mc82[/b][/u]: en ehdi nyt harmikseni tarkemmin paneutua noihin karttoihisi, mutta se vaan äkkiseltään pisti silmään tuossa exäsi ja sinun kompossa, että askendentti on Kaloissa, kuten minullakin tämän yhden ihmisen kanssa. Tällaisissa suhteissa on epäilemättä suurta herkkyyttä ja tunteellisuutta, ripaus ruusunpunaista romantiikkaa ja aimo annos lähes ylimaalliselta tuntuvaa taianomaisuutta...mutta varjopuolena myös paljon illuusioita ja epärealistisia kuvitelmia ja odotuksia, sekä päämäärättömyyttä, joka varmaan helposti aiheuttaa sen, että huumaavan alun jälkeen ajaudutaan lukuisten väärinymmärrysten ja molemminpuolisten pettymysten kautta umpikujaan. Siltä minusta ainakin tuntui tämän tyypin kanssa. Jälkeenpäin ajatellen luulen, että yksi suurimpia ongelmiamme oli se, että meillä oli molemmilla niin idealistinen kuva toisistamme ja suhteestamme, ettei todellisuus olisi koskaan yltänyt sen tasolle. On kauhean raskasta ja kuluttavaa koittaa elää jonkun ihanteen, oman tai toisen mukaisesti. Jos olette nähneet elokuvan Kuutamolla, niin tiedätte ehkä mitä tarkoitan. Vaikka elokuva (tai varsinkaan kirja) ei muuten ollut mikään maata järisyttävä, niin jotenkin pidin siitä kuitenkin kovasti, sillä pystyin niin hyvin samaistumaan päähenkilön osaan. Mäkään en koskaan oikein pystynyt nukkumaan tuon ihmisen kanssa, välttelin jopa syömistä ja vessassa käymistä hänen seurassaan. Hyvä että kykenin hengittämään
Jeps, no näin se suhde alkoi aikanaan meilläkin: tuntui siltä, kuin kumppani olisi ollut täydellinen kaikessa suhteessa, en edes huomannut alkuunsa, kuinka paljon mies veti viinaa (olisi pitänyt huomata jo alkuunsa!) ja jaksoin ja jaksoin, vaikka mies kohteli mua mielensä mukaan, eli pomotti, arvosteli ja sorti minkä ehti
Mulla oli unelma siitä täydellisestä kauniista kodista ja hyvännäköisestä, menestyvästä miehestä (exä itse asiassa on jo alkanut luomaan hyvin lupaavantuntuista uraa, kunnianhimoinen kun on ja kova tekemään töitä) ja sitä kautta täydellisestä elämästä. Vaikka suhteen lopussa jo mietinkin varmaan viimeiset pari kuukautta, että pakkaan kamat ja lähden kävelemään, en yksinkertaisesti jaksa enää - niin siitä huolimatta, jos sain exältä vähänkin huomiota, niin sitten aloin taas uskomaan asioiden järjestymiseen..
Eli kuten sanoit, haaveet eivät toteutuneet ja pettymys suhteeseen oli itse asiassa molemminpuolinen, myös exä oli ollut suhteen loppuvaiheessa jo hyvin pettynyt. Tosin hänellä oli ollut jo uusi nainen katsottuna meidän suhteen aikana ja heti, kun olin pakannut kamani ja häipynyt kämpästä, oli exä roudannut jo uuden naikkosensa sisään - eli se lasku, traumat ja haavat lankesivat sitten loppupeleissä mulle, niitä haavoja parannellaan täällä edelleen
Nykyinen oli alussa tosi kovilla, kun on joutunut toimimaan mun psykiatrina exän aiheuttamien traumojen parantelussa. Ehkä olisi ollut parempi odottaa himppusen kauemmin alkuunsa, nykyinen teki aloitteen, kun erosta oli kulunut vasta 3kk. Mutta minkäs sille mahtaa, kun tunteet uutta kohtaan olivat leimunneet jo yli vuoden vahvoina ja kun tilaisuus tuli, niin se oli menoa
No, ei tuo (ainakaan vielä) ole osoittautunut huonoksi mieheksi, kohtelee mua ihan eri tavalla kuin entinen.. Tuntuu, että vihdoinkin saan toteuttaa itseäni aidosti, olla oma ihana ja vähemmän ihana itseni ja saan tilaa myös omalle elämälleni. Ja se yhteys, oikeasti.. Tuntuu välillä siltä, kuin tuntisin miehen kokonaan ja että mies pystyy lukemaan mun ajatukset - hämmentävää, mutta samalla aikasta ihanaa, että joku tuntee mut jollain ihan erityisellä tavalla
Joo, exän kanssa kompositiossa oli se
ja nykyisen kanssa
- eli olettaisin, että vakautta, maanläheisyyttä ja käytännön järkeä tunteiden ilotulituksen sijaan
Pakko muuten kysyä kompostikartan erikoiskuvioista: mitä tarkoittaa, kun mulla ja nykyisellä on kompositiossa Jod? Eli mun ja ukon kompositiokartalla 1. huoneen
tekee kvinkunssia
:lle (
7. huoneessa aivan 8. huoneen kärjen tuntumassa,
6. huoneessa).
Myös exän ja mun kompositiokartalta löytyy Jod: 2. huoneen
tekee kvinkunssia
:lle. Exän ja mun kompostikartalla
, Neppari on tosin juuri ja juuri 10. huoneen puolella,
ja
molemmat 7. huoneessa. Lisäksi samaiselta kartalta näyttäisi löytyvän Kultainen kolmio:
,
ja
tekevät kolmiota keskenään,
on 4. huoneessa,
12. huoneessa. No, kultaisesta kolmiosta huolimatta suhde kaatui valtapeliin, pettämiseen ja vääriin illuusioihin
Kompostikartat liitin jo edelliseen viestiin liitteeksi, eli löytyvät 2. sivun alalaidasta, viimeinen postaus meikäläisen nimiin - en jaksa liittää karttoja miljoonaan ja taas miljoonaan kertaan *laiska*