kultainen sulka
|
|
« Vastaus #30 : 15.04.2007 07:32:54 » |
|
Voi, olen lukenutkin Itsekseen on hyvä olla sitten, kun on käynyt kaiken perusteellisesti loppuun. Vasta sitten voi jatkaa elämää. Surullista on, että joudun uhraamaan hänelle ajatuksia niin paljon ja voimavarojanikin. Mutta selviän ja opin, hitaasti mutta varmasti
|
|
|
tallennettu
|
ASC Vaaka Aurinko & Merkurius Skorpionissa Kuu Vaa * assa Venus & Mars Jousimiehessä *** * Sininen lunaarinen yö *
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #31 : 15.04.2007 07:42:07 » |
|
Et "joudu" uhraamaan hänelle yhtään mitään, ellet niin valitse. Uhraako hän sinulle jotain? < tiedosta tuo, sen tajuaa vaikka A course in Miracles kirjaa lukiessa. "Meille ei tapahdu mitään mitä emme itse valitse."
http://www.acim.org/ (senkin saa suomeksi)
Tuollaisessa tilanteessa on iso vaara siinä, että toinen uhraa, toinen ottaa, ja se jatkuu kunnes toinen irroittautuu. Jos ajattelet miehenkin kasvua, hänen tulee menettää jotain tässä tilanteessa. Jos ei opi siitäkään, niin sitten seur. elämässä. Sinun pitää olla "kova", panna kova kovaa vastaan. Sitten yhtäkkiä tilanne on "naps" ja selvinnyt, energia on irronnut, jos haluatte voitte tavata kun pelikenttä on uudelleenjärjestetty. Hän ei vaikuta sinuun enää (eikös skorppari koeta jotain valtapeliä?). Juu, toimii myös parisielujen kanssa.
Maailma on pullollaan muita ihmisiä ja asioita joita voi tehdä ilman jotain tyyppiä. Oma vahvuutesi uinuu..
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 08:02:32 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Minna
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #32 : 16.04.2007 09:51:55 » |
|
Skorppareita ihmetellessä...
Tunteeko (nousu)skorppari pahaa mieltä tai huonoa omaatuntoa avattuaan sanaisen arkkunsa vähän väärässä tilanteessa? Olin pari päivää sitten treffeillä skorpparimiehen kanssa ja hän antoi piikikästä palautetta eräästä luonteenpiirteestäni. Olin ihan hämmentynyt ja nolona enkä osannut siinä tilanteessa sanoa mitään vaikka myöhemmin tuli tietenkin hyviä kommentteja mieleen. Olemme siis käyneet pari kertaa treffeillä ja nyt hän jo arvostelee minua(?) Olisi kiva tietää, että kokeeko hän vain antaneen rehellisen mielipiteensä (jolloin minun pitäisi vain ottaa palaute käsittelyyn) vai ajatteko hän sanoneensa jotain mitä ei ehkä olisi kannattanut. Mielipiteitä skorppareiden tuntijoilta..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #33 : 16.04.2007 10:14:20 » |
|
Veikkaisin ettei ollut viimeinen piikki.. ne kestää jos omalla kartalla vastaavia vahvuuksia, tai ei ota itseensä. Mitkä ovat omat elementtisi? Onko vettä (minulla ei oikein ole).
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.04.2007 10:22:56 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Sister of Night
|
|
« Vastaus #34 : 16.04.2007 12:28:58 » |
|
quote author=särkiahven link=topic=9805.msg137006#msg137006 date=1176709915]Skorppareita ihmetellessä...
Tunteeko (nousu)skorppari pahaa mieltä tai huonoa omaatuntoa avattuaan sanaisen arkkunsa vähän väärässä tilanteessa? Olin pari päivää sitten treffeillä skorpparimiehen kanssa ja hän antoi piikikästä palautetta eräästä luonteenpiirteestäni. Olin ihan hämmentynyt ja nolona enkä osannut siinä tilanteessa sanoa mitään vaikka myöhemmin tuli tietenkin hyviä kommentteja mieleen. Olemme siis käyneet pari kertaa treffeillä ja nyt hän jo arvostelee minua(?) Olisi kiva tietää, että kokeeko hän vain antaneen rehellisen mielipiteensä (jolloin minun pitäisi vain ottaa palaute käsittelyyn) vai ajatteko hän sanoneensa jotain mitä ei ehkä olisi kannattanut. Mielipiteitä skorppareiden tuntijoilta.. [/quote]
Oma skorppariukkelini ainakin saattaa tölväistä suustaan joskus hyvinkin harkitsemattomia kommentteja, joista minä lyhytpinnaisena kaksosena kyllä vedän usein hrnemaissipaprikat nenään.
Nyt ajan myötä olen kuitenkin oppinut sen, että tälläiset tölväisyt ei ole silleen pahalla tarkoitettu. Hän ei tarkoituksella halua loukata tai tehdä pahaa mielä muille. Ajatukset vaan sattuu hänellä soljumaan niin, että hän ei ehkä osaa muodostaa niitä kunnolla sanoiksi, tai häneltä ehkä puuttuu sellainen filtteri, jolla vähän muotoilla sanomisiaan. Skorppareillahan tuo sisäinen maailma on hyvin voimakas.
En usko, että hän sinua tahallaan loukkaa tai arvostelee. Kun skorppari suuttuu niin sitten sen saa kyllä tuta, riippuu tietysti muista merkeistä hänen kartallaan, että tuleeko piiki verbaalisesti vai muun käyttäytymisen kautta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.04.2007 12:36:05 kirjoittanut Sister of Night »
|
tallennettu
|
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa. - Mitä? - Muistuta mua, että mä etsisin valoa. - Okei. Tauko - Muista etsiä valoa. - Ei vielä, tollo. - Millos sitten? - Sitten kun mä olen unohtanut sen. - Okei.
|
|
|
Minna
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #35 : 16.04.2007 13:01:58 » |
|
Kiitoksia vastauksista Olen tietty jonkin verran herkkähipiäinen arvostelulle ,vaikka yli kymmenen vuotta kestänyt avioliitto suorasanaisen miehen kanssa kouli minua paljon. Kartallani ei ole vesimerkkejä (miksi kysyt?) vaan olen nouseva kauris, aurinko ja kuu vaaka, venus neitsyessä. Olen kai liian idealistinen kun toivon, että kun olen ollut toista kertaa romanttisessa mielessä treffeillä miehen kanssa, niin olo olisi jälkeenpäin erilainen kuin nuhdellulla lapsella
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tess
Kohtuuastroilija
Can you see how blue the sky is?
|
|
« Vastaus #36 : 16.04.2007 18:33:58 » |
|
särkiahven, minun mieheni on skorppari (merkuriuskin on skorpionissa)... Ja kyllä, hänellä on tapana olla tahattoman rehellinen ja joutuu usein ihmettelemään ihmisten vastareaktioita. Toisaalta se sama rehellisyys ja puhdassydämisyys saa hänet selvittämään asiat, koska ei halua väärinkäsityksiä itsensä ja muiden välille. Ehkä tämä välien selvittely johtuu nousuvaa'asta tosin... Paljon muutenkin vaakaa miehen kartassa, ja onkin hyvin pidetty ihminen. Tutut ovat jo oppineet tuohon suorasanaisuuteen ja arvostavatkin sitä piirrettä. Siksipä uskoisin, ettei tämäkään välttisti mitään pahaa tarkoittanut, kertoi vain mielipiteensä, eikä välttämättä edes tajua loukanneensa. (En tosin tiedä tarkalleen mitä on tapahtunut ja kuinka selvästi ilmaisit omat tunteesi tämän piikittelyn yhteydessä?) Itse olen erittäin arka skorppari, tai huono itsetuntoni tekee minusta vetäytyvän. Mutta kyllä niitä piikkejä tulee lähimpien ihoon pisteltyä. Ja kyllä... tosi huono omatunto siitä tulee ja pitkäksi aikaa jää hautomaan. Vaikeaa on siihen palata ja pyytää anteeksi tosin Ja by the way... eikös ihminen ärsyynny toisessa niihin piirteisiin, jotka ärsyttää itsessä ja joita ei halua hyväksyä itsessään... Minä ainakin älähdän juuri itselleni aroissa asioissa ja saan sen näyttämään siltä kuin toisessa olisi vikaa, vaikka oikeasti olen vihainen itselleni... (Eikä ole oikein toisilla treffeillä ruveta toista moittimaan silti)
|
|
|
tallennettu
|
Au - skorpioni Ac - oinas Kuu - härkä Merkurius - skorpioni Venus - neitsyt Mars - jousimies
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #37 : 19.04.2007 12:58:50 » |
|
Pluto Hengen siemen on vapautumassa sitä suojaavien sielun terälehtien avautuessa. Ennen avautumista siemen on ollut hautautuneena maahan. Kreikkalaisessa mytologiassa Plutoa vastaa Haades, kuoleman jumala, joka asustaa maan alla. Hermes kuljettaa kuolleiden sielut Manalaan lautturi Kharonille, joka pientä korvausta vastaan soutaa kuolleet Styksin, kuoleman virran, yli Haadekselle.
Hermeettisen filosofian symboleilla piirretty Pluto kuvastaa elämän ja kuoleman ikuista kiertokulkua. Tunnetuimpia esimerkkejä tästä uudelleensyntymisen prosessista ovat kasvit siemenineen ja toukasta kehittyvä perhonen. Eläessään kasvi tuottaa hedelmiä, joiden sisältämät siemenet kulkeutuvat niitä syövien eläinten välityksellä tai muita keinoja käyttäen laajoille alueille. Jossain vaiheessa siemenen täytyy hautautua maahan. Maan alla pimeässä se odottaa elottomana ja kuolleena uuden kasvunajan alkamista. Selittämätön mysteeri saa uuden elämänkipinän syttymään tarkoin määrättyjen olosuhteiden vallitessa, ja uusi kasvi työntyy maankuoren läpi kerälle kääriytyneenä tai muulla tavoin suojautuneena ja kehittyy sitten auringonvalon ja lämmön vaikutuksesta pieneksi versoksi ja lopulta itse kasviksi. Samoin toukka rakentaa itselleen tiukan ja ilmatiiviin kotelon, jonka sisällä se vaipuu kuolemaa vastaavaan tilaan. Jälleen tieteeltä selittämättä jääneen mysteerion kautta kotilon sisällä syttyy elämänkipinä, ja toukka alkaa kehittyä perhoseksi, joka aikanaan piilottaa munansa otolliseen paikkaan kehittymään uusiksi toukiksi.
Ihmisen elämässä Pluto kuvaa samaa sisäistä transformaatiota, uudistumista hiljaisuuden, pimeyden ja yksinäisyyden kautta. Hermeettisen filosofian mukaisesti risti Pluton symbolin alaosassa kuvaa fyysistä ja konkreettista eristäytymistä muulta maailmalta mystisen uudistumisprosessin ajaksi. Kuuluisa Haadekseen liittyvä mytologia kertoo Zeuksen ja Demeterin tyttärestä Persefonesta, jonka Zeus oli luvannut vaimoksi Haadekselle kertomatta asiasta mitään Demeterille. Monien vaiheiden jälkeen jumalat pääsivät sopimukseen, jonka mukaan Persefone vietti aina yhden kolmasosan vuodesta Haadeksessa. Demeter ei antanut viljan kasvaa tuona aikana, jotta muutkin oppisivat kunnioittamaan elämän lahjaa.
Liikkuessaan eläinradalla Plutokin opettaa samaa asiaa. Saadaksemme pitää läheisemme tulee meidän pystyä välillä myös luopumaan heistä. Kukaan ei voi omistaa toista ihmistä. Tehdessään planeettaohitusta eli transiittia, auttaa Pluto meitä muistamaan tämän elämän jatkumiselle välttämättömän kosmisen lain. Ei kuitenkaan fyysisen kuoleman kautta, kuin joissain harvoissa tilanteissa. Eikä lopulta edes menetyksen kautta, sikäli kun uskallamme tulla tietoisiksi aina silloin tällöin päällä olevasta Pluto-ajasta elämässämme.
Tietoisuudesta huolimatta tuo aika voi olla hyvin pelottava kokemus. Mielestäni sen tärkein elementti onkin pelon kohtaaminen ja menettämisen tunteen hyväksyminen. Tulemme tavalla tai toisella täysin vääjäämättä menettämään elämästämme asiat ja ihmiset, joista olemme tulleet liian riippuvaisiksi. Tällainen riippuvuus estää oman henkisen kehityksemme, ja siksi, kosmisen jatkuvuuden lain mukaisesti, luonto armeliaasti irrottaa meidät elämällemme välttämättömiksi kuvittelemistamme ihmisistä. Kun olemme oppineet elämän jatkuvan kaikesta huolimatta, saamme kaiken takaisin useimmiten hiukan toisessa muodossa, mutta kuitenkin. Sanomattakin lienee selvää, että taisteleminen tätä luopumisen aikaa vastaan vie tuhkatkin pesästä. Luopumisen ajan hyväksyminen on yksinäisyyden ja irrallaan olemisen tunteen kohtaamista päästämällä irti tärkeimmistä ihmisistä.
*Hmmm.. eräs noususkorppari luopui ja menetti lopulta kokonaan.. sama eräästä skorpparista.. mitens tuo stemmaa..
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.04.2007 13:00:50 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ »
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #38 : 21.04.2007 10:53:56 » |
|
Tämän voisi joku kääntää KS_lle-
Let us give you an example: There is Joe who is a fine soul indeed. However Joe, for quite a few lifetimes now, has been struggling with powerlessness in the physical realm. His struggle has led him into violence and even to developing addictions to alcohol. Mary, on the other hand, for some time now has had difficulties in valuing herself, always choosing second best, and always giving her power away. So Joe and Mary coordinate their lives and set up a strong probability to meet. Their intention is that Mary and Joe will fall in love and work towards resolving their respective issues. In her relationship with the alcoholic Mary will learn that she must begin to make choices that reflect her self-worth. Joe, on the other hand, wants to learn that he cannot possess or control anyone, for power must come from within. However, Mary finds herself often challenged during the course of her life, and at college the establishment challenges her ideas and values. Instead of capitulating, as was her custom in previous lives, she stands up for herself and chooses to value herself. At that moment her vibration changes and therefore Joe is no longer necessary.
It could happen that she may meet Joe, but it would more than likely be a passing meeting and one in which she could share with him what she had learned. She may indeed end up being the counselor at an alcohol rehabilitation center, for example, but Mary no longer requires an intimate relationship with Joe. At this stage both Joe and Mary set up new vibrations so that they connect with their other possible soul mates.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kultainen sulka
|
|
« Vastaus #39 : 22.04.2007 17:51:11 » |
|
Kiitti SA Käännös helppottaisi kummasti
|
|
|
tallennettu
|
ASC Vaaka Aurinko & Merkurius Skorpionissa Kuu Vaa * assa Venus & Mars Jousimiehessä *** * Sininen lunaarinen yö *
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #40 : 24.04.2007 08:58:38 » |
|
Their intention is that Mary and Joe will fall in love and work towards resolving their respective issues. In her relationship with the alcoholic Mary will learn that she must begin to make choices that reflect her self-worth. Joe, on the other hand, wants to learn that he cannot possess or control anyone, for power must come from within. *Koska pariskunnalla on ollut menneissä elämissä/ tässä ongelmia voimattomuuden-kontrolloimisen ja huonon itsetunnon kanssa, niin miehen on voitettava alkoholi/kontrolliongelmansa ja naisen arvostettava itseään/tehtävä valintoja.
Heidän tiensä eroavat tästä riippuvuussuhteesta, on aika kasvaa ja kohdata muita parisieluja. Joita siis on tuhansia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|