Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus synastriassa ja kompositiossa  (Luettu 2504 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« : 24.03.2009 13:03:22 »

Ajattelin kysäistä, että miten muilla pariskunnilla Saturnus esiintyy synastriassa? Ja miten tuon voisi tulkita, tuoko Saturnus vakautta, kestävyyttä ja kypsyyttä vai onko se liian raskas paikka suhteessa, vie ilon ja tunteen ja tuo tilalle velvollisuuksia, työtä..

Mulla ja miehellä on Saturnus aika vahvasti esillä sekä synastriassa että kompositiossa. Synastriassa mun  saturnus on miehen 3. huoneessa ja miehen  saturnus mun 9. huoneessa. Aspekteja synastriassa (ensin minä, mies perässä):

saturnus aspect_con aurinko
 saturnus aspect_squ jupiter (väljä)
 saturnus aspect_sex neptunus
 saturnus aspect_con pluto
 saturnus aspect_kvi keskitaivas
 mars aspect_sex saturnus (asteentarkka!)
 jupiter aspect_con saturnus
 neptunus aspect_ssx saturnus
 pluto aspect_ssx saturnus
 chiron aspect_opp saturnus

Erityisesti mietityttää tuo  mars aspect_sex saturnus , jos se on helpponakin vaikea aspekti.. Undecided  Miten tuon voisi sitten kokea, rajoittavana vai enempi vakauttavana aspektina?

Kompositiossa meillä:

saturnus aspect_con aurinko
 saturnus aspect_con kuu (asteentarkka)
 saturnus aspect_con venus (asteentarkka)
 saturnus aspect_opp askendentti

Kompositio- saturnus on 7. huoneessa - ai, kun kiva sijainti.. Exän kanssa oli myös kompositio- saturnus 7. huoneessa ja suhteen loppu oli ihan mielettömän ahdistavaa aikaa - tosin muut hankalat aspektit lisäsivät oman painonsa, millä oli varmaan enemmän merkistystä kuin Saturnuksen huonesijainnilla.

Ainakin itse olen kokenut tämän nykyisen suhteen, jossa siis enemmän noita Saturnuksen aspekteja kompositiossa, semmoiseksi "aikuiseksi" suhteeksi. Ettei enää ole päämäärätöntä haahuilua, vaan enempi sitoutumista, perustan luomista ehkä elinikäiselle suhteelle, toisen huomioimista ottamalla samalla itsensä huomioon. Enempi ehkä järjen käyttöä kuin ihan umpisokeaa rakkautta (vaikka siitä umpisokeasta lähdettiin liikkeelle Wink ). Tuntui siltä, että kodin perustaminen eli pohjan luominen tuli tämän miehen kanssa paljon nopeammin ajankohtaiseksi kuin aikaisemmin, varmaan juuri tuon Saturnuksen ansiosta.

Ei nuo Saturnuksen aspektit vielä ole alkaneet ahdistaa, kuitenkin leikkimielisyyttä ja hellää romantiikkaa löytyy ihan riittävästi Smiley  Onhan meillä kompositiossa vahvoja Venuksen aspekteja, mm.  venus aspect_con aurinkovenus aspect_con kuu (asteentarkkana!) ja  venus aspect_opp askendentti .

Mutta mites teillä muilla Saturnus vaikuttaa - rajoittavana vai vakauttavana tekijänä?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio