Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuunsolmut  (Luettu 7331 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« : 07.07.2007 00:25:07 »

Olen tässä viime aikoina pohtinut paljon seuraavanlaista  "ristiriitaista" asiaa.
Kävimme viimeisimmissä astro-miitingissä läpi kaikkien osalta tätä asiaa läpi ja itselleni jäin paljon mietittävää jälkeenpäin.
Oma kuunsolmuni on ravussa, 9. huoneessa. Oletan tämän olevan yksi tämän elämäni oppiläksyistä, juuri se mihin kuunsolmut liitetään. Tämä tarkoittaisi sitä, että tämän elämäni tarkoitus olisi tuoda sitä "pehmeämpää" minääni esille ja oppia siitä. Itsekin koen tämän pehmeän ja luovan energian keskeiseksi ja läheisemmäksi tässä elämässä. Vastakohtanahan on kauris minulla kauris 3.huoneessa. Kuitenkin elämäni on kuljettanut minua 15-vuotiaasta asti kylmään bisness-elämään, minkä koen itselleni aika vieraaksi, vaikka näin kaksosena voin pitää erinlaisia rooleja yllä. Tämä käyttäytyminen toimii vain työelämässä. Eikö kuunsolmun opetus juuri ole se, että jättää "toisen puolen" solmun eli kauriin käyttäytymismallit edelliseen elämään? Miksi minulle sitten laitetaan eteen näitä samoja käyttäytymismalleja, mitä minun periaatteessa pitäisi jättää jo taakseni?

Jotenkin minun on vaikea uskoa, että minulle opetetaan tässä elämässä "kovuutta" kun  olen erittäin herkkä ja vastaanottavainen ihminen muuten? Onko minun roolini kasvattaa ehkä esimiehen/johtajan roolissa vaihtoehtoisia kehittymismalleja nuoremmilleni, juuri sitä "pehmeämpää" lähestymistapaa?

Mitä mieltä muut? Miten muut olette oivaltaneet kuunsolmujen opit? smitten
« Viimeksi muokattu: 07.07.2007 00:31:49 kirjoittanut Ilmatar » tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1 : 07.07.2007 01:00:29 »

Onko minun roolini kasvattaa ehkä esimiehen/johtajan roolissa vaihtoehtoisia kehittymismalleja nuoremmilleni, juuri sitä "pehmeämpää" lähestymistapaa?

Hyvä nostaa aihe pohdittavaksi, mutta kohdaltasi sinähän tiedät jo vastauksen :Smiley

Minulla  kuunsolmu jousimies 5.huoneessa, ja elämässäni koko ajan
energioitani hajaannuttaa monet samanaikaiset projektit ja uudistukset Cheesy
Olosuhteet antavat siis jatkuvasti mahdollisuuksia kehittyä jouskarimaisempaan suuntaan... Grin
tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #2 : 07.07.2007 01:15:22 »

Kyllä vain :Smiley

Saanko kysyä mitä teet työksesi? Oletko joutunut taistelemaan asemastasi? Anteeksi, että joudun tätä ura-asiaa tuomaan esille, mutta olennainen osahan se on meidän elämäämme ja nimenomaan elämäntehtäväämme;)..
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #3 : 07.07.2007 01:31:41 »

Laskusolmu kaksoset voisi kysyä - mitä kaikkea teet työksesi?
Uria ois niin monta, kun vaan kerkeis joka paikkaan...
Ja joka päivä pukkaa uutta ideaa, mitä ei olla vielä tehty, mitä tämä maailma tarvitseen, mitä tämän maailman parantamiseksi pitäisi tehdä -ideologialla. Cheesy

Taistelemaan joudun yleesä vain just nimenomaan ideologisista tai persoonaani koskevista asioista, en asemastani, koska aurinko ja askendentti leijona joutuu tahtomattaankin aina johtoasemaan ryhmässä kuin ryhmässä.


Tunnen monta kuunsolmu rapu :a, kaikki tavalla tai toisella
takakireitä tiukkapipoja; opettelemassa herkkyytensä kanssa elämistä.
tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #4 : 07.07.2007 01:44:38 »

En tiedä tuosta tiukkapipoisuudesta. Niin monet muut aspektit vaikuttavat kartalla/elämässä.
Mutta kyllä, herkkyden opettelemisessa menee aikansa, jos ei koko elämä. Herkkyydelläkin on niin monta muotoa.
tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #5 : 07.07.2007 10:10:58 »

Hei
Sinulle Ilmatar (laskusolmu) kauris voi toisaalta antaa myös paljon. Olet ilmeisen peräänantamaton ura asioissa....
Ehkä  aurinko  aspect_opp tr  pluto ole löytänyt useita voimahahmoja lähellesi. Nyt olisi sitten hyvä katsoa mitkä näistä ihmisistä ovat tehneet sinulle hyvää - mitkä ei...
Anteeksiantoakin joutuu harjoittelmaan.
Tiedän että joskus on itselleen liiankin ankara -  askendentti  pluto hengessä   Cool

Ehkä monet laskusolmu teemat voivat lopulta aukaista solmuja?
Minulla laskusolmu huone 11  leijona ->  aurinko huone 10  rapu.
Tunnen etten pysty antamaan kenellekään mitään (en edes rakkautta) ilman tuota "johtavaa asemaa".
Sinänsä vitsikästä, että  aurinko rapu muka haluaisi johtaa  Wink
Mutta  kuunsolmu  vesimies tuskin haluaa tulla johdetuksi - ainakaan harhaan!
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 07.07.2007 11:56:25 »

onhan rapu cardinal-johtava aloitteikas merkki,
ja yläsolmu opettaa käyttämään päätään..
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #7 : 07.07.2007 12:09:57 »

Ilmatar, ethän loukkaantunut (vaikka  kuunsolmu rapu ootkin Wink)
Toki koko kartan tarkastelu antaa tarkemman kuvan koko persoonan edustuksesta.

Tarkoitin tietenkin, että kaikissa tuntemissani solmu-kauriksissa on aistittavissa jollakin elämänosa-alueella, tavalla tai toisella, tuo piirre...
Painivatten sen rapuherkkyytensä kanssa piätellen itseään, järkeistämällä kaiken kaurismaisesti.

Liittyykö muuten kauriiseen ihan yleisesti tuo kaupantekotaito?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 07.07.2007 12:21:29 »

this is humor..
uusi käsite astrologiassa:umpisolmu (mean,true)
huoneissa:
1.hengilön identiteetti on sekaisin;joskus epävarmuutta omasta sukupuolesta,lohduttautuu kartesiolaisella klisheellä
"ajattelen,lienen siis olemassa"

2.hengilön suhde materiaan on häiriintynyt;on vankasti sitä mieltä että raha ja tavara tuo onnea-ja on yleensä siinä helvetin oikeassa

3.hengilön kommunikaatio pätkii,kanavoinnit eivät onnistu ja hengilö tuntee tästä syystä alemmuuden tunnetta uusmeedioiden keskuudessa

4.hengilö on kadottanut juurensa,hän tuntee leijailevansa vailla menneisyyttä,nykyisyyttä ja tulevaisuutta

5.hengilö kärsii luomastaan roolihahmosta;hässivä uhkapeluri jolle pennut ovat pelkkiä koristeita sohvatyynyjen seassa

6.hengilö ei osaa vetää rajoja uhrautumiselle-häntä käytetään hyväksi, n#ssitaan silmään,kusetetaan mielinmäärin

7.hengilö ei osaa vetää rajaa minän ja sinän väliin-hän tietää että minun on minun,mutta luulee että sinun on myös minun,imee toisen kuiviin

8.hengilöllä monta asiaa sekaisin elämässä;seksuaalisuus,raha ja rajat elävien ja kuolleitten välillä,myös kuolleitten ja elävien rahat menevät sekaisin

9.hengilöllä suuruusharhoja;kuvittelee saaneensa erilaisia vihkimyksiä ja luulee kykenevänsä profetioihin,vaikka todellisuudessa kelaa vain omia uniaan suurelle yleisölle

10.hengilöllä vaikeuksia uran ja perheen välillä,haluaa pyöritellä molempia yhtäaikaa mutta pelkää ettei vauva jaksa istua koko päivää hiljaa hiirimatolla

11.hengilöllä vaikeuksia pysyä objektiivisena ja rauhanomaisena kosmopoliittina,puhuu etnisten vähemistöjen puolesta vaikka todellisuudessa haluaisi evätä kaikkien pakolaisten saapumisen kotimaahansa

12.hengilöllä melkein kaikki asiat huonosti-todellisuus ja kuvitelmat eivät erotu enää toisistaan,unet piinaavat myös valveilla ja unen aikana hän on valveilla yökausia

      Gerich Halliwell,Kohtalon astrologi (Astro Logos)
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #9 : 07.07.2007 12:27:54 »

 coolsmiley Karrikoitua, mutta likeltä liippaa 2funny
tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #10 : 07.07.2007 12:45:04 »

Voi en tokkiinsa loukkaantunut:)

Kyllä täytyy myöntää, että liiallinen asioitten järkeistäminen on minulle ihan arkipäivää.
Siihen vaikuttanee myös aurinkomerkkini ja kuivahko kuu-neitsyt, kjeh :Smiley

Mielenkiintoisia pointteja teillä kaikilla. Helinä, aivan totta kyllä sanomasi. Pluto nousussa on varmasti suurimpia vaikuttimia omassa työelämässäni->paljon on ollut erinlaisia "voimamittelöitä" ihmisten kanssa, halusinpa sitä tai en. Yleensä näissä tilanteissa se ravun herkkyys on nostanut päätään. On pitänyt opetella puolustamaan itseään ja jälleen, halusinpa sitä tai en Sad Tämä juuri onkin se ristiriita: pyrin olemaan ystävällinen ja tasa-arvoinen kaikille, mutta koko ajan elämä tuo tilanteita/henkilöitä eteen, jotka pitävät herkkyyttä heikkoutena. Oppikoulu kummallekin osapuolelle.

Ikitosi, tiedän kaltaisiasi leijona-tyyppejä ja täytyy sanoa, että kaiken arvostuksen lisäksi voi jatkuvana "liiderinä" toimiminen olla todella raskastakin ja aikamoinen taakka. Ainakin sellaisille henkilöille, jotka eivät sitä vastuuta haluaisi.

Pintapuolinen raapaisu tähän. Työt kutsuvat, joten palaan myöhemmin keskustelun pariin Smiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #11 : 07.07.2007 13:40:40 »

voi jatkuvana "liiderinä" toimiminen olla todella raskastakin ja aikamoinen taakka. Ainakin sellaisille henkilöille, jotka eivät sitä vastuuta haluaisi.

No, jonkunhan se on vastuu kannettava. crazy2
Itku tulee kun katsoo ihmisten vastuuttomuutta omasta elämästään.
Ei niitä voi auttaa, muuten kuin antaa kulkea perässään, jos edes sen tajuavat.
Mikä se laittaa ihmisen hakemaan aina helppoja ratkaisuja kaikkeen?
Ei sovi kuunsolmu jousimies :lle police
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #12 : 07.07.2007 14:10:43 »

12.hengilöllä melkein kaikki asiat huonosti - todellisuus ja kuvitelmat eivät erotu enää toisistaan,unet piinaavat myös valveilla ja unen aikana hän on valveilla yökausia

Ihastuin ihan erityisesti tähän 2funny  ... That's me!! Laskusolmuni on 12. huoneessa  harka.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #13 : 07.07.2007 16:00:24 »

5.hengilö kärsii luomastaan roolihahmosta;hässivä uhkapeluri jolle pennut ovat pelkkiä koristeita sohvatyynyjen seassa

Ihana!  Smiley - joo yksi Lapsi mullekin riittää koriste tyynyjen sekaan Ja sitten ei enää sitä miestä kiitos!  2funny  - menee liian vaikeaksi näin roolipelimielessä....
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: