Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huonejaottelut/systeemit  (Luettu 6489 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija

Profiili
« : 27.08.2016 19:45:55 »

Mitä huonejaottelua tai systeemiä käytätte kun teette karttoja? Placidus on varmaan yleisin. Kochin huomasin tuossa toisessa keskustelussa ammattien tutkimuksesta, että sitä oli käytetty siinä. Meridian on yksi ilmeisesti suhteellisen käytetty huonejärjestelmä.

Näillä kolmella esimerkillä karttani  jousimies -stellium on joko 5., 6. tai 7. huoneessa. Muutkin planeetat vaihtoi paikkaa, osa. Vaikka eipä kai tämä ole sen kummoisempi asia kuin vaikka trooppinen tai sideerinen astrologia. Kyllähän niidenkin mukaan olen joko jousimies tai skorpioni. Silti tämä huonejuttu meinasi aiheuttaa pienen identiteettikriisin kun näitä pohdin.  Shocked
tallennettu

"Like any great love, it keeps you guessing
Like any real love, it's ever-changing
Like any true love, it drives you crazy
But you know you wouldn't change anything, anything, anything" (Taylor Swift - Welcome to New York)
ghede
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 27.08.2016 20:16:03 »

No lähinnä poikkeuksetta käytän placidusta. Enpä oikeastaan paljoa muuta. Kochia oon joskus testannut, mutta ei se oikein uppoa itseeni, kun 4. ja 10.huoneestakin tulee kartallani aivan valtavat vaihdettaessa siihen. Sinne menee silloin kaikki muut planeetat paitsi Merkurius, Venus ja Mars... Huh Meridian kiinnostaa vain sen takia, kun siinä 1.huoneen kärki on sama kuin ns. equatorial ascendant, jolla pitäisi olla jotain astrologista merkitystä. Se käyttäytyy vähän samalla tavoin kuin muut kartan akselit, mutta kenties vaikutukseltaan heikompi.

No astrologiassa kannattaa varmaan aina vähän varautua noihin identiteettikriiseihin, mikäli on ottanut sellaisen asenteen, että kyseessä ei ole mikään valmis oppi -tai uskomusjärjestelmä vaan aina voi oppia jotain uutta.

Itsekin olen trooppisesti skorpioni, sideerisesti vaaka ja tähtikuvioiden mukaan ilmeisesti neitsyt, että repikää siitä! Grin Kuu on kartallani kaksosissa, mutta todella tarkassa yhtymässä härän tähtikuviossa sijaitsevaan al heckaan (ecliptical) ja vähän löysemmin saman tähtikuvion El nathiin (true angles).
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 27.08.2016 20:55:01 »

Hei sama juttu, Kochilla tuli valtava 4. ja 10.huone.  pluto saturnus siirtyi 4.  Lips Sealed ja  kuu 10. Toisaalta kun mietin tulkintaa noista niin tuntui jotenkin pelottavankin osuvalta. Toisaalta tuon kartan 5.huonepainotuksesta en ole ihan vakuuttunut miten se sitten toimisi minulla. Tosin placiduksella minulla on isot huoneet 6. ja 12. Ja stelliumilla joka tapauksessa hyvin painottunut kartta.

Juu, kyllä identiteettikriiseihin saa tässä harrastuksessa varautua. Ja onneksi on vielä kiinalainen astrologia ja mitä näitä muita on, jos ei sideeriset ja huoneet ym. riitä.  Cheesy Grin

hei ja ghede tunnistan kyllä susta tuon neitsyenkin. Niin tarkkoja (ja perusteellisia) tulkintoja ja havaintoja täälläkin foorumilla kirjoittelet. Ehkä me ollaan jokainen vähän noi kaikki mahdollisuudet kartoistamme...  :Smiley
tallennettu

"Like any great love, it keeps you guessing
Like any real love, it's ever-changing
Like any true love, it drives you crazy
But you know you wouldn't change anything, anything, anything" (Taylor Swift - Welcome to New York)
downtempo
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 27.08.2016 23:09:50 »

Kriisien jälkeen palauduin placidukseen....
sit jäin miettiin, et entäpä niillä, ketkä on syntyny jossain tuolla korkeilla asteilla, joilla placiduksella heittää huoneet ihan winksvonksilleen? että ei jotain huoneita ees pysty lukeen.
Entä jos ne kokee huoneet omikseen, ja ne joutuu sen siansakkivinksvonkin takia vaihtaan johki toiseen järjestelmään?
Ehkä niille on sopivampaa käyttää jotain muuta järjestelmää että saa jotain selkoa. Eikä käyttää vaan oletusta, eli placidusta, tai topoa...
« Viimeksi muokattu: 27.08.2016 23:11:55 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 28.08.2016 08:29:04 »

Minullakin käy Kochilla niin, että melkein kaikki planeetat siirtyvät 4:n ja 10:n huoneeseen. Siitä tulee kyllä identiteettikriisi, koska koen Placiduksen 12. huoneen Auringon ja 5. huoneen Marsin ja Neptunuksen aika osuviksi. Etenkään 12. huoneesta luopuminen ei nyt vain oikein käy.

Minä käytän siis Placidusta yleensä, mutta pohjoisilla leveysasteilla voin kokeilla jotain muuta, esim. Porfyrya tai tasahuoneita.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
kosmot
Vieras
« Vastaus #5 : 15.09.2016 19:37:04 »

Minä olen käyttänyt merkkihuonesysteemiä, johon sain aikoinaan vinkin astrologi Markku Manniselta. Tämä on hyvin yksinkertainen huonesysteemi, jossa yksi merkki on samalla myös huone. Esimerkiksi, kun vaaka nousee, niin sillä ei ole väliä, missä asteessa vaakaa kyseinen askendantti sijaitsee, koska nousumerkki käsittää vaa'an kokonaisuudessaan. Toinen huone käsittää tässä huonesysteemissä vastaavasti skorpionin ja niin edelleen. Manninen perustelee tämän mainiosti kirjassaan "Astrologia". Omalla kohdallani huomasin sen toimivan parhaiten ja siitä saakka olen pitäytynyt kyseisessä systeemissä. Mc tosin saattaa olla tällöin muualla kuin 10. huoneessa, mutta en ole antanut sen häiritä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: