Olet isääsi vahvempi henkisesti ja hän varmaan tajuaa sen.
Tuollaista ei kyllä voi mennä sanomaan pelkän kartan perusteella. Voihan se olla näin, mutta on mielestäni vaarallista tehdä tietynlaisia tulkintoja tuntematta itse henkilöitä. Jotkut kun ottavat nämä asiat niin vakavasti.
Varmaankin olet jo miettinytkin, mutta jos et, niin pohdi sitä minkä takia isäsi käyttäytyy näin, minkälaisia tunteita hänellä on siellä taustalla, hänkin on vain ihminen. Ihmissuhdeongelmissa auttaa aina ns. toisen osapuolen saappaisiin astuminen. Jotenkin sen jälkeen ei vain enää voi vihata tai inhota sitä ihmistä. Sillä nuo tunteet vaativat, että sen ihmisen pitäisi olla jotenkin suuren oloinen. Ja kun näkeekin edessään yhtä haavoittuvaisen olennon kuin itsekin ja kaikki muutkin ovat, ei sitä voi vihata tai inhota. Sen jälkeen voi päättää itse yrittääkö auttaa häntä (joka todella harvoin onnistuu) tai vain antaa olla. Kun itsellä ei ole niitä rankkoja tunnesidoksia enää on ihmeellisen helppo todellakin antaa asioiden olla.
Minulla onkin tälläinen motto: toisen käyttäytymistä ei voi muuttaa, mutta omaa suhtautumistaan voi.