Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten toimit ryhmässä?  (Luettu 21573 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #30 : 28.09.2007 19:47:16 »

Kyllä on. Ryhmissä on oma dynamiikkansa, joka tuottaa sen tarvittavan "kitkan", jotta ryhmä pysyisi koossa ja pääsisi tavoitteisiinsa. Kuulin juuri äskettäin, että jossain päin maailmaa oli kokeiltu poistaa ryhmästä kaikki "ärsyttävät" tyypit. No, tuloksena oli se, että näiden tyyppien poistamisen jälkeen joku muu samassa ryhmässä otti kuitenkin heidän roolinsa.

Kaikkia siis tarvitaan. Smiley

Totta varmasti. Itse mietin tuota tänään, koska meillä on muuten aivan loistavasti toimiva työyhteisö, mutta ryhmässä on yksi, joka aina laukoo omia törkeyksiään muille. Mitäs jos antaisin hänelle kenkää? Varmaan sitten todellakin joku toinen ottaisi hänen roolinsa eli antaisi palaa täysillä.

Ryhmässä todellakin tarvitaan kaikkia. Ja varsinkin itse "kaikkitietävänä" Kauriina olen huomannut, että kaikkien mielipiteet ovat tärkeitä päätöksenteossa. Minä teen mieluiten töitä Jousimies-työkaverini kanssa, koska hän onnistuu herättämään niin erilaisia ajatuksia kuin minä, ja niissä on kieltämättä järkeä -  Wink
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #31 : 28.09.2007 20:46:33 »

Olen ymmärtänyt, että näinä muuttuneiden energioiden aikana (nyt kuullostan kuluneelta, mutta kun näistä paljon puhutaan) tarvitsemme paljon juuri sellaisten ryhmien tukea, joissa voimme ilmentää 'itselle ja toisille salattuja asioita' , eli puhua niistä asioista, joista emme olisi voineet puhua noin 30 vuotta sitten.

Olen törmännyt monissa kirjoissa juuri tähän seikkaan (mm. Alice Bailey ja Gurdjieff).

Eikä ole tarkoituskaan, että nämä ryhmät olisi tiiviitä vuosikymmenien kestäviä, vaan juuri muuttuvia, liikkuvia, niihin tullaan ja niistä lähdetään kukin tarpeen mukaan.

Siis vaikka kävisi haukkumassa yhden ryhmän, on sillä jo merkityksensä.

Mutta oma juttunsa on niillä ryhmillä, jotka ovat kasvaneet maailmanlaajuisiksi yhdistyksiksi, kuten Greenpeace, Unicef ja monet muut. On todettu, että heillä on kuitenkin valtava vaikutusvalta ja jopa valta vaikuttaa ihmisiin ja asioihin. Ja mikä outoa, niiden perimmäisenä tarkoituksena ei olekaan tuoton kasvu, vaan henkisen kehityksen kasvu.

Elämme ihmeellistä aikakautta! Kun mietinkin, mitä tämä astro-ryhmä on minulle antanut, menen hyvin vakavaksi ja hiljaiseksi, suorastaan nöyräksi.  Kiss
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 28.09.2007 21:32:49 »

Tanhua sanoi yhellä kurssilla että skorpionin ja härän on vaikea puhua ryhmässä,
allekirjoitan tuon omalta osaltani (stellium  skorpioni vaikkakin
11 huoneessa)
jos minun pitäisi puhumalla puhua se mitä kirjoitan vaikka kuunkierrossa niin ei tulis mittää,
( aurinko 12 huoneessa tykkää olla anonyymi)
skorpioni kaipaa intensiivisen kosketuksen toiseen,
kuten härkäkin,
kolmen kimppakin on jo liikaa,olen hiljaa mieluummin kuin puhun,
ryhmätöistä en ole ikinä tykännyt,
ryhmätöihin kyllä joutuu väistämättä silloin tällöin,
niissä olen usein kirjurina,(se Thot)
tiivistän paperille ryhmän rönsyilevät keskustelut,
heitän väliin uuden yksityiskohdan ja taas keskustelu rönsyilee,
tavallaan piilosesti puheenjohtajana pohdinnoissa,
joku muu sitten saakin esittää julkisesti nämä aikaansaannokset,
ja katsoa kysyvästi kirjuria,what on earth..?
toimintaryhmässä menen joukon mukana,
joku muu saa vetää,jos on vetääkseen,
junnaamista en jaksa,
esim. astropäivillä oli erittäin mielenkiintoista seurata ja kuunnella
sivusta porukoitten juttuja tauoilla,
jos joku heitti kommentin,minkä tiesin taatusti olevan päin --
siihen kyllä heitin vastakommentin,
toisaalta on jännä huomata miten keskustelua voi kommenteilla ohjata tiettyyn suuntaan,jopa vahingossa,
ja taas rönsyillään,
ja minä kuuntelen,
mieluummin kuin puhun
ja jännä kun aattelee että 11 huone on yhdistysten huone,
niin SAS on ensimmäinen seura/ryhmä,jonka jäsen olen,
(metästysseuraa ei vissiin lueta,se kun oli isän aikaansaannos,kannatusta seuralle)
sivusta seurasin pitkään erään yhdistyksen toimintaa,mutten koskaan jäseneksi ruvennut,
itsenäisesti taasen toimin tavallaan tuonkin yhdistyksen hyväksi,
tekoja, ei kokouksissa istumisia,sopii minulle
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #33 : 09.10.2007 16:56:25 »

Kaikilla on niin hienoja vastauksia täällä. Smiley

Kai minä olen ryhmässä se ideoija, innostaja ja kannustaja,
eli toisin sanoen ovelasti ujutan kaikki (ikävät) työt muiden tehtäviksi
ja annan heidän loistaa tekemisen ja onnistumisen ilosta. Grin 2funny
« Viimeksi muokattu: 09.10.2007 16:59:31 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #34 : 12.10.2007 21:52:12 »

Hei, mielenkiintoinen aihe!
Ryhmähenkisyys kaiketi liittyy jotenkin huoneeseen 11, siellä minulla majaille Mars Leijonassa aikalailla aspektoituneena pitkin karttaa...(mm. sekstiili Uranus, sekstiili Venus jne...)

Olen aika liikunnallinen tyyppi, nautin tanssista (aurinko-rapu, kuu-kalat, venus-kaksonen?) ja rymistä. Joukkuelajissa olemme menestyneet sm-tasolla ja kansainvälisestikin. Nykyään käyn jumpalla, lenkkeilen jne...liikunta kai liittyy minun tapaani ilmaista itseäni.

Mutta sitten erilaiset kokoukset sun muut, olen ihan käsittämättömän ujo. Pelkään lausua jotain tönkköä, punastelen ja änkytän. Itsekritiikki lausutuille sanoille on hirmuisen kova...En tiedä, olisiko nousu Neitsyt (yhtymä Pluto) neliöimässä Merkuriusta MC:lle syynä. Kiusallista. Mutta kirjallisesti nuijin kyllä asioita mennen tulleen uuteen uskoon uglystupid2

Pienemmässä kahviporukassa olen huumorin sekainen hihittäjä, nauran typerille puujalkavitseille ja saan muutkin nauramaan (kuu-kalat yhtymä Jupiter, aurinko-rapu). Toisaalta aina tarkkailen ihmisten reaktioita, aisti rivien välistä viestintää, kuuulostelen. En kuitenkaan tee tällä aistimallani tiedolla sen kummempaa, en kerro eteenpäin, en juoruile. Kunhan vain elän siinä hetkessä. Tarkkailijana.
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Mosquito
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


no guts, no glory


Profiili
« Vastaus #35 : 13.10.2007 18:05:33 »

Miten toimin ryhmässä?

Johdan sitä! Cool

 aurinko mars kauris yhtymä keskitaivas
 askendentti oinas
 pluto vaaka Dsc:llä
tallennettu

Au,Mars,MC Kauris (stellium)
Pluto DC
AC Oinas
Kuu Aquarius
"You can't just sit there and wait for people to give you that golden dream. You've got to get out there and make it happen for yourself."
-- Diana Ross
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #36 : 14.10.2007 14:48:34 »

Mä olen vähän tämmöinen monimutkainen tapaus. Se on nimittäin todella ryhmäkohtaista, miten toimin..

Mä olen  kuu leijona ja se kyllä näkyy: jos viihdyn ryhmässä, olen suuna päänä hölöttämässä kaikkein kovimpien puhujien kanssa, läppä lentää, touhuan koko ajan ja ilmaisen itseäni paljon myös fyysisesti, ja viihdyn huomion keskipisteessä, nautin huomiosta. Olen huomannut, että ne porukan "seinäruusut" eivät yleensä voi sietää mua - mutta minkäs ihminen voi, kun on vain näin näyttävä :Smiley  Jos en tunne oloani kotoisaksi tai jään huomiotta, alan helposti mököttämään ja/tai vetäydyn ko. seurapiiristä - en tykkää istua hiljaa tai sitä, jos joku vie paikkani parrasvaloissa Grin uglystupid2

Olen erittäin huumorintajuinen ja harrastan erityisesti itseeni kohdistuvaa itseironiaa. Olen yleensä se porukan pelle, joka vitsailee jatkuvasti - tykkään saada ihmiset nauramaan, koska haluan antaa ihmisille pientä iloa ja kevennystä arkeen. Mutta musta löytyy myös vakavampi puoli ja olen valmis keskustelemaan myös syvällisesti, jos tarve vaatii - yleensä mulle tyypilliseen tapaan pienillä heitoilla asiaa keventäen.

Mulla löytyy kartalta  mars aspect_squ pluto - eli tämä ehkä aiheuttaa myös mulle tutun suorapuheisuuden - hienotunteisuus? Pah, mitähän sekin mahtaa tarkoittaa??!? En yleensä ajattele, mitä sanon ja koska olen  aurinko jousimies , johon liitetään suorapuheisuus ja perusrehellisyys (oikeasti sanon juuri sen, mitä ajattelen), niin loukkaan helposti ihmisiä. En ole suututtanut yhtä tai kahta ihmistä sanomisillani.. Embarrassed  Pitäisi varmaan opetella ajattelemaan, miten asiat ilmaisee, mutku EI JAKSA :Smiley Grin

Kommunikoinnin planeetta merkurius löytyy 11. huoneesta - mitähän tuokin sitten meinaa.. Mulla on muutenkin 11. huone melko kansoitettu, sieltä löytyy  merkuriusvenus ja neptunus .

En pidä itseäni oikein semmoisena pomoluonteena, olen aikasta rento - tosin kyllä musta löytyy myös se pomottava puoli, jos tarve vaatii. Ehkä  mars  kauris aiheuttaa tämän - jos asia ei kiinnosta mua, niin en jaksa sitten tehdäkään mitään ja suhtaudun kaikkeen semmoiseen hälläväliä-tyyliin. Jos taas kyseessä on oma homma, niin sitten kyllä raadan vaikka p*rseeni verille ja hion yksityiskohdatkin täydellisiksi. Nöyrä tai alistujaluonne en ole, en voi sietää, kun mua pomotetaan ja joko pamautan sen suoraan päin näköä ja teen selväksi, että turha tulla käskemään mua - tai sitten kihisen hiljaa itsekseni. Töissä kun en oikein kehtaa aina räjähdellä päin ihmisten naamaa - jotain diplomatiaa pitää olla.

Mutta yleisesti ottaen olen se iloinen ja omituinen höpöttäjä, joka nauraa, touhuaa ja hölöttää koko ajan innokkaasti. Yritän kuitenkin ottaa huomioon myös ne hiljaisemmat ja jos joku jää porukan ulkopuolelle, yritän saada myös heidät sisälle porukkaan. Ryhmätyössä esitän omat ideani kovaan ääneen, mutta haluan myös kuulla muiden mielipiteet ja sulattaa niistä toimivan kokonaisuuden.

Joo, tulipas tulva crazy2  Ei tästä saa enää erkkikään selvää..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #37 : 20.10.2007 22:35:43 »

Riippuu todella paljon ryhmähengestä.Jos on hyvä ilmapiiri sanon helpommin asioita muuten olen aikalailla tarkkailijan roolissa.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: