Minulla on todella heikko mars kartallani ja minä olenkin sellainen, että en edes muista milloin olisin kunnolla tuntenut vihaa. Ärsyynnyn herkästi esim. keskusteluissa joissa vastapuoli esittää minusta typeriä kommentteja (
)
, mutta vihainen en ole juuri koskaan. Sellaista raivoa, älytöntä vihantunnetta en todellakaan koe juuri koskaan. Myöskin kaikenlainen yleinen ärtymys on minulle aika vierasta. Saatan olla ahdistunut tai huonovointinen, mutta vihainen en juuri koskaan.
Tämän takia minulle onkin aika vaikeaa välillä ymmärtää, kun lähipiirissäni on eräs ystävä, jolla on aivan älyttömästi marsin neliöitä, kuuhun, uranukseen, saturnukseen ja neptunukseen, oppositio MC:hen, suoraan IC:n päällä ja ties mitä ja hän tuntuu olevan jatkuvasti jotenkin ärtynyt tai tunnen hänestä koko ajan sellaista sisäistä kireyttä ja räjähdysalttiutta. Hän on ihana ihminen, mutta välillä alkaa ahdistaa, koska en tämä vihantunne on kuitenkin itselleni niin vieras asia, että sen käsitteleminen on vaikeaa muissa ihmisissä jossain määrin - en vain voi käsittää, miten ihmiset voivat olla niin vihaisia!
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö esim. ilmaisisi ärtymystäni tai tunteitani - sitä teen jatkuvasti, mutta vihaa en, koska en sitä juurikaan tunne. Saatan olla esim. riitatilanteessa pettynyt itseeni, turhautunut etten osaa tehdä paremmin tai selittää itseäni paremmin, turhautunut ettei toinen ymmärrä, mutta vihaa ei juuri koskaan ole...
Minulla on mars 7.huoneessa ja siitä sanotaan, että ihminen etsii marsmaisia henkilöitä elämäänsä kunnes oppii tunnistamaan aggression itsessään. Kenties sitten näin....