Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Salanimet, taiteilijanimet, nimenmuutokset...  (Luettu 13620 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #15 : 19.07.2009 21:03:55 »

Käytän taiteilija nimeä, mutta  neptunus seikkailee huoneessa 11.
3.huone, joka on  harka ja sisältää  ceres  chiron  juno ja  venus kuvaa ehkä jotakin...? Olen ottanut nimen käyttöön, koska en halua olla työni. Rakastan työtäni, mutta se leimasi liikaa ja siksi irroitin minän työstäni  Wink vaikka täysin minua se on ja itse omana itsenäni töissä olen... ihmiset vain ovat joskus hyvin julmia ja ennakkokäsitteisiä kus*päitä.
Suojelen näin myös perhettäni noilta ikäviltä tilanteilta, kun joku täysin asiasta tietämätön laukoo jotakin klassista sopivassa kohtaa... vaikka lasten kuullen  crazy2

Minulle on myös "annettu" uusi sukunimi lapsena ja paljon olen pohtinut, miksi ihmeessä. Syntymänimeni on paljon enemmän minua, kuin nimi jonka kanssa kehityin aikuiseksi ja jonka jätin riemulla naimisiin mennessäni  Wink Jos joskus käy huonosti ja sukunimen vaihto tulee konkreettiseksi, otan syntymäsukunimeni takaisin  smitten
tallennettu
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 19.07.2009 21:59:25 »

Minä puolestani Pidän kovasti nimestäni eikä siitä ole ikinä väännelty edes lempinimiä tms.

neptunus on 4. huoneessa   skorpioni ja   keskitaivas on  harka ja siellä majailee vain perääntyvä  saturnus , tosin 9. huoneen puolella.

Evean linkin tarkoitus ilmeisesti oli kiinnittää huomio numerologiaan, jossa nimestäni tulee 11 ja syntymäajasta 22, joten nimelläni ja synt.ajallani voin myös ilmentää numeroita 2, 4, 11 tai 22. Jokohan tuossa olisi vaihtoehtoja  aurinko  askendentti  neitsyt tarpeeksi?  Grin

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 19.07.2009 23:13:35 »

Ei ole koskaan tullut mieleen vaihtaa nimeä...Evean linkin mukaan en sitten varmaan ole muuttunut värähtelyltänikään. Huh Olishan se kiva jos jotain kehittyisi.

Tai tosiaan, nimenhän voisi valita ihan omaksi mieliksi siten että saisi toivotun numeron!  Cheesy

En tykännyt vanhasta sukunimestäni, joten mielihyvin otin vastaan mieheni nimen. Mietinkin, että tuossa ei-tykkäämisessä taisi olla jotain jäynääkin... :Smiley jota ei uusi sukunimi kyllä mitenkään ole parantanutkaan.

Olisi tosiaan mukava joskus keksiä ihan itse oma nimi! Kaiken sen jälkeen mitä vanhemmilta on saatu tai mieheltä. Kuin sormen osoittamana. Ei siinä ole saanut mitään itse valita kun miehenkin on valinnut miehenä, ei sukunimenä. Siis Kohtalon käsissä!!!

Täytyykin miettiä...sehän olisi ihan hauskaa! Paljonkohan nimen muutos maksaa, tietääkö kukaan?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 19.07.2009 23:29:39 »

Ei kait se nimenmuutos niinkään maksa, vaan kaikki ne uudet kortit, passit ja paperit, jotka pitää uusia... tickedoff

tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 20.07.2009 18:34:17 »

Niin, kerran sukunimen vaihtaneena voin allekirjoittaa tuon tuskan mikä kaikkien korttien, lippujen ja lappujen uusiminen teetti!

Nimenmuutoksessa voisi olla ideaa.
Hmm.
Olen miettinyt tyttäreni nimen muuttamista väliviivalliseksi...

Onkohan iso toimenpide...?

Olen kutsunut tyttöä tällänimellä usein, etenkin silloin kun haluan painottaa jotakin... joten mikään shokki se tytölle ei missään nimessä ole. Toisi vain kaivattua persoonallista tatsia..

Sukunimenkin voisin kyllä vaihtaa taas vaihteeksi.
Liekö mahdollista vaihtaa se mummoni sukunimeksi, joka on suojattu...?

Kenellä on oikeus ottaa suojattu sukunimi?
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #20 : 20.07.2009 23:06:30 »

Eikös kaikki sukunimet ole suojattuja, mutta jos nimi kuuluu sukulaiselle,
niin sen saa ottaa käyttöönsä? Huh

Minä olen tutkinut sukupuitani, että jos siellä olisi mukava, ytimekäs ja kaunis sukunimi.
On nimittäin hemmetin ahdistavaa tuo naimisiinmeno.. Grin 2funny
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 20.07.2009 23:08:33 »

coolsmiley Grin
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 21.07.2009 10:36:26 »

Eikös kaikki sukunimet ole suojattuja, mutta jos nimi kuuluu sukulaiselle,
niin sen saa ottaa käyttöönsä? Huh

Minä olen tutkinut sukupuitani, että jos siellä olisi mukava, ytimekäs ja kaunis sukunimi.
On nimittäin hemmetin ahdistavaa tuo naimisiinmeno.. Grin 2funny

Mun mielestä kaikki ei ole suojattuja. Jos tahdon muuttaa nimeni Virtaseksi niin voin sen tehdä vaikkei suvussani Virtasia olekkaan. Tietyt nimet on suojattuja, sen tiedän. Eräs tuttuni omaa nimen jota kukaan ei saa.
Eräs ystävä on muuttanut sukunimeään ja etunimeäänkin kerran, ihan huvin vuoksi Cheesy

Oma etunimeni on melko tavallinen mutta kaunis mielestäni, sukunimi ei ole niin viehko mutta se ei myöskään ole tavanomainen joten siksi se on ok  Wink
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 21.07.2009 12:13:49 »

Mummoni sukunimi, tämä suojattu, on siis hänen tyttönimensä.

Äidinäiti kuollut jo aikaa sitten, samoin äitini.

Äidilläni tyttönimenä oli äitinsä aviopuolison nimi, joka ei kuitenkaan ollut biologisesti mitään sukua äidilleni...

Mummoni tyttönimi on siis suojattu ja sitä ei saa kaikki ottaa, niinkuin jotain toista yleisempää sukunimeä.

Koen kuitenkin jostainsyystä yhteenkuuluvuutta juuri tähän sukunimeen, jonka olisi pitänyt olla äitinikin tyttönimi.

Miellän itseni lähemmäs tätä sukunimeä kuin ex-puolisoni sukunimeä. Siksi polttelee...
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ave^^
Vieras
« Vastaus #24 : 23.07.2009 17:41:20 »

Minä en kyllä oikein pidä siitä, että sukunimeni on, tai on joskus ainakin ollut suojattu, joka tarkoittaa sitten sitä että kun sen kertoo on sama kuin kertoisi henkilötunnuksensa. Haluaisin pitää kyllä sen verran yksityisyyttä, ettei kuka tahansa puolituttu, joka on vain sopivassa paikassa töissä, pääsisi käsiksi henkilökohtaisiin tietoihini. Ja nykypäivänä kun ei tarvitse laittaa kuin nimi googleen, niin sieltä jo saa selville koko elämäntarinani ja mistä minut löytää. Jonkun muun nimen kun sinne laittaa, ei pääse selville että mitkä näistä kaikista jutuista nyt koskevat tätä henkilöä. Tuskin nyt kuitenkaan nimeäni jaksan vaihtamaan ruveta, on se sen verran hankala operaatio. En vain mielelläni kertoile sukunimeäni jokapuolelle. Etunimi riittää aivan hyvin.  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 23.07.2009 17:55:59 »

Minäkin kannatan etunimejä. Se kertoo persoonasta itsestään, sukunimi on usein koko sukuhistoria samalla, tulee leimatuksi, saa ennakkokäsityksi ja sen sellaista. Minullakin ovat molemmat nimet harvinaisia.

Ja etunimen MUISTAA!  Eläköön suomalainen sinuttelu ja etunimen käyttö! Kursseilla on mukava, kun etunimi riittää.  smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta