Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnikkoja?  (Luettu 6833 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« : 10.10.2008 23:34:57 »

Onko täällä Saturnikkoja?

Donna Cunningham kirjoittaa että ihmisestä Saturnikon tekee mikäli useammat näistä toteutuvat
- Saturnus aspektoi  aurinkokuuaskendentti (useimmiten useampaa kerralla)
- osuu Gauquelin-sektorille (tarkemmin aiheesta täällä http://www.cd-b.com/gauquelin_sectors.htm)
- on yksi aspektoituneimmista planeetoista kartalla
- merkissä, jota Saturnus hallitsee (kauris), sijaitsee joko  aurinko, kuu, askendentti tai siellä on useamman planeetan rypäs
- huone johon Saturnus yhdistetään (10. huone?) sisältää aurinko, kuu, askendentti tai siellä on useamman planeetan rypäs

(nämä "säännöt" Gunninghamin mukaan pätevät mihin tahansa planetikkoon  Wink)

Itselläni saturnus sijaitsee 12. huoneessa Leijonassa, itse sijainti merkissä tai huoneessa ei sinänsä anna osviittaa mutta se osuu lähelle askendentti (~14 astetta),  aspect_con kuu ja  aspect_tri  aurinko. Yksi muutenkin eniten aspektoituneista planeetoista kartallani, karttatyypistä riippuen. Nyt en vaan tiedä onko tämä niin kauhean kiva asia  :Smiley. Saturnuksen sanoma on enemmän kuin esillä elämässäni ja oli aivan pakko hankkia muutama astrologinen opuskin jotka selvittivät osaltaan merkillistä vetovoimaa tätä planeettaa kohtaan.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 11.10.2008 10:28:29 »

No joo..

kuu kauris
 saturnus aspect_con askendentti,   saturnus aspect_sex kuu.
10 huoneessa   pluto skorpioni ja  vesta vaaka

Kai ykköshuonekin jotain merkitsee? Siellä on  neptunus kauris ...

Aika "kevyt" saturnikko varmaan olen, koska noiden kahden saturnuksen aspektin lisäksi löytyy vain  saturnus aspect_squ jupiter
ja siinä ne sitten kaikki kolme sitten olivatkin. 

kuu kauriissa ainakin tuntuu tekevän paljon kaurismaisuutta minuun.
Tuosta saturnuksen ja ascendentin yhtymästä en niin tiedä kun niillä on niin suuri orbi että itse en laskisi kovin merkittäväksi jutuksi...(9 astetta) Elikkä en tiedä voiko minua edes laskea miksikään saturnikoksi, mutta tulinpahan höpöttelemään tänne muuten vain.. Ehkä vain ihailen saturnusta niin paljon että haluaisin olla saturnikko.. Cheesy

Ja saturnus sijaitsee minulla 12. huoneessa  skorpioni :n merkissä....

Minä kyllä ihan tykkään saturnuksen symboliikasta. Liittyyhän siihen kovan työn palkintona viisautta.
Moni tuntemani saturnikko nuortuu vuosi vuodelta...
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #2 : 11.10.2008 11:11:01 »

Mie kai sitten kanssa:

kuu kauris
 saturnus aspect_opp kuu
 saturnus aspect_sex askendentti

Muita aspekteja ovat  saturnus aspect_sex venussaturnus aspect_squ merkurius , saturnus aspect_tri jupiter sekä  saturnus  aspect_squ chiron

Lisäksi  saturnus sijaitsee kympissä, mikä ei tee minusta saturnikkoa, mutta varmaankin vahvistaa osaltaan Saturnuksen vaikutusta...

Itse en kyllä ole mitenkään hillittömän innoissani Saturnuksen vaikutuksesta elämässäni. Mm. taipumukseni aina ajoittain "vaipua masennuksen suohon" liittynee voimakkaaseen saturnukseen. (vaikka Kuun neliö Plutoon vaikuttanee sekin)
Saturnukset teemat huomioon ottaen pitäisi kai kuitenkin vain ottaa lusikka kauniiseen käteen ja opetella elämään vaikutuksien kanssa parhaalla mahdollisella tavalla.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #3 : 11.10.2008 11:31:50 »

Tuolla netin uumenissa surffaillessa löysin termin "planetary joy", eli juurikin tuo Saturnus tulee "iloiseksi" 12. huoneessa, tässä on pakko olla jotain todella erikoista ironiaa  Grin. Koska 12. huone on jollain tasolla itsekadotuksen huone niin Saturnus pääsee siellä rellestämään. Vastaava on esim aurinko 9. huoneessa ja Mars 6. huoneessa.
 En osaa sanoa omalta kohdaltani olenko Saturnikko, mutta ainakin se on voimakas tekijä kartallani ja mulla on kova tarve selvittää planeetan saloja. Alan yhä enemmissä määrin diggailemaan Saturnusta mitä enemmän siitä tietoa saan, vaikka se onkin jotenkin kova ja vääjäämätön, painava ja ahdistavakin. Sillä on kuitenkin tärkeä paikka kartallani, vaikka sattuukin olemaan se kaikista haasteellisin. Juuri nyt mulla on järjetön tarve heittää romukoppaan kaikki esteet tai raamit joita olen itselleni rakentanut, astua kaikkien rajojen yli. Unohtaa mihin kykenen ja mihin en -jollakin tapaa rakentaa itseni uudelleen. Täytin kyllä keväällä 30, ehkä Saturnuksen paluullakin on tekemistä asiassa  Cheesy.

Muistin eilen yhden suosikkeihin kuuluneen kappaleen kaukaisilta ajoilta ja päätin tutustua sanoihin, niinpä niin... 

Samael - Born under Saturn

Here or there, above or below
it's always the same force which prevails
One must be unreal and surreal
to rise above the fear of isolation
one must accept exclusion
becoming stronger to face fate
Day after day
stone after stone
from disillusion to disillusion
defeat to defeat
escaping death for another death
I've built a temple within myself
where on my knees I wait the day
Born under Saturn
déchirer les cieux
Born under Saturn
sur terre rappeler Dieu
There is but a little time and the road is still long
become who you are, deny who you know...
Day after day
stone after stone
from disillusion to disillusion
defeat to defeat
escaping death for another death
I've built a temple within myself
where on my knees I wait the day
Born under Saturn
déchirer les cieux
Born under Saturn
sur terre rappeler Dieu

http://www.metrolyrics.com/born-under-saturn-lyrics-samael.html

Ranskaa en osaa, osaakohan joku Saturnikko kertoa mitä nuo lauseet tarkoittavat  Smiley

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 11.10.2008 20:56:32 »

toinen saturnikko näkee  saturnus kortissa paljon muutakin,
torni on kallioluodolla keskellä merta,
auttaa kestämään elämän tyrskyt,
kruunupäinen nainen katsoo ikkunasta ulos,
yksinäisyys "aateloittaa",vihkimys?
ikkunan alalaidassa on risti kuten  saturnus symbolissa,
henkinen maadoittuminen,pyhyys,
5 sakaraa tornissa,
5 lentoliskoa ympärillä pyörien,joista yksi heittää varjon tornille,
5-sakarainen meritähti huuhtoutuneena kalliolle tornin juurelle,
5 on merkuriuksen luku,jumalten sanansaattaja monessa muodossa,
ehkä tornissa oleskelu auttaa ymmärtämään viestin,
näkemään sisältä käsin ulkoisen maailman,
myös sen varjopuolen,
ja kestämään sen

saturnus alasolmu  vesimies aspect_opp kuu kuunsolmu leijona,
 aspect_sex askendentti jousimies
puolisekstiili  jupiter chiron kalat
 aspect_kvi uranus ceres neitsyt
syntynyt saturnuksen päivänä
tallennettu
jkk
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 12.10.2008 09:05:01 »

Luulen, että olen voimakas saturnikko.

Minulla on  askendentti  saturnus .Ykköshuone kauriissa, jossa saturnus, jupiter, kuu, vesimies ja aurinko. Kaikki nämä tekevät aspekteja saturnuksen kanssa. Samoin vastakkaisella (7. huone) puolella oleva  mars konjuktoi useimman näiden kanssa.

Elämä on ollut rankkaa saturnuksen kurituksissa. Toisaalta olen kestänyt paljon, enemmän kuin moni muu. Saa nähdä, kuinka vahva olen illanlaskun aikaan...
Hyvin kuvaavaa on tuo maailman katseleminen tornista. Olen erilainen, parempi...mielestäni...

uote author=DolceVita link=topic=26802.msg217429#msg217429 date=1223674497]
 Onko täällä Saturnikkoja?

Donna Cunningham kirjoittaa että ihmisestä Saturnikon tekee mikäli useammat näistä toteutuvat
- Saturnus aspektoi  aurinkokuuaskendentti (useimmiten useampaa kerralla)
- osuu Gauquelin-sektorille (tarkemmin aiheesta täällä http://www.cd-b.com/gauquelin_sectors.htm)
- on yksi aspektoituneimmista planeetoista kartalla
- merkissä, jota Saturnus hallitsee (kauris), sijaitsee joko  aurinko, kuu, askendentti tai siellä on useamman planeetan rypäs
- huone johon Saturnus yhdistetään (10. huone?) sisältää aurinko, kuu, askendentti tai siellä on useamman planeetan rypäs

(nämä "säännöt" Gunninghamin mukaan pätevät mihin tahansa planetikkoon  Wink)

Itselläni saturnus sijaitsee 12. huoneessa Leijonassa, itse sijainti merkissä tai huoneessa ei sinänsä anna osviittaa mutta se osuu lähelle askendentti (~14 astetta),  aspect_con kuu ja  aspect_tri  aurinko. Yksi muutenkin eniten aspektoituneista planeetoista kartallani, karttatyypistä riippuen. Nyt en vaan tiedä onko tämä niin kauhean kiva asia  :Smiley. Saturnuksen sanoma on enemmän kuin esillä elämässäni ja oli aivan pakko hankkia muutama astrologinen opuskin jotka selvittivät osaltaan merkillistä vetovoimaa tätä planeettaa kohtaan.
[/quote]
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #6 : 12.10.2008 09:21:24 »

Mulla on aina ollut ns. saturnikko-OLO ja löytyykin:
  saturnus  aspect_con  aurinko
 saturnus  aspect_con  keskitaivas - taitaa olla 9-huoneen puolella kuitenkin, riippuen huonejaosta  Huh
 saturnus  aspect_tri  uranus
 saturnus  aspect_sex  askendentti
 saturnus  aspect_sex  chiron

Dolce Vita, kiitos tuosta ihanasta runosta  Cry  angel
 smitten

AI niin, sitten on vielä:
 merkurius  kauris ssa
 venus ja  chiron huoneessa 12.  vesimies ssä.
 Kiss
« Viimeksi muokattu: 12.10.2008 09:38:23 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #7 : 12.10.2008 09:34:43 »

Huomaan, sitten kun ... !  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #8 : 12.10.2008 14:29:12 »

Saturnikkohan minä.  Smiley Ei käy kieltäminen.

Itse en oikeastaan koe asiaa niin huonoksi kuin aikaisemmin. Nimittäin, lapsena ja nuorena tuo asia tympäisi ja tuntui monesti että olen ikuinen luuseri, mutta mitä pitemmälle aika kuluu, niin olen viisaasti ottanut opikseni virheistäni ja epäonnistumisistani, ja nyt minulla on monet asiat paljon paremmin kuin monilla ala-asteen luokkakavereilla ja olen päässyt paljon parempaan ammatilliseen asemaan (jota minulta ei pois oteta!).

Että sitkeyttä, kärsivällisyyttä tässä on opeteltu ja opittu. Tuntuu että elämä helpottuu mitä pitemmälle tässä mennään ja minä senkun nuorrun...   coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 12.10.2008 14:32:41 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #9 : 12.10.2008 14:31:46 »

Niin, pääasia meinasi unohtua (minun on vaikea kirjoittaa kun tässä neljä pikkupoikaa pyörii ja hyörii ympärillä):
Jos Saturnuksen kokee ystäväksi ja opettajaksi niin pystyy kehittämään sen positiivisia ominaisuuksia itseen, mutta jos vaan taistelee sitä vastaan niin pitkän ja raskaan elämänkoulun joutuu käymään.... en suosittelis!  Wink
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 12.10.2008 15:14:41 »

Itse olen sattumoisin juuri kirjoittanut Saturnusta koskevan artikkelin Astro Logokseen. Se julkaistaan sitten joskus.

Joillakin saturnikoilla elämä tuntuu olevan aivan kohtuuttoman kovaa. Elämään kuuluu paljon hylkäämisiä ja menetyksiä sekä vastuuttomia, kylmiä tai ankaria ihmisiä. Jotkut ovat saattaneet elää lapsuutensa erittäin puutteellisissa olosuhteissa, joskin jotkut ovat ns. paremmista piireistä, joissa lapsilta kuitenkin vaaditaan paljon. Syyllisyys, häpeä ja riittämättömyyden tunteet näyttävät seuraavan saturnikkoja pitkälle aikuisuuteen tai jopa vanhuuteen asti, joita tietenkin kompensoidaan kovalla työnteolla ja ankaruudella vähintäänkin itseä ja välillä jopa muita kohtaan. Saturnikon on pakko oppia vastuuta joko hyvällä tai pahalla, koska ilmaiseksi hän ei mitään saa.

Ne, jotka ovat ystävystyneet Saturnuksensa kanssa, päätyvät yleensä yhteisönsä luottohenkilöiksi.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #11 : 17.10.2008 10:30:08 »

Täällä, täällä on yksi saturnikko. Mulla on Sattari kaiken kukkuraksi kartan hallitsija, koska olen  askendentti kauris ..

Saturnus mulla  skorpioni ja 8. huoneessa, mielestäni aika rassaava sijainti, koska rajoittaa muuten selkeästi raha-asioita ja isot muutokset ottavat mulle hyvinkin koville, tarvitsen miettimisaikaa ennen kuin alkaa uudet tuulet puhaltamaan..

Aspekteja Sattarille mun synt. kartalla:

saturnus aspect_squ mars
 saturnus aspect_sex neptunus
 saturnus aspect_con pluto

Yllämainituista tuo neliö Marsille on aivan erityisen rassaava: tuntuu siltä, että töitä täytyy tehdä kaksin verroin muihin nähden ja siltikään ei pääse samoihin tuloksiin.. Ja olen välillä tosi kova itseäni kohtaan! Ko. aspekti myös kitkee semmoisen tietyn spontaanisuuden, kaikki pitää olla etukäteen tiedossa ja harkittu ennen kuin haluaa toimia. Tietty välillä pistää pahasti rassaamaan, kun tuntuu siltä, että on tylsempi kuin muut, miksei voi elää hetkestä eikä pitkän suunnitelmallisuuden kautta..  saturnus aspect_squ mars tuntuu semmoisena tiettynä elämänilottomuutena ja apaattisuutena aika ajoin, viime aikoina aika paljonkin, koska tr- saturnus on tällä hetkellä  neitsyt :ssä ja tekee koko syksyn/talven neliötä mun henk. kohtaisille planeetoille.

Vaika toisaalta Saturnus on saanut mut tekemää töitä ahkerasti ja saavuttamaan menestystä kovan tien kautta ja en ole päätynyt huonoille teille kuten jotkut "hetkestä elävät" tuttavani..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio