Äänestys
Kysymys: Mitä väriä inhoat juuri nyt?
punainen - 1 (1.8%)
sininen - 1 (1.8%)
vihreä - 0 (0%)
limen vihreä - 5 (9.1%)
keltainen - 4 (7.3%)
valkoinen - 1 (1.8%)
liila - 3 (5.5%)
pinkki/roosa - 1 (1.8%)
turkoosi - 1 (1.8%)
musta - 9 (16.4%)
harmaa - 11 (20%)
ruskea - 8 (14.5%)
kulta - 5 (9.1%)
hopea - 2 (3.6%)
joku muu, mikä? - 3 (5.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 46

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä värit kertovat?  (Luettu 40325 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #15 : 22.08.2007 14:52:20 »

Harmaa on väreistä ankein...  Tongue
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #16 : 22.08.2007 14:56:24 »

Vaaleanpunainen hillitsee tuittupäitä

Värien voimaa on tutkittu paljon ja hauskojakin tuloksia ollaan kerätty aimo määrä. Oletko ajatellut, että oppilaat menestyvät tenteissä paremmin kuin muut, jos heidän tenttikirjansa on keltaisella pöydällä tai että aggressioita voi hillitä vaaleanpunaisella? Oletko koskaan tullut miettineeksi miksi luonnossa käveleminen rentouttaa? Syy tähän, hiljaisuuden lisäksi, on vihreän harmoniaa säteilevällä energialla.

Värien vaikutusten lisäksi ihmisillä on hyvin vahvoja mielikuvia väreistä, jotka vaikuttavat aisteihimme. Miltä maistuisi vihreä maito, harmaa liha  tai siniset mansikat? Varsinkin markkinoijat ja muutenkin kaupan alalla on huomioitu värien vaikutukset jo kauan aikaa sitten. Kun halutaan viestiä halvoista hinnoista käytetään usein oranssia. Sen vuoksi alennusmyynneissä plakaatit ovat yleensä oransseja.

Värien tulkintaa

Punainen

Punainen pursuaa energiaa. Punainen saa adrenaliinin nousemaan. Punainen on sydämen, veren ja elämän väri. Punaisesta saa voimia urheiluun ja punainen ympäristö on ihanteellinen paikka ideoiden synnyttämiselle, tosin niiden toteuttaminen onnistuu paremmin jonkin muun värin ympäröimänä. Viimeisimpien tutkimuksien mukaan Ateenan olympialaisissa ne joukkueet ja urheilijat pärjäsivät paremmin, joilla oli punainen peliasu.

Punainen saa ihmisen usein käyttäytymään levottomasti, kärsimättömästi ja itsekeskeisesti. Se ei sovi henkilöille, jotka eivät hallitse omaa käytöstään hyvin. Sydänvioista kärsivän tai epileptikon on syytä olla tarkkana punaisen kanssa, se saattaa rasittaa liikaa. Stressi ja punainen eivät sovi yhteen.

Inho punaista kohtaan kertoo siitä, että henkilö on joskus ollut pakotettuna tekemään jotain. Myös fyysinen ja henkinen väkivalta voi eräiden tulkintojen mukaan aiheuttaa inhoa punaista kohtaan. Punaista voi käyttää silloin, kun haluaa tulla huomatuksi tai viehättää vastapuolta. Työpaikkahaastatteluunkaan ei saisi lähteä punaiseen sonnustautuneena: mahdollinen työnantaja saattaa pitää punapukuista ihmistä kykenemättömänä yhteistyöhön ja jos talvella käsiä palelee kannattaa hankkia punaiset lapaset.

Punainen ja vaaleanpunainen ovat lempivärejäni, myös oranssi. Täytyykin lukea näistä väreistä enemmänkin Smiley
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #17 : 22.08.2007 23:09:29 »

lemppareita oranssi,punainen ja keltainen sekä turkoosi, "vieraampia"/tylsiä värejä harmaa, musta, vihreä ja ruskea
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #18 : 23.08.2007 12:30:53 »

Kaikki vaikuttivat kauniilta.

Valkoinen tila olisi ihana, studiokoti. Auringonpaiste, meri.

Harmaa sopii pinkin kanssa, mutta on ehkä vähän passe´ sisustuksissa.


Ruskea sopii, kun käyttää taitettuna mokan kanssa. Kahvi ja kaakao.


Lime ja keltainen on iloinen.


Jos olisin rohkea, koti voisi olla ruskea-turkoosi-lime ja valkoinen/ tropiikki.


Sininen, vihreä aina raikkaita.

Punainen, purppura omimmat. Ja kulta.


« Viimeksi muokattu: 23.08.2007 12:33:02 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
selkälokki
Vieras
« Vastaus #19 : 24.08.2007 09:23:35 »

En ole tähän mennessä koskaan käyttänyt oranssia ja oikeastaan olen inhonnut sitä nuoruudessani. Mutta nyt olisi oranssille tilaus, kaupoissa olen jo hypistellyt oranssin värisiä paitoja...Ehkäpä tarvitsen sitä sitten.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #20 : 25.08.2007 00:29:59 »

Unohdin sanoa, että sininen, violetti ja keltaine ovat värejä, joista en pidä. Keltainen ja violetti ovat poissa kaikista yhteyksistä, niin vaatteissa kuin sisustuksessakin. Molemmat värit tekevät minut levottomaksi ja hermostuneeksi. Sinisestä siedän ainoastaan syvän yön sinisen esim. makuuhuoneen sisustuksessa tai pienissä yksityiskohdissa, mutta päälleni en voi sinistä laittaa, koska sekin hermottuttaa minua. Sininen tekee tosin poikkeuksen, kuten valkoinenkin, jos ne molemmat yhdistetään ruskean kanssa. Sini-valko-ruskea on ihana yhdistelmä! Valko-ruskeakin on OK, mutta sinivalkoinen on hyi! Siniruskea on kiva.

Harmaastakaan en välitä, tosin löysin kaapista musta-vaaleanharmaa-harmaa raidalliset tyynyliinat, joita olen pitänyt ihan onnesta soikeana tyynyjeni päällä! ^____^ Sängystäni löytyy muutenkin aikamoinen värikirjo. Tuli vain olo, että nyt täytyy saada oikein värikkäät petivaatteet, mielellään mahdollisimman paljon eri värejä, jotka ovat sopusoinnussa keskenään.

Punainen saa minut myös levottomaksi, joskin olen oppinut käsittelemään sitä. Punaisissa petivaatteissa nukkuminen on tosin edelleen poissa laskuista.

Omian suosikkivärejä juuri nyt ovat musta, pinkki (vaatteissa ja yksityiskohdissa), kirkas vihreä (lime) ja mattavihreä (oliivi), kaikki ruskean sävyt (sisustuksessa, ei niinkään vaatteissa) sekä oranssi. Oma huoneeni on hyvin oranssi-ruskea-musta-vihreä painotteinen.
tallennettu
ti0
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 102


Profiili
« Vastaus #21 : 26.08.2007 22:36:29 »

En tiedä voisinko sanoa inhoavani jotain väriä nyt, en kai.. Äänestin ruskeaa josta en pidä, tosi tylsä väri. Jos haluan maanläheisyyttä, menen ulos luontoon. Ruskea sisustus on ruma ja tylsä, hyi! Tykkäisin musta-punaisesta sisustuksesta tai tosi kirkkaasta, hauskan värikkäästä sisustuksesta. Punainen on suosikkini, se sopii vaikka minne ja pidän sitä ylläni paljon. Myös vihreä sopii minulle. Punainen on kuitenkin aggressiivinen ja minä aika kiihkeä, niin oisi hyvä pitää jotain kevyttä ja rennompaa väriä nyt päällä. buck2 En ole koskaan oikeen sinisestä pitänyt, tylsä, rauhallinen väri, eikä siniset vaatteet kovin hyvin sovi minulle, tai sitten en ole vain tottunut. Minulla on punaiset lasitkin, niin vähän niiden mukaan ostan vaatteita, nään punaista koko ajan. Grin Violetti on aika kumma väri myös. Pitää vielä sinisestä sanoa että se on kiva jos se on semmoinen tumma yötaivaan sininen tai merensininen, tykkään syvyyksistä, ne ovat jännittäviä. Olisi kiva jos olisi tumma katto jossa olisi tähtiä, kuin yötaivas jota voisi katsella kun menee nukkumaan. ...Ja haluaisin keltaisia vaatteita, ne piristäisivät mutta en ole mitään kivaa löytänyt. Haluaisin olla tosi kirkkaissa ja värikkäsissä ja iloisissa vaatteissa.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2007 22:41:37 kirjoittanut tiikerihai » tallennettu
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #22 : 27.08.2007 16:20:12 »

Ruskeaa käyttävät monesti sellaiset ihmiset jotka kaipaavat materiaalista turvaa.

Niinkö!
Minä pidän ruskeasta, vaikkakin pidän monesta muustakin väristä.
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Magia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55



Profiili
« Vastaus #23 : 28.08.2007 20:52:38 »

Miekin tykkään ruskeasta. Meillä no aika ruskeasävytteinen olohuone, joskin tykkäisin ehkä enemmän semmosesta intialaissävyisestä tyylistä. Vaatteissa myös yhdessä vaiheessa tuli ruskeakausi. Nyt menee vähän jo ohi, kun en ole sitä väriä oikein saanut sopimaan minkään kanssa. Ruskeat housut varsinkin oli kauhea ongelma, kun ei ollut mitään paitoja, mitkä sopisivat niiden kanssa. Paitsi musta, josta olen koittanut päästä ihan eroon vaatetuksessa.
Sinisessä en myöskään kauhean hyvin viihdy. Mutta farkut on silti lempi housuni. Niitä yleensä käytän. Turkoosi taas on oikein miellyttävä väri. Oliivinvihreä ja fuksianpunainen(kohan) se sävy on mistä pidän. Samoin semmonen ruosteenoranssi, vaikka en oranssista yleensä tykkää. Syksyiset sävyt miellyttävät tällä hetkellä.
Vaaleanpunaisesta tai pinkistä en ikinä ole vaatetuksessa pitänyt, itselläni siis. Muille se kyllä vo isopia.  angel
tallennettu

Neitsyt

Nouseva Vesimies
Aurinko Neitsyessä
Kuu Vesimiehessä
Merkurius Neitsyessä
Venus Vaa'assa
Mars Jousimiehessä
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 28.08.2007 21:34:31 »

Minulla on joskus ollut ruskeita kausia. Se ruskea on aina vaaleaa tai vähän luumun tai suklaan ruskeaa.

Nyt on jälleen. Olen kerännyt joitain ruskeita vaatteita ihan tarkoituksella. Ehkä haluan kiinnittyä taas lujemmin arkeen ja maan 'pintaan'.

Teen sellaisia lentoja ja laskeutumisia, värimieltymyksistä sen huomaa!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: