Luin juuri tuolla linkkiosastolla mainostamiltani
www.stariq.com –sivuilta mielenkiintoisen artikkelin, joka pisti hieman syvemminkin pohtimaan tämän hetken planeetta-asemien merkitystä.
Amanda Owen kirjoittaa artikkelissaan Sign Swap, että tällä hetkellä hyvin monet hitaasti liikkuvat planeetat ovat itse asiassa toistensa merkeissä. Tällaista "vaihtoa" kutsutaan astrologiassa termillä "mutual reception", joka on suomeksi (ainakin S.A.S:n sivuilla) käännetty sanalla "vastavierailu" ja suoraan käännettynä tarkoittaisi lähinnä "keskinäistä vastaanottavuutta". Toistensa merkeissä sijaitsemisen kun katsotaan astrologisesti vahvistavan molempien planeettojen merkitystä.
Näiden aikojen tunnelmista on jo keskusteltu Suuren Ristin yhteydessä, mutta jännä huomio oli tämäkin, että vielä jokin aika sitten peräti viisi planeettaa sekä aurinko ovat olleet toistensa merkeissä! Tällä hetkellä aurinko on siirtynyt jo Vesimieheen, mutta kaksi ensimmäistä merkkiparia pitävät vielä paikkansa:
Neptunus Vesimiehessä – Uranus Kaloissa
Pluto Jousimiehessä – Jupiter Skorpionissa
Saturnus Leijonassa – aurinko Kauriissa (nyt siis jo Vesimiehessä)
Owen tekee hauskan huomion siitä, miten kaikenlaiset "vaihto-ohjelmat" tai muuttumisleikit ovat tällä hetkellä suosittuja televisiossa, esimerkkinä vaikkapa Suomessakin nähtävä Vaimot vaihtoon. Teemana on kaikissa se, miten ihmisen arkipäivän rutiinit ja rajoitukset mukautuvat, kun hän joutuu sopeutumaan uuteen paikkaan ja ympäristöön, tai kun hänen kotinsa tai ulkonäkönsä muuttuu. Esimerkiksi Saturnus Leijonassahan kuvaa rajoja, jotka astuvat voimaan oman itsemme ja luovuutemme toteuttamisen suhteen ja ne voivat olla ylpeydelle (Leijona) kova kolaus, mutta parhaimmassa tapauksessa ne myös auttavat arvottamaan uudelleen omia rajojaan ja luomaan uutta (Leijona) ihan konkreettisella tasolla (Saturnus).
Juttu löytyy kokonaisuudessaan täältä:
http://www.stariq.com/Main/Articles/P0006847.HTMOlisi mielenkiintoista kuulla, millaisia ajatuksia tästä herää itse kullakin. Minä lähinnä nyökyttelin lukiessani, kun muistelin millaisia teemoja on jo tämän fooruminkin puitteissa tullut viime kuukausina vastaan.
Tuo vaihtojuttu on myös mietityttänyt sen vuoksi, että omalla kartallani on aurinko Kaloissa ja kuu Vesimiehessä...Neptunus on aivan kohta tarkkaan kuuni päällä ja Uranus parin vuoden sisään myös tarkassa yhtymässä aurinkoon.