringon kanssa?
 saturnus oinas,hallittu,hillitty liike,kuin karatea,voima takana,
tai kuin kuiva kevät,
tietysti  mars skorpioni ja 12 huone...??
alkaa olla kohta kaukana otsikon jääkaapista.......
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #21 : 31.12.2006 07:51:43 »

merkurius uiskentelee kaloissa.

Tunteen ja järjen mittely on joka ainoassa asiassa mukana mitä teen ja se on kyllä stressaavaa. Elämän välttämättömyys minulle ja samalla asia mistä haluaisin eroon. Olisi niin kiva valita puolensa tässä sodassa, mutta ei voi kun kumpikaan ei ole oikeassa eikä halua tyrannian heräävän henkiin missään muodossa. Kai se on vaan pelatava näillä korteilla, mitä minulle jaettiin. Onneksi voittamiseen ei tarvita sitä värisuoraa, eikä se sitä elämässä takaakaan (jos se sattuu olemaan väärää väriä).

karismaattisuudesta en pysty oikein sanomaan, voi olla, voi olla etten....

haavoittunut maskuliinisuus löytyy kyllä edesmenneen isän puolelta joka ei oikein menestynyt kovin hyvin (ulkoisesti) tässä kovenevassa, materialistisessa maailmassa ja loput 10-15 vuotta oli vielä alkoholistikin. Hyvä ihminen muuten, todella monipuolinen ja myös kätevä halutessaan. Vaikka sydämmeni vuotaa verta hänen kohtalonsa vuoksi, seuraan kuitenkin ylpeydellä hanen hyviä puoliaan ja välitän niitä omalla tavallani perintönä tuleville sukupolville.

Saturnus on kimpassa ja hyvin aistit tuon kamppailulaji osion vaikkei karatea olekaan. Ilmeisesti tällä korjaan haavoittunutta maskuliinisuuttani.

12 huone  skorpioni ,mutta kuten sanoit ehkä on hyvä palata taas aiheeseen

Kuten aikaisemmin kirjoitin olen miettinyt todella laajasti tulevaa 28 vuotista työuraa ja miten niin järkyttävän pitkän ajan saisi kulumaan siten että se antaisi sielulle tyydytystä.
Puhdas tekniikka se ei ole eikä puhdas henki, järki ja tunne, sodan tärkein taistelu lähestyy....pelottaa.....kädet hikoo.....tekis mieli kääntää selkä ja juosta niin kerkeästi ku pääsee.........!nyt ryhtiä mies! !seelkäranka suoraan! !asentoooo!

Tällä hetkellä ja aina ajatukset vaan palaavat ja palaavat siihen että ne vuodet voisin toimia TEKNISEN TYÖN OPETTAJANA.
+ sosiaalisuus
+ puhuminen
+ aktiivisuus
+ järki ja tunne läsnä
+ kaikkia työtä ei tarvitse tehdä työpaikalla (tunne)
+ voi veistellä itselle tarvittaessa lintupöntön tai muuta mukavaa, kun paine tehdä käsillä kasvaa sietämättömaksi (järki)
+ pitkät lomat

- palkka nyt ei ole kummoinen, mutta kait sillä elää
- en nyt millään haluaisi skorpioonina NÄYTTÄÄ kansakoulunopettajalta
- kouluruoka ei oikein maistu, alkaa tilliliha kyllä helposti kiertään

vitsiäkin meinaa pukata, mutta mitä muita haasteita näkisitte tämän työn tuovan minun eteeni? 
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 31.12.2006 15:10:13 »

1 huone  skorpioni jousimies,
jousimiehen("opettajan")planeetta  jupiter 8 huoneen "sitovassa"
muodonmuokkauksessa muovaamassa nuoria sieluja ( rapu ja kuu),
 uranus pluto yliopistossa,9 huoneessa,liekö siellä läsnäolokin,
ja kaikki kollegat, vesta ja  juno?
haaste ?
unohtuminen omaan haavemaailmaan,illuusiokuplaan, aurinko kalat
ja neptunus  aspect_opp  uranus pluto,
toisaalta haasteena voi olla myös oma periaatteellisuus,
ehdottoman totuuden etsintä,oikeudenmukaisuus

itsekin olen pohtinut tuota opettajan ammattia usein,
vähän samoilla tekijöillä,ehkä vielä vahvempana  askendentti jousimies,
mutta
miksi ajattelet  niin järkyttävän pitkälle kuin eläkeikään asti?
anna mahdollisuus muutoksille,
vai onko tämä miesten rationaalista ajattelua,järkeilyä,
järkevää suunnitelmallisuutta,jota iteltä puuttuu..
muuten,
oisko uranuksen transiitti muovaamassa minä-kuvaa?
se iskee useinkin ajatuksen-tässäkö elämäni?
mitä haluan loppuelämältäni?
nelikymppisenä about,
mutta
muutkin voisivat jääkaappiasi raottaa.....uranuksen tuulahduksilla
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 31.12.2006 17:34:42 »

Lainaus
miksi ajattelet  niin järkyttävän pitkälle kuin eläkeikään asti?
anna mahdollisuus muutoksille,

Enpä tiedä, mutta tuskin tällä asialla on noin yleisesti ottaen mitään tekemistä Mies/nais asian kanssa. Lähes kaikki miehet jotka minä tunnen ei ajattele/suunnittele tulevaisuutta. Vuosi on jo suurimmalle osalle niin suuri luku että alkaa huimata yläpäätä.
Jos asiasta puhutaan niin minä en viitsi enää edes osallistua kun se keskustelu "mitä tehdään ens viikonloppuna" on ainoa mistä osataan puhua.
Äijäporukassa tämä tietenkin korostuu kun kaikkien pitää tuoda sitä egoaan esille kilpaa.
En toki kritisoi tässä sitä peräänkuuluttamaasi hetkessä elämistä ja voit uskoa että olen sitä tietoisesti harjoitellut melko paljon. Tympii vaan olla se yksipuolinen myötäilijä näissä ns. keskusteluissa.
Ehkä tämä minun erilaisuuteni johtuu ... vaikka plutoneitsyt......  jäykästä uudistushalusta ja kunnioituksestä työhön.
Anyway, tämä on hyvä muistutus jälleen kerran tästä erilaisesta tavastani ajatella asioita, josta olen kuitenkin ....jälleen öööö...ylpeä. :Smiley Tai  askendentti skorpioni mustavalkoinen  Smiley

Nykyinen maailman teknisen kehityksen nopea tahti ja USAsta Suomeen yhä kovempaa tuleva markkinointi pitävät tehokkaasti huolen ettei ihmisiltä pääse totuus unohtumaan eli mitä enemmän ostat ja nopeammin uusit tavarasi sitä parempi kapitalisti ja isänmaanystävä olet.
Paskat sillä mitään väliä ole kauanko se tuote kestää. Anteek, karkea kieli. knuppel2
Sinäkin olet varmaan huomannut kun jokin esim kodinkone tai mitä tahansa muu hajoaa niin korjauttaa ei enää kannata koska a) uusi tuote maksaa 20 € enemmän b) uudessa tuotteessa on paremmat energiankulutusarvot, jotka auttaa säästämään luontoa (mitä ironiaa, olenkin aina pitänyt hieman tummasta huumorista) c)uudessa on kahden vuoden takuu kun vanha leviää toisesta kohdasta ensi viikolla.
Tämä ottaa hieman etäisyyttä työ keskusteluun mutta liittyy olennaisesti siihen tapaani ajatella ja sitäkautta kysymykseen mitä haluan loppuelämältäni.

Kiitos muuten kun olet ottanut kiitettävästi osaa keskusteluun. *kumartaa*

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 31.12.2006 19:09:37 »

..järkevää suunnitelmallisuutta,jota ITSELTÄ puuttuu..siis minulta,
siis kunnioitan tuota kykyä katsoa kauemmas kun itse olen huono asettamaan päämääriä,siksi tuo 28 vuotta tuntuu utopistisen pitkältä ajalta,jo senkin takia että sinun kuusi kuitenkin kaipaa vaihtelua,
ja soisin että annat sielullesi sitä mitä se kaipaa,
ja voisihan se vaihtelevuus löytyä yhden ja saman ammatin puitteissakin,
miksei just opettajana,missä oppilaat vaihtuu,uudet ihmiset uusine mielipiteineen jos sielu on avoin vastaanottamaan..
enkä peräänkuuluta sinänsä hetkessä elämistä,
vaan läsnäoloa,teki mitä hyvänsä,
"any job,big or small,do it well,or not at all" on minun tunnukseni työn touhussa,heilutan sitten tiskiharjaa tai juotan vasikkaa..
miten helposti sitä tuleekaan väärinymmärretyksi sinänsä, kirjoitetun tekstin välityksellä,jokainen reagoi niin eri asioihin,
enkä halunnut painottaa miesten ja naisten eroa,
olen vain kuvitellut tässä ympärilläni tapahtuneiden radikaalien muutosten myötä että miesten on helpompi olla rationaalisia,
turhia hempeilemättä ja vanhoja muistelematta tai kunnioittamattakaan,tämä nyt ei liittynyt sinuun,
luojan kiitos toisensorttisiakin miehiä löytyy(mistä?),
on niin turhauttavaa kuulla oman itkunsa lomasta toisen sanovan että mitä parkumista tuossa nyt on..eikä taaskaan liity aiheeseen,joo,
ja ihan samaa mieltä tuosta kuluttamisesta,mutta minä olen sen ratkaissut pitämällä kiinni omista periaatteistani ja kuluttamalla vähemmän,liittyy varmaan tuohon samaan aspektiin chironin kanssa,
 jupiter chiron kalat aspect_opp : uranus ceres pluto vesta juno  :neitsyt:minulla ja vielä kakkoshuoneen arvomaailmasta,
se on asioita kyseenalaistava aspektikuvio,mm,
siksi ehkä vastailenkin tuon junon myötä...
itteäni tässä samalla tutkailen,peilaan deskententilläni kaksosissa,
ja myöskin pohdin haluanko tehdä tätä nykyistä sinänsä arvokasta ja mielekästä  työtä loppuelämäni,
ja
tuosta kodinkoneesta,
oisin halunnut muinoin korjauttaa niinkin "arvottoman" aparaatin kuin sähkövatkaimen,menin liikkeeseen ja korjaaja katsoi minua kuin vähäjärkistä,eihän tämmösiä kannata korjata,kun uusi maksaa sen ja sen verran,eikä niitä itseasiassa edes voi korjata,esim. ompelukoneen paininjalka tehdään umpioksi,sisällä helisee irti joku osa muttet voi liittää,uusi sinun on ostettava..
liekö tuo rantautunut sitten parisuhteisiinkin kiitettävästi......

ja ohi aiheen mennään niin että rytisee,
mutta kuu onkin nyt kaksosissa...
uitko kuin kalaT vedessä uuden vuoden?

tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #25 : 31.12.2006 21:18:51 »

Ymmärsin kyllä jo aiemmasta viestistäsi tuon itse sanan, mutta halusin (täällä kertaa minä itse)tarkoituksella vetää huomion sinne M/N osastolle. Minua ottaa päähän ihan oikeasti asioiden yksinkertaistaminen, junttimaisuus ja kaiken erilaisuuden halveksunta. Tämä kiihkomielinen esiintuominen on vaan yksi tapa purkaa paineita, vaikka tiedänkin sen luovan ahdistusta hyvinkin nopeasti. Eli tässä ei nyt ollut kysymys sinusta.
Sen olen jo huomannut ajat sitten ennen astro harrastusta että se erilaisuuden tutkiminen ja sen esiin tuominen on yksi minun tärkeistä elämäntehtävistä. Nyt en kyllä löydä yhteyttä opetajan ja tämän välillä ja ehkä tämäkin auttaa mieltäni löytämään vastauksia kysymyksiin. Hyvä, hyvä.

Olet varmasti oikeassa siinä että miesten on helpompi olla rationaalisia. Se lisää miehisyyden tunnetta ja ruokkii egoa, mutta vie koko ajan vaan entistä kauemmaksi sitä ymmärryksen hetkeä, jolloin tajuaa ettei miehisyys koostukaan pelkästään niistä äijäjutuista. Sitten on vielä tämä toinen puoli, homot, mikä nyt on myös ollut tapetilla, kiitos sillä silmällä ym mediahehkutuksen myötä. Nyt lipeää taas liian sivuun knuppel2
Minusta on  aurinko chiron merkurius  kalana tuskaisaa kuulla turhautumisesi syistä jotka sain esiin muististasi, sorry. Mutta parisuhteista lisää toisessa aiheessa.

Työhön palatakseni sanoisin että nuorempana noudatinkin enemmän tuota hetken läsnäoloa ja siksi ja tilanteiden muuttumisien vuoksi työpaikka vaihtuikin usein. Iän myötä sitä on pikkuisen pakko ottaa vähän järkeäkin mukaan koska en ihan mielelläni haluaisi lisätä työttömyysriskiä. Eli en koe itse hyvänä jos vielä 5-kymppisenä vaihdan työpaikkaa kolmen vuoden välein. Toki kaikki firmat voivat mennä nurin , mutta siihen asiaan en minä voi mitenkään vaikuttaa.

positiivisin odotuksin uudelle aikakaudelle

tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: