Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: aloittelija-astrologi kyselee :)  (Luettu 3456 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sparkles
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 27.07.2007 13:07:26 »

Olen nyt tässä jonkin verran yrittänyt ottaa selvää astrologian kiemuroista ja opetella lukemaan syntymäkarttaani. Minulla on pari kirjaa jossa kerrotaan eri aspektien jne. merkityksistä, mutta tätä kaikkea tuntuu olevan hyvin vaikea yhdistellä, onhan tietoa ihan mahdottomasti luettavissa tuosta kartasta!

Osaisitteko siis neuvoa, miten pääsisin alkuun ihan oman tulkinnan tekemisessä? Esimerkiksi nyt luin tuolta astrologisesta tietopaketista perustietoa eri aspektien yleisvaikutuksesta. Mutta en ole kuitenkaan oikein sisäistänyt eri planeettojen perusmerkityksiä, joiden perusteella voisin jotain tulkita vaikkapa auringon ja kuun avautuvasta kolmiosta Smiley Ja sitten pitäisi vielä keksiä, että mitä merkitsee näiden planeettojen sijainti eri merkeissä...

Kaipa noita merkityksiä oppii ymmärtämään ajan kanssa. Mutta olisipa kivaa, jos joku voisi kertoa vähän näistä asioista minun syntymäkartassani, jotta pääsisin alkuun Smiley Onko siinä jotain erityispiirteitä joiden tutkimiseen minun kannattaisi keskittyä? Mistä yleensäkin kannattaisi alottaa tulkinta?

Ja miksiköhän aina kun kirjoitan mietteistäni netissä niin kappaleista ja viesteistä tulee aina jotenkin paljon pidempiä kuin muilla?  Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #1 : 27.07.2007 18:53:48 »

Minä katson aina ensiksi  aurinko n,  kuu n ja  askendenttismiley6600

Tervetuloa foorumille, täällä on monia alan tietäjiä (itse vain tutkiskelen)  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #2 : 27.07.2007 19:09:59 »

Minä puolestani olen jonkinlainen akseli-friikki  Cheesy 

AC (ulkonen luonne) - DC (itseltä piilossa olevat ominaisuudet, joita arvostaa muissa)
MC (tietoiset tavoitteet, ura, kodin ulkopuolinen toiminta) - IC (koti, perhe, juuret)

... ja näiden tuntumassa olevat planeetat.

Nuo Ippuskan mainitsemat ovat tietenkin ne tärkeimmät!!

Itse aloitin aikoinaan ilman aspekteja, ja tutustuin ensin planeettoihin merkeissä ja huoneissa. Jossakin vaiheessa tuli sitten tarve ymmärtää enemmän, ja aloin opetella aspekteja. Nykyisin jo vähän transiittejakin...  Wink

Tervetuloa foorumille minunkin puolestani!!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: