Tämä on vaikea aihe ja vaikeata on myös tulla ymmärretyksi mitä yritän sanoa.Se kun itsellänikin on vielä hakusessa.
Toki toistan anteeksi antoa ja unohtamista ja yhä edelleen toivon että se jonain päivänä on mahdollista.
Katsohan SA kun tässä asiassa ajattelemme hieman erilailla ja pyrkimykset hoitaa tällaiset tilanteet ovat erilaiset.Mikä sopii yhdelle,ei sovi toiselle.Kumpikaan ei välttämättä tee oikein tai väärin.
Yritän kuunnella mitä sydämeni asiasta viestittää.Myös sitä,miksi koen tämän taas uudelleen näin kovana.
Tulin siihen johtopäätökseen,etten voi antaa itsellenikään anteeksi,jollen kykene hänelle antamaan.Siksi sydän ei hiljene.Siksi toisen sanat ja teot yhä sattuvat.
En enempää hänen sairaudestaan enää halua keskustella,mutta olen nyt ajatellut niin,että mielen sairaus on aivan sama kuin joku fyysinenkin sairaus.
Vihaanko esim.syöpäpotilasta,jos hän haluaa haudata sairautensa niin kuin sitä ei olisi olemassakaan?En tietenkään!
Siitä seuraa kysymys,onko minulla sitten oikeus vihata ihmistä,joka tietää tämän psyykkisen sairautensa,mutta haluaa myös pitää sen piilossa?

Ei hänenkään elämänsä ole kovin helppoa.Juosta itseään pakoon ja yrittää unohtaa osan itseään.Kokea hetken huuma ja taas tuo toinen minä astuu esiin ja tuhoaa haaveensa.
Olenhan monta kertaa tuonut esiin,että ystäväpiiriini kuuluu myös narkomaaneja läheiseni kautta,entisiä ja nykyisiä.On rikkaita hyvin toimeen tulevia joiden elämä päällisin puolin näyttäisi olevan kunnossa.Diakoni,nuorisotyöntekijää,energiahoitoja tekeviä,,,kaikkea laidasta laitaan.
Ja nyt tämä yksi asia hiertää kuin kasvava kivi kengässä.Jollen sitä itselleni selvitä,en kohta kiveni kanssa kävele.
Minulle se ei ole ratkaisu että vain poistaisin ei toivotut ihmiset elämästäni,vaan tämä tapaus on saanut minut etsimään itseäni jostain hyvin syvältä.
En halua häntä vielä nähdä,eikä hänkään minua.Toiveeni kuitenkin on,että jonain päivänä me voisimme keskustella ilman vihaa ja katkeruutta ymmärtäen toinen toisiamme.Sillä oli hänessä toki muutakin kuin pahuutta.Miksi olisin muuten aikanani ihastunut?
Tulipa puuduttavan pitkä kertomus,mutta yritin selittää miksi minun on toimittava näin saadakseni asiasta rauhan.