Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tunnustus ja varoitus  (Luettu 13572 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #15 : 20.07.2014 10:51:47 »

Niinpä. Itseäni on auttanut karmaan uskominen. Jos se on liian korkealentoinen ajatusmalli niin sitä voi tarkastella myös loogisesti järjellä. Eli miettiä kuinka nautinnollista syvällä tasolla esimerkiksi hyväksikäyttäjän jokapäiväinen elämä voi olla. Jos ilman hyväksikäyttöä ei saa todellista nautintoa elämästä. Tai miten se käytösmalli tulee pyörimään elämässä, kunnes itse kohtaa saman tilanteen toisinpäin. Tai joku rohkea pistää vastaan oikein kunnolla. Tiedä sitä mitä siitä sitten seuraa. Jokatapauksessa en itse halua kantaa mukanani sitä toisen "kakkaenergiaa", mutta suon sen hänelle jos hän niin haluaa. Maailmankaikkeus perustuu kuitenkin tasapainoon, joten minun ei tarvitse välttämättä hoitaa toisen tasapainottamista. Se tapahtuu myös automaattisesti ilman minun energiankin uhraamista siihen.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #16 : 20.07.2014 11:58:53 »

Tai sitten hyväksikäyttäjä toimii kuinka toimii, koska häneltä puuttuu todellinen myötätunto eikä häntä liikuta toisten kokema tuska. Esimerkiksi psykopaatit ovat tutkitusti tällaisia. Heidät pysäyttää vasta vankila.

Joo termodynamiikan lakien perusteella tasapainoon todella pyritään maailmankaikkeuden tasolla. Itsekin olen joskus lohduttanut itseäni tällä ajatuksella, mutta sitten tajusin, että elävät organismithan tekevät paikallisen poikkeuksen entropian kasvuun. Sen lisäksi että niiden ihon/kuoren sisällä on fyysisellä tasolla korkea järjestys, ne voivat tahdonvoimallaan ja energiallaan vaikuttaa asioiden järjestykseen ympärillään. Näin ollen hyväksikäyttäjät eivät suinkaan välttämättä kohtaa "automaattista" tasapainotusta elämänsä aikana, jos ovat tarpeeksi paatuneita ja jaksavat käyttää energiaansa hämärähommien ylläpitämiseen kuolemaansa asti, ja kukaan toinen ei sinä aikana tahdonvoimallaan puutu siihen.

Seuraavien elämien olemassaoloa saati niihin sitoutuvaa karmaa edellisen elämän teoista ei ole todistettu (tosin itsekin pidän sitä mahdollisena). Näin ollen vaikka energian säilymislain on ihan helppo olettaa pätevän ns. sielunenergiaankin, niin mieluiten tässä elämässä sitten vaikuttaa asioihin eikä jätä asiaa muun maailman hoidettavaksi jonnekin epämääräiseen tulevaisuuteen.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #17 : 20.07.2014 12:33:08 »

Fiksua tekstiä. Kyllä tietyt asiat kannattaa tasapainottaa itse, mutta tarkoitin esimerkiksi kaunaa jostain henkilöstä tai tapahtumasta, joka ei ole vaikka enää omassa elämässä mukana. Kosto jne. ei mielestäni auta pääsemästä pois tästä kierteestä. Vaan se saattaa aiheuttaa jopa sen, että hyväksikäytetystä tulee hyväksikäyttäjä. Siksi koitan ainakin itse vapautua kokonaan näistä energioista. Mieluummin kuin jään pyörittelemään samoja syklejä ympäri yhä uudestaan. Tosiaan, vaikka tasapainotus ei tapahdu tieteellisesti todistetusti, en ainakaan itse haluaisi olla päivääkään hyväksikäyttäjän kengissä. Silloin elämä ei voi olla kovin nautinnollista kovin monena hetkenä. Jos hyväksikäyttö on tyydytyksen tuoja. Kivaa keskustelua!
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: