Brida
Kanta-astroilija
" Elän tässä ja nyt, täynnä elinvoimaa "
|
|
« : 29.06.2007 12:16:22 » |
|
Hmnnn... Tulen melkeinpä kaikkien kanssa toimeen, mutta olen ihmetellyt miten on tietynlaisia ihmisiä, joiden kanssa en tule toimeen ja heidän kanssaan riidellessäni hommat todellakin karkaa käsistä ja riidat ovat todella pahoja, lähinnä verbaalisesti. ( ja itse olen joka kerran jälkeen pois tolaltani aika pahasti ) Tutkin näiden ihmisten karttoja ja en vielä ole löytänyt muuta yhteistä nimittäjää kuin että heillä kaikilla on radixilla . Surullisen asiasta tekee se, että kaksi näistä ihmisistä on mulle tärkeitä, toinen on oma isä ja toinen mun lapseni isä, jonka kanssa joudun luonnollisesti olemaan paljon tekemisissä, eikä se ole kovin helppoa tämän meidän keskisen kahnauksen takia. Ja oman isäni kanssahan tietenkin olen paljon tekemisissä. Onko tämä mars neliö kuu sitten se ongelman syy, vai onko kenties vielä jotain muita juttuja, mitä pitäisi etsiä synastrian puolelta myös?
|
|
|
tallennettu
|
May your day be uplifted filled with sunshine and warmth the shining rainbows of hope the white clouds of dreams the gentle softness of breeze the sweet smell of fresh air.
May your day be uplifted from start to end filled with joy and happiness untroubled and serene.
May your day be
|
|
|
Brida
Kanta-astroilija
|
|
« Vastaus #1 : 29.06.2007 16:25:25 » |
|
He kaikki ovat sangen itsekeskeisiä ja tylyjä, pahantuulisia. Ja varmaankin riidat alkaa siitä kun heiltä puuttuu diplomatia ja sovitteleva käyttäytyminen sekä kompromissien teko kyky. Mä en hyväksy sellaista määräilevää käytöstä ja taasen mulle on kova paikka laittaa hanttiin esim. isälleni joka aina loukkaantuu/suuttuu kun joku ei teekkään niin kuin hän sanoo, silloin riidoista muodostuu henkien taisto ja ilmassa on kummallista epävarmuutta ja vihaa. He eivät myöskään pyydä koskaan anteeksi, vaan osoittavat muuten että "sota" ohi ja kaikki ennallaan. Onneksi isäni kanssa tilanne on hieman parempi ja lukuisien yhteenottojen kautta hänkin on jo oppinut tulemaan vastaan, ei tosin joka kerta. Lapseni isästä erosin ko taipumuksen takia, oli niin äärettömän kuluttavaa olla aina syypää hänen huonoon tuuleensa ja ottaa vastaan kritiikkiä milloin mistäkin asiasta. Ainainen epävarmuus toisen mielialoista otti liiaksi voimille , eikä eropäätös ollut helppo, mutta mun oma mielenterveys alkoi järkkyä hänen takiaan ja halusin lapselleni tasapainoisen elämän. Nyt sitten opiskeluympäristössä on yksi samanlainen tapaus (nainen) joka käyttäytyy samoin. Se ei mun mielestä aikuisen ihmisen käyttäytymistä. Tunteet pitää pystyä hallitsemaan, eikä räiskiä ilmoille miten itse haluaa...
|
|
|
tallennettu
|
May your day be uplifted filled with sunshine and warmth the shining rainbows of hope the white clouds of dreams the gentle softness of breeze the sweet smell of fresh air.
May your day be uplifted from start to end filled with joy and happiness untroubled and serene.
May your day be
|
|
|
Brida
Kanta-astroilija
|
|
« Vastaus #2 : 29.06.2007 16:33:27 » |
|
Näyttäisi myös siltä että ihastun ihmisiin jolla on tämä sama , joka sitten jossain vaiheessa käy liian rankaksi palaksi hyväksyä, ja tämä ko. kuvion löysin nyt vasta jälkeenpäin ihastusteni kohteilta, kun aloin tutkia yhteneväisyyksiä... Eli ihastun pinnan alla piilevään agressiivisuuteen? Voihan nämä mun pluto aspectit omalta osaltaan selittää kyseistä viehtymystä ja skorpioni ykköshuoneen hallitsijana...
|
|
|
tallennettu
|
May your day be
|
|
|
Minerwa
|
|
« Vastaus #3 : 29.06.2007 18:01:58 » |
|
Kuulosti niin tutulta, että piti oikein tutkailla oman isäni karttaa ... ja sieltähän löytyi . Raimo A. Nikula kirjoittaa näiden kahden planeetan aspekteista näin: "Tässä yhdistelmässä on toiminnanhalu ja itsekäs elämisen tarve yhdistynyt vaistojen ja tunteiden ilmaisuun. Tämän yhdistelmän hallitseman ihmisen tuntee nopeista ja kärsimättömistä reaktioista. Hänen ominaisuuksiinsa kuuluuvat lyhytjänteisyys, tunteiden kiihkeys, realistinen nautinnonhalu ja itseä vahvistavat mielen purkaukset. Niinpä henkilö pitää puoliaan kaikin tavoin ja osoittautuu suhteellisen itsekkääksi. Hänessä on elävyyttä, energisyyttä ja liikkuvuutta. Hän viihtyy turvallisten ja maanläheisten toimintojen parissa ja hänen vaistomainen realisminsa ulottuu myös tunne-elämään. Hän osaa nautiskella häpeämättömästi ja koota kiihdyttäviä elämyksiä egonsa vahvistukseksi. Perusluonne on milloin karkea ja epätasainen, milloin jännittynyt ja purkauksellinen. Jos yhdistelmä on kovin hallitseva kartassa, henkilö on omien oikkujensa orja. Hänen itsekkäät arvionsa perustuvat liian ahtaisiin näkökohtiin ja hän jakaa ihmiset kahtia niihin, joista hän pitää ja niihin, joita hän ei voi sietää. Kovissa aspekteissa on vaarana kiivaus, suvaitsemattomuus ja puhdas ilkeys. Ihmisen on vaikea hyväksyä itsestään poikkeavia ihmisiä ja hänen tietonsa ylittäviä ilmiöitä. Tunnettua on myös kovien aspektien tuoma riidanhalukkuus, joka koskee molempia sukupuolia; miehet pyrkivät dominoimaan naisia ja naiset puolustavat itseään yhtä kiihkeästi. Toisinaan ongelmana on impulssien hillittömyys ja maltin menettäminen. Ulkoiset ärsykkeet saavat mielen tasapainosta." Jätän helpot aspektit pois tässä välissä... "Kaikissa aspekteissa on vähän hienotunteisuutta tai keinotekoista; luonto ja vietit ovat voimakkaita ja ohjaavat ihmistä ratkaisuissa. Kielteinen kehitys johtaa liioitteluihin tunne-elämässä ja rakkauselämässä, myönteinen kehitys pitää impulssit hillitympinä. Yhdistelmän sävyttämät ihmiset toimivat usein vähemmän ilmeisistä syistä, kääntävät kelkkansa nopeasti seuraten tunteidensa sanelua. Tämäkin voi olla ongelma, jos he eivät tee tietoisiksi alitajuisia syvään juurtuneita yllykkeitään. Irrationaalinen käytös voi käydä ympäristön hermoille. Kuten aina Mars-kontakteissa, oman käden oikeutta on paljon, samoin kovakorvaisuutta ja haluttomuutta kompromisseihin. Sen sijaan ihminen kykenee nopeaan toimintaan, tehokkaaseen työhön eikä hän pelkää ruumiillisia ponnistuksia. Pelottomus ja suora toiminta käyvät usein käsi kädessä tässä yhdistelmässä."Tuntuu kuin Nikula olisi käynyt meillä kotona Itsekin olen kovin diplomaattinen ihminen, ja tuollaista käytöstä on vaikea ymmärtää. Veskarimainen toteamus "erilaisuus on rikkaus" on kieltämättä koetuksella juuri tämän tyyppisten ihmisten kanssa... Ymmärrän siis hyvin tunteesi!
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.06.2007 18:04:00 kirjoittanut *Minerva* »
|
tallennettu
|
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."
Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
|
|
|
Brida
Kanta-astroilija
|
|
« Vastaus #4 : 29.06.2007 18:24:35 » |
|
Olen varmasti itsekin vahva luonne, joka ei halua alistua moisen käytöksen alle. Helpompaako olisi kaikille aina vaan antaa periksi? mutta kun en vaan pysty... Ja sitten jälkeenpäin tunnen huonoa omaatuntoa siitä kun olen oman isäni kanssa taas riidellyt, vaikka tiedostan riidan kaikki tekijät ja syylliset. Itseäni pois sulkematta. Omalla kiihtymiselläni isääni vastaan lisään vain hänen tyrannimaisuuden kasvua.
No, tässä nyt mentiin pitkälti vuodatuksen puolelle, toivottavasti tästä oli apua myös muille... :)Kiitos minerva.
Mutta onko muita hankalien mars-kuu aspectin kanssa taistelevia? tai niitä omaavia, jotka haluaisivat antaa näkökantoja keskusteluun?
|
|
|
tallennettu
|
May your day be
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #5 : 29.06.2007 18:43:03 » |
|
Tuttua on! Minulla ei ole tuota aspektia, mutta muutamilla tuttavilla on, isälläni myös. Ja hänkin yllättää joskus suuttumalla yht'äkkiä aivan pikkuasioista... Olen huomannut että tuo aspekti ei todellakaan ole sieltä helpoimmasta päästä ihmissuhteita ajatellen. Minun luotto-opukseni kertoo aspektista seuraavin sanoin: "Allmänt sett sprider du tråkigheter omkring dig." Eli henkilö levittää ikävyyksiä ympärilleen! Ai kun tuollaiset ihmiset saisi joskus katsomaan peiliin ja näkemään oman lapsellisen käytöksensä muiden silmin...
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.06.2007 19:05:28 kirjoittanut Kaurisenergiaa »
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #6 : 27.07.2007 17:04:17 » |
|
Kuulosti niin tutulta, että piti oikein tutkailla oman isäni karttaa ... ja sieltähän löytyi . Raimo A. Nikula kirjoittaa näiden kahden planeetan aspekteista näin: "Tässä yhdistelmässä on toiminnanhalu ja itsekäs elämisen tarve yhdistynyt vaistojen ja tunteiden ilmaisuun. Tämän yhdistelmän hallitseman ihmisen tuntee nopeista ja kärsimättömistä reaktioista. Hänen ominaisuuksiinsa kuuluuvat lyhytjänteisyys, tunteiden kiihkeys, realistinen nautinnonhalu ja itseä vahvistavat mielen purkaukset. Niinpä henkilö pitää puoliaan kaikin tavoin ja osoittautuu suhteellisen itsekkääksi. Hänessä on elävyyttä, energisyyttä ja liikkuvuutta. Hän viihtyy turvallisten ja maanläheisten toimintojen parissa ja hänen vaistomainen realisminsa ulottuu myös tunne-elämään. Hän osaa nautiskella häpeämättömästi ja koota kiihdyttäviä elämyksiä egonsa vahvistukseksi. Perusluonne on milloin karkea ja epätasainen, milloin jännittynyt ja purkauksellinen. Jos yhdistelmä on kovin hallitseva kartassa, henkilö on omien oikkujensa orja. Hänen itsekkäät arvionsa perustuvat liian ahtaisiin näkökohtiin ja hän jakaa ihmiset kahtia niihin, joista hän pitää ja niihin, joita hän ei voi sietää. Kovissa aspekteissa on vaarana kiivaus, suvaitsemattomuus ja puhdas ilkeys. Ihmisen on vaikea hyväksyä itsestään poikkeavia ihmisiä ja hänen tietonsa ylittäviä ilmiöitä. Tunnettua on myös kovien aspektien tuoma riidanhalukkuus, joka koskee molempia sukupuolia; miehet pyrkivät dominoimaan naisia ja naiset puolustavat itseään yhtä kiihkeästi. Toisinaan ongelmana on impulssien hillittömyys ja maltin menettäminen. Ulkoiset ärsykkeet saavat mielen tasapainosta." Jätän helpot aspektit pois tässä välissä... "Kaikissa aspekteissa on vähän hienotunteisuutta tai keinotekoista; luonto ja vietit ovat voimakkaita ja ohjaavat ihmistä ratkaisuissa. Kielteinen kehitys johtaa liioitteluihin tunne-elämässä ja rakkauselämässä, myönteinen kehitys pitää impulssit hillitympinä. Yhdistelmän sävyttämät ihmiset toimivat usein vähemmän ilmeisistä syistä, kääntävät kelkkansa nopeasti seuraten tunteidensa sanelua. Tämäkin voi olla ongelma, jos he eivät tee tietoisiksi alitajuisia syvään juurtuneita yllykkeitään. Irrationaalinen käytös voi käydä ympäristön hermoille. Kuten aina Mars-kontakteissa, oman käden oikeutta on paljon, samoin kovakorvaisuutta ja haluttomuutta kompromisseihin. Sen sijaan ihminen kykenee nopeaan toimintaan, tehokkaaseen työhön eikä hän pelkää ruumiillisia ponnistuksia. Pelottomus ja suora toiminta käyvät usein käsi kädessä tässä yhdistelmässä."Tuntuu kuin Nikula olisi käynyt meillä kotona Itsekin olen kovin diplomaattinen ihminen, ja tuollaista käytöstä on vaikea ymmärtää. Veskarimainen toteamus "erilaisuus on rikkaus" on kieltämättä koetuksella juuri tämän tyyppisten ihmisten kanssa... Ymmärrän siis hyvin tunteesi! Minulla oinaassa myös . Ja olen kovin yrittänyt jalostaa itseäni parempaan suuntaan, vähemmän itsekkääksi ja kärsimättömämmäksi. Olen kyllä ihminen joka kaipaa uusia asioita koko ajan ja "actionia". Sen sijaan ilkeyttä en tunnista koska en halua loukata ketään, ainakaan tietoisesti. Ja kompromisseja teen mielelläni tietenkin tiettyyn rajaan asti. Minun on vaikeaa pitää joistain hankalimmista oinas puolistani, olen yrittänyt miettiä niitä monelta kantilta ja ottaa ihmisiä paremmin huomioon
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kiulu
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #7 : 27.07.2007 17:16:00 » |
|
Sama täällä kuin usealla muullakin tuntuu olevan. En siedä myös tietynlaista määräilevää ja vähättelevää asennetta, ex puolisoni oli sellainen, ja arvata saattaa että ero tuli.. Olisi pitänyt jo paljon aiemmin tehdä se ratkaisu, mutta aurinko härkänä vain junnasin ja junnasin, ja odotin jos kaikki muuttuisi paremmaksi. Mutta vain pahemmaksi meni, Muutenkaan en taida olla juuri parisuhteeseen sopiva. Ainakin puolisoni pitäisi antaa minulle paljon omaa rauhaa ja aikaa.. Nyt asustelen yksin, ja menee paljon paremmin, ei ole kukaan nalkuttamassa ja syyttelemässä omituiseksi ym.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
|
|
« Vastaus #8 : 27.07.2007 17:25:27 » |
|
Hyvä että tiedostatte tuon aspektin itsessänne. Minun nuoremmalla pojallani on myös Oinaassa, jonka lisäksi 4 planeettaa Leijonassa, eli varsinainen rämäpää vauhtiveikko päiviäni piristää! Kun hän kasvaa, niin pitänee keksiä jokin urheilulaji johon hän saa purkaa tarmonsa...
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.07.2007 17:33:47 kirjoittanut Kaurisenergiaa »
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
Minerwa
|
|
« Vastaus #9 : 27.07.2007 17:37:41 » |
|
Tuskin kukaan meistä täysin on säästynyt hankalilta aspekteiltä Kyse taitaakin olla enemmän siitä, millä tavalla toteutamme niitä käytännössä! Omien heikkouksien tiedostaminen ja työstäminen on ilman muuta paras työkalu henkiseen kasvuun - ja siihenhän astrologia tarjoaa loistavat keinot. Hankalinta on silloin, kun ihminen ei suostu näkemään vikoja itsessään. Sellaisiakin on.
|
|
|
tallennettu
|
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
|
|
« Vastaus #10 : 27.07.2007 17:49:08 » |
|
Tuskin kukaan meistä täysin on säästynyt hankalilta aspekteiltä Kyse taitaakin olla enemmän siitä, millä tavalla toteutamme niitä käytännössä! Omien heikkouksien tiedostaminen ja työstäminen on ilman muuta paras työkalu henkiseen kasvuun - ja siihenhän astrologia tarjoaa loistavat keinot. Hankalinta on silloin, kun ihminen ei suostu näkemään vikoja itsessään. Sellaisiakin on. Totta turiset. Ja tuosta syystä astrologia pitäisi lisätä pakollisiin oppiaineisiin koulussa. Jokaiselle tekisi hyvää oppia tiedostamaan omat hankalat aspektinsa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Minerwa
|
|
« Vastaus #11 : 27.07.2007 18:15:14 » |
|
Ilman muuta!!
(http://www.cosgan.de/images/more/schilder/019.gif)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kiulu
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #12 : 28.07.2007 04:01:33 » |
|
Totta..moni ei näe vikaa kuin toisissa, vaikka kukaan meistä ei ole täydellinen. Astrologiaa kouluihin, loistava idea.!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|