Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluton oppositiot  (Luettu 7722 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« : 10.12.2005 23:18:43 »

Mietin, kehtaako tästä aloittaa uutta aihetta, kun Plutosta on ollut muutenkin puhetta viime päivinä Huh Mutta, ei se mitään, aloitan kuitenkin. Elikkä mulle tulee ensi vuoden alkupuoliskolla Pluto tekemään oppositiota Merkuriukselle ja Venukselle. Meneekö ihmissuhteet uusiksi ja mullistuuko ajattelu? Jos jollain on kokemuksia näistä, kertokaa ihmeessä. Smiley
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #1 : 11.12.2005 04:37:42 »

Pluton oppositiot tekee usein itsepäiseksi. Mullakin on Pluton oppositio Jupiterille kohta, 27 asteessa.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #2 : 12.12.2005 01:13:51 »

Itsepäiseksi, hmm. Minä, vieläkin itsepäisempänä? Cheesy
Auringolleni Pluto teki oppositiota nelisen vuotta sitten, ja silloin käytännössä uudistuin suurelta osin, niin kuin jossain ketjussa oli siitä transiitista puhettakin. Olisikohan sitten jossain mielessä vastaavan kaltaista odotettavissa, en tiedä. Aurinkokaksosena ja nousuvaakana erityisesti nämä Merkkarin ja Venuksen jutut tietysti kiinnostaa.
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #3 : 12.12.2005 02:50:54 »

Merkkari vastaisi ajattelun uudistumista sekä muiden mielipiteiden kunnioittamista, Venus arvojen. Venuksen kanssa vois olla kyse myös suhtautumisesta omistushaluun ja mustasukkaisuuteen.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #4 : 12.12.2005 23:33:49 »

olisi hienoa saada tulkintaa (kokemusta) em. neliöille + neliön ero oppositioon?!
Toi on hyvä kysymys. Olen sitä koittanut miettiä. Mun mielestä Pluton oppositio on välitön ensireaktio, joka on yksipuolinen ja fanaattinen. Kolikon toista puolta ei ajatella lainkaan. Pluton neliö on taas jo puolivälissä kahden ääripään välillä, muttei tiedä minne menisi. Se on päättämätön. Epäluuloinen ja keikkuu koko ajan kahden vaiheilla, ja helposti sekä usein menee sen opposition suuntaan, mikä on myös epämukavaa. Tämmöstä mulle on tullut mieleen. Ei sitä oikein osaa selittää, ainakaan minä. Sepon sivuilla on kanssa selitetty avautuvat ja sulkeutuvat neliöt jotenkin yleisesti, mikä saattaa olla valaisevaa.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #5 : 13.12.2005 11:50:59 »

Hei Irkkunen Smiley
Tässä tulkintaa:
 pluto aspect_opp merkurius
Olet voimakkaasti ideoidesi takana ja tutkit asioita pintaa syvemmältä. Asetat asioita kyseenlaiseksi ja saatat olla jopa kyyninen. Sinua kiehtoo pinnallisten, todellisten syiden ja perustelujen löytäminen asioille. Mielenkiinnon kohteet voivat olla joko henkilökohtaisia tai sitten ihan jotain muuta. Mihin alueeseen sitten keskitytkin, pyrit tavoitteisiisi raivokkaasti.
Olet sinnikäs työssäsi, etkä osaa levätä ennen kuin pääset tavoitteeseesi.
Olet innostunut asiasta, että haluat muidenkin ihmisten jakavan innostuksesi.
Muista olla joustava, älä yritä saada väkisin toisia omalle kannallesi. Voit kohdata myös henkilön, joka yrittää saada sinut omaksumaan oman näkökansa.
Ole varovainen keskusteluissa, joissa sinua yritetään vakuuttaa jostain tietyistä syistä. Objektiivisuus ja suvaitsevaisuus on paikallaan ja viisasta kuin pakolla manipulointi.

 pluto aspect_opp venus
Kumppanin läsnäolo nyt tärkeää. Niinpä jos olet yksin etsit itsellesi suhdetta. Sinulla voi olla hyvin voimakkaita ja pakottaviakin tarpeita rakkauselämän alueella.

Saatat tehdä vihearviointeja, rakkaus on todellakin sokea, jos se koetaan riittävän voimakkaassa huumassa.
Älä pakota itseäsi tekemään asioita vastentahtoisesti, koska myöhemmin joudut perumaan väkisin tekemäsi päätökset/järjestelyt.
Omistushalu voi pulpahtaa esiin joko sinussa tai kumppanisi käytöksessä, ole varovainen. Muutoksia tulee jokatapauksessa, joko postiivisia tai negatiivsia, riippuen omasta toiminnastasi.
Sinulla saattaa olla tarve päästä tunkeutumaan toisen ihmisen ajatusmaailmaan ja yrittää paljastaa hänen salaisuutensa. Joku tietysti voi olla sinua kohtaan myös häiritsevän utelias.
Pelkäät petetyksi tulemista tavalla tai toisella. Haluat varmistua siitä, ettei niin ainakakaan käy oman sinisilmäisyytesi vuoksi.
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #6 : 13.12.2005 11:59:57 »

Mun mielestä Pluton oppositio on välitön ensireaktio, joka on yksipuolinen ja fanaattinen. Kolikon toista puolta ei ajatella lainkaan. Pluton neliö on taas jo puolivälissä kahden ääripään välillä, muttei tiedä minne menisi. Se on päättämätön.

Tavallaan. Yksinkertaistettuna oppositio on negaatio, neliö puolestaan disjunktio.

Merkurius  aspect_opp Pluto = kappaleet edustavat päinvastaisia asioita joten jos Merkurius on voimassa, Pluto ei ole, ja toisinpäin
Merkurius  aspect_squ Pluto = Merkurius ja Pluto edustavat asioita joilla ei ole mitään tekemistä keskenään, joten ne voivat olla yhtä aikaa voimassa, yhtä aikaa pois päältä tai niin että vain jompikumpi on voimassa. Ilmeisesti juuri tästä syystä energialatauksen sanotaan olevan suurimmillaan juuri neliöaspektissa. :Smiley
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #7 : 13.12.2005 16:47:24 »

Kiitos saai ja Stareyes selvityksestä Smiley Kuulostaa siltä, että olen jo saanut esimakua noista transiiteista. Esoteerisen vuositulkinnan mukaan Merkurius-oppositio on alkanutkin jo, Venus ei vielä, mutta tuskinpa nuo mitään absoluuttisia päivämääriä on, en itse ainakaan usko. Katsotaan Wink
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #8 : 13.12.2005 16:56:21 »

Kiitos saai ja Stareyes selvityksestä Smiley Kuulostaa siltä, että olen jo saanut esimakua noista transiiteista. Esoteerisen vuositulkinnan mukaan Merkurius-oppositio on alkanutkin jo, Venus ei vielä, mutta tuskinpa nuo mitään absoluuttisia päivämääriä on, en itse ainakaan usko. Katsotaan Wink
Hei Smiley
Kiva, kun voin olla avuksi smitten Pluton transiitti kestää ja se tekee hitaasti mutta varmasti muutoksia.
Olkoon Rauha kanssasi Irkkunen angel
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
helinä
Vieras
« Vastaus #9 : 13.12.2005 17:22:56 »

Uutta tuo mitä Corvus Leonis laitoit.

Mä pidin oppositiota helpompana, ehkä siksi, että silloin ongelma on selkeämpi ja helpommin kohdattavissa. Mun mielestä itsensä kanssa voi tehdä jopa kompromisseja, kun tietää missä mennään.
Toisten kanssa se paljon vaikeampaa - varsinkin jos aiheet neliön tapaan vaihtaa muotoa tilanteesta toiseen.... -Toisen on vaikea ymmärtää mistä taas kenkä puristaa... tickedoff
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #10 : 14.12.2005 18:19:00 »

Mä pidin oppositiota helpompana, ehkä siksi, että silloin ongelma on selkeämpi ja helpommin kohdattavissa.

Näinhän se on - oppositiossa ollaan erittäin tietoisia vastapäisestä asiasta, koska sellainen ylipäänsä on. Ongelma kohdataan automaattisesti. Miten se varsinaisesti ratkaistaan, onkin jo toinen juttu.  :Smiley
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #11 : 14.12.2005 22:42:59 »

Hei Smiley
Kiva, kun voin olla avuksi smitten Pluton transiitti kestää ja se tekee hitaasti mutta varmasti muutoksia.
Olkoon Rauha kanssasi Irkkunen angel

Kuten myös! Tai kuten ne yhdet sanoo, "may the Force be with you!" police
 Cheesy
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: