tuonen joutsen
|
|
« : 12.07.2008 19:53:26 » |
|
-
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012 17:29:19 kirjoittanut tuonen joutsen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
Lionheart
|
|
« Vastaus #5 : 12.07.2008 21:42:29 » |
|
Noni, mähän sanoin! Sä et voi ymmärtää millaisen vallantunteen sä mussa aiheutat.. Jaspiksen kanssa tultiin kahvituvassa siihen tulokseen, että musta tulee isona kyborgi. Sitten mä oon ite ajatellut mm. maailmanvaltiaan uraa. En tarvitsis edes koulutusta kyseiseen hommaan. Niin ja sitten se kuningatar juttu juu.. Ja psykologiakin harkitsin tänään (serkkupoika sanois tässä vaiheessa psykopaatti ja sais kuonoonsa). Mitähän huomenna? Spiderman, poliitikko, kirjailija.. Toissapäivänä kyllä päätin, etten aio isona tehdä muuta kuin pelata pokeria ja rahapelejä, koska voitin koneesta kakskymppiä. (Tuli muuten vaan mieleen, että olen varmaan muutaman satasen elämäni aikana niihin koneisiin tunkenut ja silti nuo pienehköt voitot silloin tällöin jaksaa ilahduttaa..) Niin että lyödäänkö vetoa, palaat mun luokse taas kerran kun painan tota "Lähetä" nappulaa..
|
|
|
tallennettu
|
, in in in , in in in , in , in Punainen Solaarinen Lohikäärme
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #6 : 12.07.2008 21:47:37 » |
|
No mä tunnustaudun kyllä flirttailevaksi ihmiseksi, enkä tee sitä tahattomasti vaan ihan tahallisesti . Se on osa meikäläisen perusluontoa. Mikä on sen ihanampaa piristystä niin omaan kuin muidenkin päivään kuin hymy ja jotain pientä jutustelua. Lämpöä ja iloa. Ja teen tätä vaikka avioliitossa olenkin, sen kummemmin tarkoittamatta mitään ja välittämättä siitä miten muut sen ottavat, pyrin olemaan kuitenkaan loukkaamatta. Joskus törmään ihaniin ihmisiin ja heidän kanssaan on mukava olla. Silloin on mukava tunnustella sähköä ilmassa, jos siltä tuntuu ja jos toinen siihen vastaa. Pitää vaan pitää huoli ettei odotukset ja toiveet ole muuta kuin mitä todellisuus on . Sori vedin teidät takas tähän aiheeseen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #8 : 13.07.2008 20:07:28 » |
|
Olen huomannut tämän ihan saman. Saatan pysäyttää kadulla vastaantulevan tuntemattoman miehen vain sanokseni, että minusta hänellä on aivan upeat kengät/kauniit hiukset/mahtava laukku, mistä olet sen saanut tmv. ja minä todellakin tarkoitan vain sitä mitä sanon Mutta mutta, usein se ymmärretään flirtiksi ja olen tällaisilla kohteliaisuuksilla saanut mukana olleen naispuolisen ystäväni hankaluuksiin, kun hänkin pyytettömästi alkoi keskustella miehen kanssa ja tämä menikin pöks ihastumaan ystävääni, joka ei puolestaan ollut etsimässä miesseuraa. Koska jos minulle tulee tuollainen "pakko kehua ääneen tuota tai tuota asiaa toisessa" kadun lopun elämääni, etten sanonut asiaa ääneen! Mitä minä siinä menetän? En mitään Itse ainakin ilahdun moisista spontaaneista keskusteluista ja kehuista myös itseäni kohtaan. Flirtti on minulle vain kohteliaisuus, huomaavaisuutta toista kohtaan. Kevyttä sanailua ja hauskanpitoa, toisen päivän piristämistä. Muutenkin täällä saa niin nyrpeänenäisesti ja tiukkaotsaisesti painaa, jos alkaa ns. "normielämää" elämään, että mieluummibn vähän sohii niitä rajoja rikki ja näyttää toisillekin, että hei, olkaa spontaaneja! Toinen samantyylinen tapahtuma tuli mieleen vuosien takaa, kun olin eräällä keikalla, ihan eturivissä. En tiedä onko tämä nyt varsinaisesti flirtti, mutta olin omasta mielestäni vain kohtelias ja ystävällinen, mutta kuitenkin sellaisissa rajoissa, että sen voisi ymmärtää väärin. Takanani ollut minulle tuntematon nuori mies tunki minun väliin ja jouduin niin pahaan puristukseen, etten saanut henkeä. Sanoin asiasta miehelle, joka vai tuhahti voivottelut eikä suostunut siirtymään. Noh, ryhdyimme sitten käymään kauppaa siitä, kuka saa olla eturivissä meistä kahdesta - yritin ostaa mieheltä paikkaa lupaamalla hänelle suukkoja (joka ei oe yhtään tapaistani ja joihin hän melkein suostui, ahahah), mutta lopulta päädyttiin molempia tyydyttävään ratkaisuun. Ehdotin, että mie seison kaiteen edessä ja mies seisoo heti takanani pitäen kiinni kateesta, koska hän on kuitenkin minua päätä pidempi ja näkee ylitseni, kun minä en näe mitään, jos hän jää eteeni seisomaan. Sangen hyvä ratkaisu molempien kannalta ja kun vesipisteestä jaettiin katsojille mukeilla vettä juotin takanani seisonutta miestä olkani yli, jotta hän saa pidettyä paikkamme, mutta ei kuupahda nestahukkaan. Noh, keikan jälkeen mies tuli kysymään haluaisinko lähteä hänen ja ystäviensä matkaan jatkoille. Onneksi minulla oli kaveri mukana ja kyyti juuri lähdössä, sillä minulla ei tosiaankaan ollut mitään (seksuaalista tai parisuhteellista) mielenkiintoa kyseistä henkilöä kohtaan. Hän vain otti ystävällisyyden ja sen, että neuvotellaan molempia tyydyttävä ratkaisu, vakavana flirttinä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.07.2008 20:09:29 kirjoittanut AthaMaarit »
|
tallennettu
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 14.07.2008 10:56:58 » |
|
Hän vain otti ystävällisyyden ja sen, että neuvotellaan molempia tyydyttävä ratkaisu, vakavana flirttinä.
Tai sitten päätti vain kokeilla onneaan. Helpompihan on lähestyä sitä ihmistä johon on saanut kontaktin jo aikaisemmin. En mä usko että kaikki miehet ovat niin vakavissaan flirtistä, vaan yksinkertaisesti jo rakennetun yhteyden päälle tahtovat vain kokeilla pääseekö toisen kanssa pidemmälle. Jos joku kiinnostava mies flirttailee minulle ja olen vapaa niin tietenkin olisin mielelläni tutustumassa häneen lähemmin. Lähinnä on kohteliaisuus että joku osoittaa olevansa niinkin kiinnostunut että tahtoo lähempää tuttavuutta, se että toinen kysyy mahdollisista jatkomahdollisuuksista mun suhteeni ei ole mitään multa pois. Se on tietenkin kurjaa jos mies loukkaantuu, but then again, that´s not my problem.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #11 : 15.07.2008 14:58:22 » |
|
kiitos Sasha selvennyksestä. Ja Keski-Euroopassa asuneena varmaan sinulla on tietoa myös noista kulttuurillisista vinkkeleistä asiaan...
Be welcome.. Täällä sitä edeleen asutaan ja sen verran tiedän, että vain saksalaiset vetävät suomalaisille vertoja flirttitaidoissaan (tai niiden puutteesta ja väärinymmärtämisessä). Se on niin, että jos katsot hyväksi avata ovi saksalaiselle isoine kantamuksineen, niin piru vie, olet yrittämässä jotain! Sen verran huumorintajutonta ja tylykäytöksisiä ne ovat, että pelkkä kohtelias oven aukaisu merkitsee jo paljon!
Karseaa yleistystä, kai tässä syyllistyy flirtti-rasismiin kohta.. : Omalla kohdallani, olen siis sosiaalisesti tyhmä, eli en ymmärrä etiketeistä, käytöstavoista ja varsinkaan en edes tiennyt mitä on flirtti...
Mutta, minut sitten flirttailevaksi alituiseen tulkittiin/tulkitaan...joten en osaa tehdä sitä tietoisesti...
No ei täälläkään suurin osa ihmisistä etiketeistä tiedä mitään, vaikka suhteellisen hyvät käytöstavat omaavatkin.
Suomessa törmää enemmän kuin usein siihen, että kohtelias ja/tai iloinen~positiivinen käytös tulkitaan flirttinä. Kai se on suhteessa "erikoista" suomalaiseen käyttäytymiskulttuuriin, joka tyypillisesti on jäyhää ja karua, siis aika korutonta. Minusta Suomessa on alueellisia heimo-eroja; Flirtti sallitaan~hyväksytään esim. enemmän savolaiselle vitsiniekalle kuin etelä-pohjalaiselle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #12 : 29.07.2008 17:52:14 » |
|
Voi joo! Flirtti on ihanaa! Suomi on siitä liian köyhä maa! Harvat miehet osaavat kohteliaisuuksia, edes huumorflirttiä. Äiditkö sen panttaavat pojiltaan. Tai isät halveksivat, jos pojissaan sellaista löytyy. Kun kohtaan flirttaavan miehen, kiitän häntä ja sanon ettei koskaan lopeta sitä. Työpaikassakin on paljon mukavampaa kun miehet juttelevat joskus kauniita. Mutta... tiedän, että se flirtti jonka minä näen kauniiksi, onkin toisen mielestä heti sänkyyn menevää. Missähän vika? Taas me tulkitaan näitä juttuja niin molella tavalla. Olen sallinut itsellenikin tiettyä 'kohteliaisuutta'. On ihanaa sanoa ääneen, kun näkee jotain kaunista, tai kohtaa jonkin kauniin eleen. Liian vähän sanomme kauniita sanoja!!!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Lionheart
|
|
« Vastaus #13 : 29.07.2008 19:56:04 » |
|
minä törmään usein siihen, että pinnan alta kuultaa ajatus "mitä tuo yrittää minusta hyötyä"...kaikki ei aina etsi hyötynäkökulmaa jokaisesta teostaan...mutta jotenkin täällä tuntuu, että kaikki positiivinen palaute helposti tulkitaan laskelmoinniksi oman hyödyn saamiseksi jonkinlaisessa pelissä, jossa etsitään sosiaalisia voittoja. I'd rather lose... Useinhan se sitä onkin. "Mä oon kiva sulle nyt ja joskus kun mä tarviin sua niin sä saat olla kans kiva mulle". Ja melkein jokapäiväistä on se, kun juttelee jonkun kanssa, hän puhuu mukavia ja niihin sitten tietysti vastaa ja jossain vaiheessa hän sanookin että "heitäs rööki" tai "vippaa mulle kybä". Jos mun vastaukseni on kielteinen, niin tämä haistattaa peet ja lähtee kävelemään. V..., ihmisten pitäs puhuu suoraan eikä ensin lirkutella ku viimistä päivää..
|
|
|
tallennettu
|
, in in in , in in in , in , in Punainen Solaarinen Lohikäärme
|
|
|
Synapsi
|
|
« Vastaus #14 : 29.07.2008 21:53:16 » |
|
joku intiaaniviisaus meni tyyliin : jos joku on tehnyt sulle hyvän työn, älä maksa sitä hänelle vaan tee jollekin ihan muulle ihmiselle, vaikka tuntemattomalle joku hyvä työ "maksuksi" tästä, näin se alkaa kiertää silleen arvaamattomasti...
Tämä toimii! Olen reissannut paljon yksikseen ja tavannut huipputyyppejä ja saanut heiltä apua milloin mihinkin pulmaan. Aina, kun näen turistin pulassa, menen jeesaamaan. Voi miten hienoja kohtaamisia näistä saattaa syntyä. Ja flirtti toimii ihan automatic muiden kansallisuuksien kanssa. Suomalaiset on usein liian tosikkoja tähän kepeään leikkiin :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|