Minäkin lopetin lihan syönnin noin 8 vuotta sitten ja voin paremmin.
Toki syön kalaa ja muutakin meren elävää(ukko kalastaa),kananmunia ja jonkin verran maitotuotteita.
Proteiinin saannista on pidettävä tarkka huoli.
Sama täällä paitsi ettei ole ukkoa.
Mulla on lisäksi Lactoosi Intoleranssi.
Entisenä metsätonttuna Esmiralda lisää tähän juttuun ja vastaa Liljan kysymykseen makeanhimosta.
Edelleen syön kasviksia ja ukon pyytämää kalaa. Uskon että olen tarvinnut tuon hyvän kalarasvan kuitenkin.
Makeanhimo, uskoisin, on helpompi lopettaa kuin liiallisen muun hiilihydraatin syöminen.
Mm. perunan ja LEIVÄN! Sekä puuron.
Nimittäin, kun olen tässä vähän kuulostellut ja opiskellut ja ihmetellytkin monta asiaa.
Ihmettelin mm. sitä, että kun aloitin kasvissyönnin, aloin lihoa! Joku ihmettelikin sitä, että ¨ai, olet lihonut, siksikö aloitit kasvissyönnin'. Johon hämillisenä vastailin, että 'ei kun lihoin, koska aloitin kasvissyönnin'.
Nyt ymmärrän mitä tapahtui. Tapahtui epätasapaino ravinnon suhteen. Söin liian paljon hiilihydraattista ja rasvaista ravintoa ja proteiini jäi vähemmälle. Nyt kun olen tasapainoittanut suhteessa nuo tärkeät ravinnot, saan helposti vyötäröltä noita senttejä poiskin.
Se on vain pikkuIsen vaikea pitää, kun yhä pidän suklaasta ja kahvipullasta ja siitä LEIVÄSTÄ.