Mulla ei ole koskaan ollut maailmanympäri matka millään unelma listalla. Oikeastaan en ole aiemmin tajunnut mitä kaikki aina vouhkaa matkustelun ihanuudesta. Ei mulla ole ollut mitään tarvetta reissaamiseen, enkä ole käynyt juur missään. Yläaste ikäisenä kanarian saarilla, jippii!
Se on riittänyt kun on päässyt mettään tallustelemaan. En oikeastaan edes muista milloin olen pitänyt varsinaisesti lomaa, siitä on kyllä todella pitkä aika. Työ kun on luovaa ja se on aina mukana. En osaa olla tekemättä. Luulen, että reissullakin se tulee olemaan suurin haaste. Miten osaan vaan olla. :
Monelle suuri ihanuus vain loikoilla riippumatossa tuntitolkulla, mutta mulle se on pahin painajainen...
Siskolle iski jossain vaiheessa matkustus villitys ja se on jotenkin onnistunut puhumaan pyörryksiin miten kivaa matkustaminen voi olla. Sitten törmäsin vielä miehenpuolikkaaseen, joka oli päättänyt lähteä reissaamaan pallon ympäri. Alunperin kaverinsa kanssa, mutta jossain vaiheessa skippasi tyypin kelkasta ja vaihtoi matkaseuran törkeästi minuun
Suostuin tietenkin heti vaikka tiesin, että manipulaation kanssa voi tulla ongelmia. Sitä kun ei ollut. Jotenkin vain niin vahvasti uskon siihen että jos tosissaan jotain haluaa, niin kyllä se järjestyy. Kaverit pitää ihan pähkähulluna, mutta kuitenkin toivovat että matka onnistuu mainiosti. Tuntuu, että moni haluaisi tehdä samalla lailla mutta eivät vaan uskalla. Ehkä olen sitten ollut aina niin hullu etten jaksa kauheasti stressata ja miettiä. Tällä hetkellä matkakuume on aivan mahoton
Matkakumppani on nyt muutaman kuukauden matkailut ympäri aasiaa ja joulun alla olisi sitten tarkoitus törmätä Thaimaassa ja jatkaa siitä sitten samaa matkaa. Sekin jo jännittää, että pitää yksin sekoilla lentokentällä ja osata mennä oikeaan koneeseen ja sieltä vielä ulos. Ei varmaan vaikea homma, mutta pitää tässä nyt jotain jännittää
Nuo aasian maat jää multa nyt suurimmaksi osaksi sitten väliin. No, Thaimaaseen nyt luultavasti ensin ellen sitten saa vaihdettu sitä lentoa. Sitten Laos, Kambodja, Indonesia. Seuraavana onkin vuorossa Oceania. Australia, Uusi-Seelanti, New Caledonia. Vaikea vielä tarkalleen sanoa, koska ei olla kamalasti suunniteltu etukäteen. Lennot on varattuina tiettyihin maihin ja siitä voi sitten sinkoilla ympäriinsä miten huvittaa. Oceanian jälkeen lentokoneen nokka kohti Etelä-Amerikkaa ja siellä Chile, Bolivia, Peru. Puoli vuotta on aikaa, mutta ei siinäkään älyttömän montaa maata ehdi näkemään jos ei halua koko ajan vain matkustaa. Saa nähdä mihin sitä sitten loppujen lopuksi päätyy... you never know.