Heips vaan pitkästä aikaa tänne (uudistuneeseen) astroon.
Ihan piti tänne tulla kertomaan viimeöinen outo uni(-sarja), jos jollakulla olisi siihen heittää jotain "avaavaa tulkinnallista näkökulmaa", kun tuntuu, ettei nyt yhtään tuo uni itselle aukea.
Katselin jostain melkoisen korkean rakennuksen ikkunasta alas ulos, jossa virtasi suoraan alla tummavetinen joki. Näin siellä ensin uivan yhden krokotiilin ja olin todella ihmeissäni, että miten Suomen joessa voi olla krokotiili. Ajattelin, että näen varmasti näkyjä.
Kuitenkin hetken päästä näin toisenkin siellä uivan.
Ne olivat melko pelottavia ja aggressiivisen oloisia.
Pyysin siskoani myös katsomaan, mutta hän ei niitä nähnyt.
Aikani niitä siinä katselin, kunnes yhtäkkiä toinen krokotiileista nousi/ponnahti ilmaan vedestä ja alkoi
kohota ylös ikkunan eteen ihan siihen kohdalleni.
Siinä se muuttuikin yhtäkkiä kullan väriseksi lohikäärmeeksi.
Silloin pyysin siskoni sitä katsomaan ja hänkin sen vihdoin näki.
Tuo "kultainen lohikäärme" sitten lensi jonnekin taivaan sineen.
Jossain vaiheessa oli siskoni uimassa siellä krokotiilien joukossa, kun ei uskonut minua että niitä siellä on.
Luultavasti se tapahtui ennen tuota "lohikäärme" kohtaa, mutta en muista tarkalleen enää.
Toisessa osiossa olin asunnossa, johon olin muuttamassa. (lasteni kanssa)
Se oli pohjaltaan ensimmäinen muistikuvissani olevani lapsuudenkotini. (1-5v)
Kuljin siellä ja ihastelin sitä simppeliä, tilavaa ja käytännöllistä 70-luvun "arkkitehtuuria".
(mikä minua oikeasti viehättää edelleen takkahuone-idylleineen ja selkeine linjoineen ja isoine huoneineen)
Se oli täysin puhdas ja siivottu, mutta siellä oli joitain alkuperäisiä mattoja ja yksittäisiä nojatuoleja yms jätetty luoman tunnelmaa. (ikäänkuin se olisi ollut myyntiesittely-kuntoon laitettu)
Ihastelin miten hyvin ne oli säilynyt ja miten kaunis se nojatuolikin olin.
Seinissä oli alkuperäiset maalit, hiukan jo vanhan-aikaisia, mutta selkeästi helposti ne voisi maalta nykyaikaan ja pohjat oli edelleen hyvät.
Juttelin siinä äitini kanssa ja innostuneena kerroin, miten täällä on niin hyvät pohjat, että osaan nämä itsekin rempata perheelleni sopivaksi.
Äitini sanoi luottavansa myös siskoni sisustusmakuun ja remppataitoon, mitä hiukan ihmettelin.
(live elämässä olen suunnitellut siskonikin rempat)
Ainoa outo juttu oli se, että talo oli tehtaan yläkerrassa, jossa äitini oli töissä, eikä oma omakotitalonsa, jota se oikeasti oli ja on tietojeni mukaan edelleen.
Osaisiko joku löytää tästä kahden unen"sarjasta" jotain "symboliikkaa" tähän elämään.....?
Kiittäen
Mirjam