Tuli tässä mieleen kun katson para-aikaa Yliluonnollisia lapsia subilta, niin tuli vain mieleeni että yleensä pahoja henkiä/kummituksia käsketään poistumaan paikalta Jeesuksen/Jumalan nimeen, niin entä jos ei usko Jumalaan eikä Jeesukseen (en ole koskaan ollut uskovainen eikä kukaan perheestänikään ole ollut).
Itse en nimittäin usko Jumalaan enkä Jeesukseen (jumalan poikana vaan tavallisena oppineena ihmisenä aikalaistensa joukossa), niin mites niitä "pahiksia" häädetään ilman Jumalaa?
Tuli vain tässä mieleeni kun kovin monesti kuulee kuulee että pahikset (kiukkuiset kummitukset/demonit) pitäisi häätää Jumalan avulla. Itse kun en usko arkkienkeleiden/Jumalan/jeesuksen karkottavaan voimaan.
Olen uudestisyntynyt kristitty ja uskon, että persoonallisia pahoja henkiolentoja eli demoneita on todellakin olemassa, kuten uskon että on olemassa persoonallinen kolmiyhteinen Jumala. Tietysti myös Saatana on persoonallinen olento. Uskon, että nimenomaan Jeesuksen nimessä ja veressä voi käskeä demoneita poistumaan, jos jossakin muussa nimessä tai ilman nimeä käskee niitä pois, niin nehän vaan nauraa, kun ei ole todellista auktoriteettia.
Rakkauden ja puhtauden täyttämä sydän (kenelläpä se nyt puhdas olisi...) saattaa olla vaikuttamassa, jos muilla konsteilla demoneita onnistuu häätämään, mutta silloin on tuo rakastava sydän kuitenkin kovin altis demoneiden paluulle.
Jokainen valitkoon sen, mihin uskoo, minä olen valintani tehnyt.
Lemmikki