Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voiko Oinasta laimentaa?  (Luettu 6580 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
iloinen poika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« : 28.10.2007 12:38:22 »

Joo, tää on aika pitkä kirjoitus, mutta ajattelin nyt kuitenkin tämän yhteisön kanssa jakaa nämä tuntemukset. Wink

Parempi aloittaa niin, että laita koko minitulkinnan omasta Astrostani alas ja sen jälkeen puran omia mietteittäni. Myös siihen haluaisin neuvoa, että mitä esimerkiksi Nousumerkki Leijonassa tarkoittaa? Mulle astrologian jargoni on vielä täysin hepereaa.


Nousumerkki Leijonassa
Auringon lapsena olet yksi avoimimmista ja vastaanottavimmista tyypeistä ainakin silloin kun sinulle ollaan tarjoamassa jotakin tavallista upeampaa mahdollisuutta. Et juuri jää miettimään oletko ansainnut moisen kunnian vaan heittäydyt innolla mukaan ehtimättä juurikaan tutustua pelin sääntöihin. Pettymyksiltä ei tällä asenteella voi välttyä, mutta sinua se ei kauaa kirvele. Itseäsi täynnä olevana luonteena vedät puoleesi sosiaalisia ja aina kokonaisuutta palvelevia Vesimiehiä, joiden ideaalisuus ei millään saa sinua pysymään kauaa hereillä.

      
Aurinko Oinaassa
Elämäsi perimmäinen tarkoitus on oppia luottamaan hetkellisiin impulsseihin ja toimimaan niiden mukaan liikaa seurauksia miettimättä. Olet elämän pioneeri jonka on jossain vaiheessa pakko vapauttaa itsensä kaikista turhista rajoituksista.

      
Kuu Kaksosissa
Tunteiden maailma on sinulle kuin loputon seikkailu, johon et koskaan kyllästy. Seilaat tottuneesti elämästä kuolemaan tai päinvastoin ja olet aina yhtä tosissasi. Sopeudut vaivattomasti uusiin tilanteisiin ja kaipaat jatkuvaa vaihtelua elämääsi.

      
Merkurius Kaloissa
Juttu luistaa kuin nastaton auto jääradalla silloin kun sinä pääset ääneen. Ideoita ja visioita lentelee suuntaan jos toiseenkin, mutta konkreettisia rakennusohjeita saa joskus odottaa loputtomiin. Telepatia on sinun vahvinta kommunikointiasi.

      
Venus Vesimiehessä
Sinä olet varsin jännittävä tapaus rakkauden maailmassa, sillä sinua on lähes mahdotonta miellyttää. Täytyy vain osata olla aidosti oma itsensä jos haluaa tehdä sinut onnelliseksi. Sinulle henkinen vapaus on rakkauden ehdoton edellytys.

      
Mars Kaksosissa
Yhtenä päivänä touhuat sitä ja toisena tätä. Kenenkään ei pitäisi vaatia sinulta pitkäjänteisyyttä tai selvää suunnitelmallisuutta, sillä sinä elät ja toimit joko hetkessä tai et ollenkaan. Moni asia jää kesken ennen kuin on ehtinyt kunnolla alkaakaan.


Joo eli miten Oinaan paheita voisi hyödyntää rakentavasti? Shocked

Tappeleminen ja sotaisuus ovat yksi pahimmista risteistäni tällä hetkellä. En tarkoita väkivaltaisuutta, mutta sanotaan nyt näin, että omia näkemyksiään joutuu viemään kovalla kädellä eteenpäin ja jos joku tulee ideoitteni ja näkemysteni väliin, niin sitten se on matsin paikka.  knuppel2

Konreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että yhden idean väliin tuli omasta urastaan huolissaan oleva Leijona, joka sanoi, että jos tuo idea menee eteenpäin, hän lähtee yhtiöstä. Eli käytännössä järkkäsin kaverille potkut, joka oli ideaani vastaan, mutta hei.......tän päivän työelämä on julmaa ja raakaa. Cry

Toivoisin kuitenkin voivani toimia rakentavammin ja en todellakaan haluaisi tapella ja runnoa asioita niin kovasti eteenpäin, kuin nyt teen. Mutta itse koen, että ne asiat jotka ovat minulle tärkeitä, niin niitä pitää tietyllä ehdottomuudella viedä eteenpäin: Joo ja välillä mulle tulee se, että päämäärä pyhittää keinot. idiot2 ( Ei välttämättä hyvä katsontakanta)

Myös se, että luovuus välillä purkautuu voimalla ja niitä ideoita on enemmän kuin yksi, joka taas tarkoittaa sitä, että määrä huonontaa laadun, välillä rassaa minua oikeasti.

Älytön kunnianhimo ja sellaisen luominen jota muut eivät vielä ole tehneet, on päämääräni ja joskus toivoisin, että noita kunnianhimoisia ajatuksia ei niin paljoa päässäni olisi. Tongue

Kuten mainitsin olen ihastunut erääseen rapuneitoseen :Smiley. Ja hänellä on ollut vaikutusta minuun, tosin hyvin paljon hänen tietämättään, mutta ongelma on se, että luonteemme taitavat kuitenkin olla aika kaukana toisistaan ja lisäksi pelkään sitä, että saatan hyvinkin loukata häntä verisesti todennäköisesti pelkästään ajattelemattomuuttani. idiot2

Lisäksi meidän kunnianhimossamme tuntuu olevan aika isoja näkemyseroja, mutta erittäin mukava naishenkiö on kyseessä.  smitten

Ja tässä on taas yksi elämäni paha rasti: Mun mieli temppuilee ja keksii vaikeuksia ja ongelmia sekä haasteita sellaisissa paikoissa, joissa ei niitä ole. Pitäisi vain olla aloillaan ja olla kiitollinen siitä mitä on jo saavuttanut ja millaista elämää elää, mutta tuntuu aina vain siltä, että onnellisuus saapuu seuraavan kovan haasteen jälkeen. Eikä sieltä tule mitään muuta kuin uusi haaste.

No joo, meni vähän tilityksen puolelle, mutta miten Oinaan yleistä sotaisuutta ja impulssiivisutta voidaan vähentää, vai voidaanko? Huh
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 28.10.2007 19:14:48 »

eiks oinaan laimennus ole vähän kuin jois huoneenlämpöistä kaljaa,terä poissa,hirveetä litkua,
tai söis pippuripihviä ilman pippuria,ei tulista äksöniä,
minusta oinaassa on just hyvääkin se uusien juttujen esille räjäyttely,kuka muu sen sitten tekis jos ei oinas?
man has to do what man has to do,
eiköhän se elämä ja kanssaihmiset kouli matkan varrella,
 aurinko oinas:ssa on kyllä sentimentalisuuttakin,
eiköhän sinulla tee noita heilahduksia/uusia ideoita/rajuakin kielenkäyttöä paremminkin tuo  kuu mars kaksoset,
ja onhan siellä tasapainottamassa sitten hyvinkin toiset huomioiva  merkurius kalat ja ystäville uskollinen/humanitäärinen  venus vesimies joka ohjaa
auringon toimintaa ,arvot ovat tärkeitä,yhteikunnalliset arvot?
oinaalle olisi kuulemma hyväksi vähän vanhempi/viisaampi?puoliso,joka osais tuota impulsiivisuutta vähän ennakkoon
pehmentää,
oinas on räjähdysaltis,mutta minusta jotenkin myös hämmentynyt itse omista vahvoista reaktioistaan,
se on niin nopeaa vaistomaista toimintaa ettei itsekään pysy mukana;menee joskus liiallisuuksiin tietysti,
vaatii vahvan mutta ymmärtävän ihmisen rinnalle,
maamerkki vois pysyä jaloillaan tulimyrskynkin keskellä,
hetkellinen kulotus tekee vaan hyvää
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 28.10.2007 19:21:07 »

Yleisellä sielun jalostamisella eli Itsen kehityksellä voidaan jalostaa mikä tahansa negatiivinen ominaisuus positiiviseksi ominaisuudeksi, oli kyse sitten astrologiasta, numerologiasta tai mistä tahansa. Esimerkiksi inaan räjähtelevä tempperamentti voidaan valjastaa tällaiseksi viisaaksi pioneeriseksi voimaksi, jonka avulla ihminen selviää haasteista kuin haasteista, mutta ilman turhaa päänhakkaamista seinään.

Tärkein tehtävämme täällä on vapautua kaikesta. Ihan kaikesta. Myös niistä oman kartan kuvauksista niin, että jokaisesta ominaisuudesta tulee persoonan vahvuus ja persoonan heikkoudet nähdään oppiläksyinä, joiden avulla kehitymme taas ihmisinä ja sieluina paremmaksi.

Sielun jalostaminen/Itsen kehittäminen vaatii kuitenkin tietoista ponnistelua ja se on alkuun hyvinkin vaativaa. Kaikki omat negaatiot ja pelot nousevat pintaan. Olet selvästi jo lähtenyt tuole jalostaalle itsetutkiskelun tielle kun kyselet, miten voisit kääntää omat negaatiosi positiivisiksi ja rakentaviksi Wink

Täällä siis kirjoittelee myös Aurinko Oinas, joka (fyysisestä iästään huolimatta) on saanut hyvin karsittua pois nuo Oinaan pikkupaheet. Muita paheita sitten on, kuten Kuu Ravun ajoittainen yliherkkyys ja tunteiden aaltoilu, mutte niiden kanssa työskentelen paraikaa Grin
tallennettu
BlueRose
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 347


I Love Yuo Mom


Profiili
« Vastaus #3 : 29.10.2007 00:59:06 »

*PÖKS*  Cheesy täällä oinas ja nouseva  jousimies itselläni aikoinaan huomasin ikäväkseni sotaisuuden ja se johti kärsimättömästä luonteestani  knuppel2 mutta sain sitä hallittua kärsivällisyyttä vaativissa tehtävissä, etsin sellaista työtä joka kasvattaa sitä henkistä kapasiteettiä, esim: lastenhoito on hyvä juttu smitten haeppa töihin päiväkotiin tai kouluun ala luokille avustajaksi, niin huomaat vuoden päästä selkeän muutoksen itsessäsi Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #4 : 29.10.2007 11:08:00 »

Jaa´a..
Itse olin nuorempana hyvin kärkäs ja agressiivinen, siis sanoissani. Minussa oli agressioita paljonkin. Iän ja erilaisten kokemusten myötä olen rauhoittunut, entisestä pässistä on jäljellä enää harvemmin kimmastuva lammas  Smiley
Oinaalla on tempperamentti veressä.. Sitä on vaan osattava hallitakkin, nykyään en lähde jokaiseen sotaan etunenässä vaan valitsen minkä puolesta lähden taistelemaan  Grin Pikkujutut saa jo jäädä sotimatta.
Itselläni ei ole juurikaan maamerkkejä kartalla, sitä vakautta juuri kaipaisinkin ehkä. Olen täysin fiilisihminen joten tunteet ohjaavat pitkälti ja siksi räiskähteleekin  Tongue
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #5 : 29.10.2007 11:16:46 »

Tulipas vielä mieleen  Smiley

Muistan miten vaikeaa vaaka äidilläni oli kasvattaa teini-ikäistä pässiä joka oli kuin myrsky suurimman osan ajasta. Vaaka äitini ei voinut ymmärtää tempperamenttiäni ja "riitaisuuttani", töksäyttelin kaiken, ei ollut diplomatiasta tietoakaan. Voi voi miten kamala olen varmaan ollut  Grin Rauhaa rakastava äitini oli ihan helisemässä, ihmetteli aina miten tuosta tytöstä on tullut tuollainen. Siis olin "peruskiltti" en mikään huligaani mutta minussa oli kamala määrä uhoa ja "raivoa".
Olen tod.näköisesti ollut oppikirja esimerkki nuoresta lapsellisesta oinaasta niin hyvine ja huonoine puolineenkin. Äidilleni olisi sopinut paremmin saparopäinen nukeilla leikkivä kiltti hymytyttö  Smiley Hän sai puissakiipeilevän poikatyttö raivopässin  Grin
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6 : 29.10.2007 15:28:31 »

Hei kaik  oinas Tykkään teistä  smitten
Tekstiä kuin omasta kynästä (näppäimistöstä)  Wink
Itse olen alkanut pitää tätä  oinas tulitemperamenttia ja ällipäisyyttä hyvänä juttuna... ainoastaan täytyy muistaa aina miettiä onko reaktio tunne vai järki puolta  angel eli pelkästään sen perusteella, että jokin idea on minun ei tee siitä parasta  Lips Sealed kuin myös, että joskus voittaa enemmän antamalla periksi ja luovimalla...  :Smiley
Näitä peruspiirteetä voi siis muuttaa, soveltaa   Smiley Itseään on kaikista helpoin muuttaa tässä maailmassa, mutta itseään ei kannata "myydä"   Undecided siinä käy huonosti, tunkee vielä isommat sarvet päähän ja kun se siitä laukeaa... auts  buck2
tallennettu
iloinen poika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #7 : 29.10.2007 23:53:35 »

Kiitos oikein paljon sydämellisistä viesteistänne. Smiley

Lastentarhaan töihin vuodeksi, kuulosti oikeasti hyvältä ja mielenkiintoiselta idealta, mutta luulen kyllä, että jätän sen väliin. Nykyinen työ ja ura ovat tosikaukana lastentarhasta, mutta jäin ky llä oikeasti sitä vähäksi aikaa miettimään. Wink

Oli kiva jakaa näitä tunnelmia ja tuntemuksia täällä. Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #8 : 30.10.2007 09:06:53 »

Hei kaik  oinas Tykkään teistä  smitten
Tekstiä kuin omasta kynästä (näppäimistöstä)  Wink
Itse olen alkanut pitää tätä  oinas tulitemperamenttia ja ällipäisyyttä hyvänä juttuna... ainoastaan täytyy muistaa aina miettiä onko reaktio tunne vai järki puolta  angel eli pelkästään sen perusteella, että jokin idea on minun ei tee siitä parasta  Lips Sealed kuin myös, että joskus voittaa enemmän antamalla periksi ja luovimalla...  :Smiley
Näitä peruspiirteetä voi siis muuttaa, soveltaa   Smiley Itseään on kaikista helpoin muuttaa tässä maailmassa, mutta itseään ei kannata "myydä"   Undecided siinä käy huonosti, tunkee vielä isommat sarvet päähän ja kun se siitä laukeaa... auts  buck2

Samoin kiitos  Smiley

Kyllä tästä pässiominaisuudesta on paljon hyötyäkin, se on auttanut monissa elämän vaikeuksissa. Oinas ei lannistu, vaan yrittää yrittää ja kuitenkin omaa melko optimistisen mielen  Smiley

Maailma tarvitsee pässejäkin  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: