mateve
|
|
« Vastaus #30 : 20.03.2009 10:19:52 » |
|
rhodan kysyykseen ihmisten shoppailusta, mitä sillä täytetään.... Olen huomannut vanhemmilla naisilla tätä ja se on heillä joita tunnen, johtunut siitä lapsuuden tunne puutteesta, sota-ajan jälkeenrakennuksen aikaan elettiin köyhää elämää. Kun parisuhteessa elää tunnevammaiset yhdessä, mies pätee työnsä ja oman miehisyytensä kautta, nainen taas hoivaamisen ja tarpeellisuuden kautta. Kun tyhjän pesä on edessä ja parisuhde vaatisi avoimmuutta puhua asioista, muutoksen keskellä. Mies ei puhu eikä pussaa, niin nainen hakee tyydytystä ulkoapäin. Tämä himoshoppaaminen on yksi Hydran päistä, samoin kuin ahneus ja valtakin, seksistä ja rahasta sekä manipuloinnista hyötytarkoituksessa puhumattakaan, päitä on kymmenen joten kun katsoo maailmaa niin näkee miten taistellaan. On kyse ihmiskunnan pimeästä lohikäärmeestä, joka meidän tulisi voittaa. Tunnen myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, koska he ovat semmoisen energian vallassa josta on vaikeaa irrottautua tiedostamatta. MUTTA Valo loistaa ja muutos tulee. Håppas så....
Mateve
|
|
|
tallennettu
|
mateve
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #31 : 20.03.2009 15:24:34 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #32 : 20.03.2009 16:52:46 » |
|
Ruotsissa täällä pääkaupunkiseudulla asuminen on tietenkin kallimpaa, mutta en tosiaan osaa sanoa mitään lukuja kun en ole asiaan perehtynyt... Me tehdään ostokset tollasessa supermarketissa jossa on kaikki perussälä yhden katon alla, ostamme myös paljon luomua. Luomun olen ymmärtänyt olevan täällä edullisempaa kuin Suomessa kysynnän vuoksi ja se on jokseenkin vakiintunut osaksi ruotsalaisten ruokaostoksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #33 : 21.03.2009 16:25:25 » |
|
Ruotsissa täällä pääkaupunkiseudulla asuminen on tietenkin kallimpaa, mutta en tosiaan osaa sanoa mitään lukuja kun en ole asiaan perehtynyt... Me tehdään ostokset tollasessa supermarketissa jossa on kaikki perussälä yhden katon alla, ostamme myös paljon luomua. Luomun olen ymmärtänyt olevan täällä edullisempaa kuin Suomessa kysynnän vuoksi ja se on jokseenkin vakiintunut osaksi ruotsalaisten ruokaostoksia.
Jep, missään ei ole niin kallista luomu-ruokaa kuin Suomessa! Nuo supermarketit tuntuvat puuttuvan täältä Itävallasta.
Ihmiset haluavat ostaa leipä-tuotteensa leipomosta, muun ruoan ruokakaupasta ja pesu-aineet, hygieniatuotteet ja kemikaliot kemikaalioista ja vaatteensa vaatekaupoista ja vuodevaatteensa ja kylpytakkinsa ja sen semmoiset omasta liikkeestään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #34 : 21.03.2009 17:48:32 » |
|
Ihmiset haluavat ostaa leipä-tuotteensa leipomosta, muun ruoan ruokakaupasta ja pesu-aineet, hygieniatuotteet ja kemikaliot kemikaalioista ja vaatteensa vaatekaupoista ja vuodevaatteensa ja kylpytakkinsa ja sen semmoiset omasta liikkeestään.
Mäkin kannatan pikkukauppoja ja käyn ostamassa tietysti kaiken persoonallisemman pikkukaupoista. Tuolla on ruoan edullisuus se joka meidät sinne ajaa, kaupassa on myös oma leipomo samassa joten sieltä saa sitäkin. Samoin kuin lasten leikkihuone johon isoin innoissaan aina kipittää puuhastelemaan, se on ihan äärettömän fiksu käytäntö, koska kaksi pientä lasta ja kauppa täynnä leluja ja sokkeloita EI ole välttämättä se hermoja säästävin vaihtoehto (toisaalta siellä on myös sellaisia auton näköisiä ostoskärryjä lapsille joissa on kätevääkin kätevämmät solkiremmit ja lapset saa niillä kiinnitettyä paikoilleen : ). Mä todella tykkään kaupoista joissa on ajateltu sekä perheen että yleisen ostosviihtyvyyden parasta, koska ne todella kulkevat käsi kädessä. Muokkelis typot
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.03.2009 18:44:15 kirjoittanut DolceVita »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Alva
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #36 : 25.03.2009 16:04:05 » |
|
Täällä on sama meininki kuin Itävallassa. Leivät leipomosta, lihat lihakaupasta, hedelmät / kasvikset omasta putiikistaan jne jne. Onhan noita supermarkettejakin, mutta harvemmin niitä tulee käytettyä. Minun kodin lähellä on keskiviikkoisin ja lauantaisin markkinat josta haen sitten tuoreet juustot/leivät/salaatit jne minne ne tuodaan suoraan maatiloilta Myöskin keväällä/kesällä lenkille mennessä ohitan aina sellaisen parsamyynti kojun, siitä saa parsaa tuoreena mikä on poimittu vieressä olevalta pellolta (missä käyn lenkillä)... voi näitä elämyksiä, näitä tulisi Suomessa ikävä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #41 : 26.03.2009 13:11:55 » |
|
Helsingissä on myös auringonkukkapeltoja josta voi hakea kukkia Viime kesänä kotonani oli koko ajan auringonkukkia, lemppareitani
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #42 : 26.03.2009 15:45:57 » |
|
Onko teillä myös sellaisia pelotoja mistä voi itse käydä keräämässä kukkia ilmaiseksi? Meillä on niitä paljon, tulee haettua usein auringonkukkia kotiin Itseasiassa en tieda, kun asun Wienin keskustassa ja siella on vain noita kukkaistutuksia niin hienosti laitettuna, etta ei niita kehtaa kayda repimassa maljakkoon. Mina saan kukkani tylsasti paketissa miehelta, mutta olisi kylla ihanaa menna kahlaamaan kukkapeltoon ja kerata itse.
Asiasta toiseen maahan; Tunisia on halpa! Kavin ostoksilla ja dinar on suunnilleen 0.50-0.80 riippuen vaihtaako hotellissa, airportissa vai kaupungilla.
Orginelli luxus kama on niin paljon halvempaa, etta ajattelee jo niiden olevan paremman laatuista feikkia. Ainakaan minulla ei heti mennyt lapi, mutta pakko kai tuo on uskoa, kun jotkin merkit ovat edustettuna taman hotellin liikkeessa ja kaikki takuu -ja aitoustodistukset tulee mukaan ja nekin nayttaa ainakin hyvin taitavasti tehdyilta feikeilta.
Katsos kun olen epaluuloinen! :
Hassua sinansa, etta jos olisin Wienissa, niin en epailisi aitoutta, vaikka ne myy siella aitona feikkituotetta joissain paikoissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|