Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selvennystä hampaille  (Luettu 6110 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 23.03.2009 23:07:07 »

Juu, luitte ihan oikein. Olin tänään (synttäreiden kunniaksi) taas hammaslääkärissä juurihoidossa ja sain kuulla - jälleen kerran - kunniani siitä, miten reikäiset ja huonot hampaat minulla on. En sairastele, eikä minulle satu vahinkoja tai murtumia, mutta hampaat päsähtävät kirjaimellisesti Pee-askaksi melkein jo pelkästä ruoan näkemisestä. Pahinta on etteivät hampaat oireile millään lailla - minulla saa olla puolet hampaasta pudonnut pois ja pitkälle edennyt juuritulehdus, ja siihen koskee ehkä kerran kuukaudessa muutaman tunnin, jos sitäkään. Muutoin ei mitään oireita. Voitte siis päätellä, että mitkään pikkureikäset eivät ilmoita itsestään mitään.

Tällä kertaa lääkäri pisti minut lääkehammastahna- ja fluoritapletti kuurille, joka jatkuu hänen ohjeidensa mukaan useiden vuosien ajan, jotta saadaan reikiintyminen kokonaan loppumaan. Saan syödä vain 6 kertaa päivässä ja juomana pelkkää vettä (teestä en kyllä luovu!)

Olen yrittänyt pohtia mikä helkkarin henkinen karma minulla on hampaissa?!  idiot2 Karmaahan jää yleensä myös fyysiseen kehoon ja mitä kovempi kehon alue, sen tiukempi karma. Kallon luut ja hampaat ovat kovinta karmaa. Toisaalta olen iloinen ettei mitään tämän vakavampaa, mutta jumalattomasta hammaslääkärikammosta kärsivänä hampaiden pasahtelu on yhtä helvetin esikartanon tuskaa.
En usko, että hampaiden huono kunto johtuu vain fyysisistä tekijöistä, koska kaikkeen liittyy aina henkinen syy. Mikä on tämän henkinen syy? Hammaslääkäriä olen pelännyt aina pikkulapsesta lähtien ilman syytä ja hampaisiin on pasahdellut reikiä niin kauan kuin minulla on hampaat olleet. ( Grin )

Tuleeko kellekään mitään visiota asiaan?
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #1 : 24.03.2009 14:11:30 »

Täällä yksi ei-nollareikäinen etenevien reikien kanssa, jolla on oirehdintaa paljon kurkun ja suun alueella (toistuvat angiinat ym), kurkkuchakra hallitsee kaulan alueen lisäksi myös leukaluita ja hampaita (korvia, kasvoja ym ja mua vaivaavat korvatulehduksetkin...). Sininen on sattumoisin mulle kaikista väreistä myös vierain.

Ovat kehittämässä jotain rokotetta karieksen aiheuttamaa pöpöä vastaan http://scully.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2000/02/12789, sen kun kerran saa suuhunsa vaikka suutelemalla väärää tyyppiä niin siitä se sitten lähtee  :Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 24.03.2009 16:01:47 »

Minulle tuo kuusi kertaa päivässä syöminen on sinänsä hankalaa, koska en tee lämpimiä ruokia ja vatsani täyttyy kahdesta palasta leipää. Se myöskin tyhjenee ihan yhtä nopeasti, joten saan olla laittamassa leipää itselleni useamminkin, jos en sitten tosiaan ala paastota lääkärin ohjeen mukaan. Välillä on toki päiviä, jolloin tulee syötyä vähemmän ja välillä enemmän. Minulla tuo vaihtelee paljon kuukautiskierron mukaan (minulla nyt on muutenkin pahat menkkaoireet).

Pitääkin kiinnittää huomiota tuohon kurkkuchakraan!
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #3 : 24.03.2009 17:02:32 »

Löysin tällaisen, jota ainakin itse aion kokeilla  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 24.03.2009 20:13:53 »

Ippuskan linkkihän oli mainio. Jees! Kiitos! Käyn nappaamassa paketin kokeeksi samalla, kun ostan tuon lääkehammastahnan.

Astron kanavoijista olenkin tietoinen, mutta en viitsisi lisätä heidän taakkaansa tällä kysymyksellä. Grin Se ei ole mikään hengenhätä-tilanne, mutta sellainen, johon olisi kivaa saada vastausta. Minulle on tosiaan vedetty joku verho silmien eteen, etten näe (tai sitten en vaan osaa katsoa/kuunnella tarkasti) mistä kiikastaa. En tosin ole saanut hammaslääkäri/lääkärikammon syytäkään selville, varmaan johonkin kiduttamiseen se liittyy, mutta toisaalta, en varmaan haluakaan muistaa mitään tuollaisia menneistä elämistä...
tallennettu
Banana.
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 16.06.2009 12:07:35 »

Onneksi minun hampaani eivät ole yhtä pahassa jamassa, vaan reikiä tulee vain, kun syön niin kovin epäterveellisesti... Pitäisi varmaan vähän rajoittaa sokerin syömistä... Vähän olen kyllä kateellinen muutamalle kaverilleni, kun niillä ei ole koskaan ollut reikiä vaikka söisi joka päivä kilon sokeria suoraan pussista. Ei oo kauheen reilua että juuri meille eräille tulee sellaiset kamalat hampaat jotka reikiintyy saman tien. Undecided Mutta ehkä täytyy ruveta herkkulakkoon ja katsoa mitä tapahtuu...
tallennettu

(\,,,/)
(oO )
(. . )\
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 18.06.2009 14:56:59 »

Minulla oli opiskeluaikana hampaat tosi huonossa kunnossa. Syyksi arvelin stressin. Suu kuivuu eikä sylki näin ollen suojaa hampaita.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: