Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Elämänlaatu ja kustannukset eri maissa  (Luettu 19799 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 20.03.2009 10:19:52 »

rhodan kysyykseen ihmisten shoppailusta, mitä sillä täytetään....
Olen huomannut vanhemmilla naisilla tätä ja se on heillä joita tunnen, johtunut siitä lapsuuden tunne puutteesta, sota-ajan jälkeenrakennuksen aikaan elettiin köyhää elämää.
Kun parisuhteessa elää tunnevammaiset yhdessä, mies pätee työnsä ja oman miehisyytensä kautta,  nainen taas hoivaamisen ja tarpeellisuuden kautta. Kun tyhjän pesä on edessä ja parisuhde vaatisi avoimmuutta puhua asioista, muutoksen keskellä. Mies ei puhu eikä pussaa, niin nainen hakee tyydytystä ulkoapäin.
Tämä himoshoppaaminen on yksi Hydran päistä, samoin kuin ahneus ja valtakin, seksistä ja rahasta sekä manipuloinnista hyötytarkoituksessa puhumattakaan, päitä on kymmenen joten kun katsoo maailmaa niin näkee miten taistellaan. On kyse ihmiskunnan pimeästä lohikäärmeestä, joka meidän tulisi voittaa. Tunnen myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, koska he ovat semmoisen energian vallassa josta on vaikeaa irrottautua tiedostamatta. MUTTA Valo loistaa ja muutos tulee.  Håppas så....

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Asterix
Vieras
« Vastaus #31 : 20.03.2009 15:24:34 »

Mitenköhän mä saisin oma ruokakassikustannukseni ujutettua tähän, eli viikossa meillä tehdään yleensä yksi suurostosreissu joka hinnaksi tulee n 1200 SEK ja kaksi aikuista sekä kaksi mukulaa niistä sitten syö. Mukana perusruokatarvikkeet viikon sapuskoille, jotain hedelmää ja naposteltavaa ja jotain muuta kuin ruokaa (pienimmälle vaippoja, ehkä lastenvaatteita jne). Kun ton jakaa neljällä tulee summaksi  300 SEK, mikä on siis suurinpiirtein 27 € tämänhetkisen kurssin mukaan. Tämä tosin karkea arvio ja edelleen mukana ovat vaipat ym Smiley.

Ehkä mun pitää kaivaa joku kuitti ja tehdä ihan oikea laskelma jossa olisi vain elintarvikkeet mukana  :Smiley

Niin, minä en tullut huomioineeksi lapsettomana poikamiestyttönä, että niin, onhan noita lapsiperheitäkin,
joiden pitää elää kanssa. uglystupid2 crazy2

Tuntuisi, että Ruotsissa syö suhteessa pienemmällä summalla 4-henkinen perhe kuin sinkku Suomessa? Huh

Mitä asuminen maksaa Ruotsissa vertaen etelässä ja siinä keskellä?
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #32 : 20.03.2009 16:52:46 »

Ruotsissa täällä pääkaupunkiseudulla asuminen on tietenkin kallimpaa, mutta en tosiaan osaa sanoa mitään lukuja kun en ole asiaan perehtynyt... Me tehdään ostokset tollasessa supermarketissa jossa on kaikki perussälä yhden katon alla, ostamme myös paljon luomua. Luomun olen ymmärtänyt olevan täällä edullisempaa kuin Suomessa kysynnän vuoksi ja se on jokseenkin vakiintunut osaksi ruotsalaisten ruokaostoksia.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #33 : 21.03.2009 16:25:25 »

Ruotsissa täällä pääkaupunkiseudulla asuminen on tietenkin kallimpaa, mutta en tosiaan osaa sanoa mitään lukuja kun en ole asiaan perehtynyt... Me tehdään ostokset tollasessa supermarketissa jossa on kaikki perussälä yhden katon alla, ostamme myös paljon luomua. Luomun olen ymmärtänyt olevan täällä edullisempaa kuin Suomessa kysynnän vuoksi ja se on jokseenkin vakiintunut osaksi ruotsalaisten ruokaostoksia.

Jep, missään ei ole niin kallista luomu-ruokaa kuin Suomessa! Shocked
Nuo supermarketit tuntuvat puuttuvan täältä Itävallasta. idiot2

Ihmiset haluavat ostaa leipä-tuotteensa leipomosta, muun ruoan ruokakaupasta
ja pesu-aineet, hygieniatuotteet ja kemikaliot kemikaalioista
ja vaatteensa vaatekaupoista ja vuodevaatteensa ja kylpytakkinsa ja sen semmoiset omasta liikkeestään.

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #34 : 21.03.2009 17:48:32 »

Ihmiset haluavat ostaa leipä-tuotteensa leipomosta, muun ruoan ruokakaupasta
ja pesu-aineet, hygieniatuotteet ja kemikaliot kemikaalioista
ja vaatteensa vaatekaupoista ja vuodevaatteensa ja kylpytakkinsa ja sen semmoiset omasta liikkeestään.

Mäkin kannatan pikkukauppoja ja käyn ostamassa tietysti kaiken persoonallisemman pikkukaupoista. Tuolla on ruoan edullisuus se joka meidät sinne ajaa, kaupassa on myös oma leipomo samassa joten sieltä saa sitäkin. Samoin kuin lasten leikkihuone johon isoin innoissaan aina kipittää puuhastelemaan, se on ihan äärettömän fiksu käytäntö, koska kaksi pientä lasta ja kauppa täynnä leluja ja sokkeloita EI ole välttämättä se hermoja säästävin vaihtoehto Grin (toisaalta siellä on myös sellaisia auton näköisiä ostoskärryjä lapsille joissa on kätevääkin kätevämmät solkiremmit ja lapset saa niillä kiinnitettyä paikoilleen  :Smiley). Mä todella tykkään kaupoista joissa on ajateltu sekä perheen että yleisen ostosviihtyvyyden parasta, koska ne todella kulkevat käsi kädessä.

Muokkelis typot
« Viimeksi muokattu: 21.03.2009 18:44:15 kirjoittanut DolceVita » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #35 : 21.03.2009 18:11:20 »

Cheesy

Täällä on muutama iso ostoskeskus-paratiisi, jotka ovat itse asiassa ovat omat kaupunginosansa.
Niissä on Ikeaa ja sen sellaista.

Ja taisin kyllä hiukan valehdella. Onhan täällä noita tavallisia ostoskeskuksia,
-annoin juuri itseäni valistaa, mutta harvemmin käyn niissä.
Niissä asustaa kaikki turkkilaiset ja köyhemmät muslimit
ja ei ne ole oikein kivoja paikkoja mennä.  Lips Sealed
Ne sijaitsevatkin alueilla, jossa ei normaalijärkinen vaaleahiuksinen yksin kulkeva
nainen paljoa näy katukuvassa. Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
tallennettu
Alva
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #36 : 25.03.2009 16:04:05 »

Täällä on sama meininki kuin Itävallassa. Leivät leipomosta, lihat lihakaupasta, hedelmät / kasvikset omasta putiikistaan jne jne. Onhan noita supermarkettejakin, mutta harvemmin niitä tulee käytettyä. Minun kodin lähellä on keskiviikkoisin ja lauantaisin markkinat josta haen sitten tuoreet juustot/leivät/salaatit jne minne ne tuodaan suoraan maatiloilta  smitten

Myöskin keväällä/kesällä lenkille mennessä ohitan aina sellaisen parsamyynti kojun, siitä saa parsaa tuoreena mikä on poimittu vieressä olevalta pellolta (missä käyn lenkillä)...  Smiley voi näitä elämyksiä, näitä tulisi Suomessa ikävä  smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #37 : 25.03.2009 16:24:58 »

Ala muuta virka! Cheesy
Rakastan Itavallassa myos sita, etta kun menee maaseudulle,
niin voi poiketa maalaistaloon ja ostaa kananmunia ja vihanneksia ja hedelmia suoraan heilta.
Menepa Suomessa, niin ne soittaa poliisit. Grin 2funny
tallennettu
Alva
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #38 : 25.03.2009 16:33:57 »

Ala muuta virka! Cheesy
Rakastan Itavallassa myos sita, etta kun menee maaseudulle,
niin voi poiketa maalaistaloon ja ostaa kananmunia ja vihanneksia ja hedelmia suoraan heilta.
Menepa Suomessa, niin ne soittaa poliisit. Grin 2funny

angel 2funny

Teiltä saa kyllä ihania juustoja, Berg -juusto suoraan sieltä tiloilta, nami  smitten Minä asustankin Stuttgartin "kukkuloilla" eli hiukan sivussa keskustasta ja siten mulla on kaikki ihanuudet siinä ihan vieressä  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #39 : 25.03.2009 17:02:01 »

No voi vitsit, etta olet hyvin valinnut paikan asua. Cheesy
Kesalla odotan kanssa noita maalaismarkkinoita, jolloin saa juuri poimittuja aprikoseja.
Menen aina ja ostan viinit, juustot, leivat ja hedelmat ja vihannekset suoraan tiloilta.
Minusta ne maistuu ihan erilaiselle ja onhan siina oma tunnelmansa. Cheesy

Siella vieraillessa tulee vain syotya niin paljon, koska sita perinteista maalaisruokaa
on paljon ja isoina annoksina. Tongue
tallennettu
Alva
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #40 : 25.03.2009 18:20:54 »

No voi vitsit, etta olet hyvin valinnut paikan asua. Cheesy
Kesalla odotan kanssa noita maalaismarkkinoita, jolloin saa juuri poimittuja aprikoseja.
Menen aina ja ostan viinit, juustot, leivat ja hedelmat ja vihannekset suoraan tiloilta.
Minusta ne maistuu ihan erilaiselle ja onhan siina oma tunnelmansa. Cheesy

Siella vieraillessa tulee vain syotya niin paljon, koska sita perinteista maalaisruokaa
on paljon ja isoina annoksina. Tongue

Tell me about it  Smiley

Onko teillä myös sellaisia pelotoja mistä voi itse käydä keräämässä kukkia ilmaiseksi? Meillä on niitä paljon, tulee haettua usein auringonkukkia kotiin  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 26.03.2009 13:11:55 »

Helsingissä on myös auringonkukkapeltoja josta voi hakea kukkia Smiley Viime kesänä kotonani oli koko ajan auringonkukkia, lemppareitani Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #42 : 26.03.2009 15:45:57 »

Onko teillä myös sellaisia pelotoja mistä voi itse käydä keräämässä kukkia ilmaiseksi? Meillä on niitä paljon, tulee haettua usein auringonkukkia kotiin  Smiley

Itseasiassa en tieda, kun asun Wienin keskustassa ja siella on vain noita kukkaistutuksia
niin hienosti laitettuna, etta ei niita kehtaa kayda repimassa maljakkoon. Grin 2funny
Mina saan kukkani tylsasti paketissa miehelta,
mutta olisi kylla ihanaa menna kahlaamaan kukkapeltoon ja kerata itse. Cheesy

Asiasta toiseen maahan;
Tunisia on halpa! Kavin ostoksilla ja dinar on suunnilleen 0.50-0.80 riippuen vaihtaako hotellissa,
airportissa vai kaupungilla.

Orginelli luxus kama on niin paljon halvempaa,
etta ajattelee jo niiden olevan paremman laatuista feikkia. Huh
Ainakaan minulla ei heti mennyt lapi, mutta pakko kai tuo on uskoa,
kun jotkin merkit ovat edustettuna taman hotellin liikkeessa ja kaikki takuu -ja aitoustodistukset
tulee mukaan ja nekin nayttaa ainakin hyvin taitavasti tehdyilta feikeilta. Huh

Katsos kun olen epaluuloinen!  :Smiley Grin 2funny

Hassua sinansa, etta jos olisin Wienissa, niin en epailisi aitoutta, vaikka ne myy siella
aitona feikkituotetta joissain paikoissa. Grin crazy2

tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: