Minua vaivaa kovasti eräs irrationaalinen pelko, joka on viime vuosina tässä vain voimistunut enkä oikein tiedä miksi. Itselläni on kyllä astrologisesti menossa aika haastava Pluton vaihe meneillään ja voi olla, että liittyy siihen, mutta en silti tiedä miten kokonaan pääsisin siitä eroon.
Eli kyse on lentopelosta. Olen aina elämässäni matkustanut paljon ja olen jossain määrin aina hieman ollut pelokas lentomatkailija, mutta olen helposti voinut kääntää pelkoni iloksi ja rohkeudeksi ja kaikki on mennyt pääasiassa hyvin. Kuitenkin pari vuotta sitten olin aivan karmaisevalla lennolla, jossa oikeasti luulin, että kuolen - olin n. 39 - asteen kuumeessa ja kone oli hyvin pieni ja lensimme ukkosmyrkyn läpi ja luulin, että se oli viimeinen asia mitä näen...Selvittiin elossa kyllä kaikista pompuista ja valojen välkkymisistä huolimatta, mutta jotenkin se kauhistuttava kauhu jäi kolkuttelemaan mieleen ja parilla edellisellä lentokerralla aina kun on tullut jotain pomppuja sun muita, niin olen joutunut sen saman kauhun valtaan.
Juttu on nyt siinä, että olen muuttamassa ulkomaille ja se itsessään jo vaatii lentokoneen käyttämistä monta kertaa vuodessa. Ehkä tämä itsessään auttaa pelon lietsemisessä - en tiedä, mutta pelot ovat alkaneet taas vallata mieltäni. Näen unia lento-onnettomuuksista ja mennessäni nukkumaan saatan nähdä karmaisevia unia tms. siitä, että lentokone alkaa vain pudota suoraa pudotusta alaspäin. Näen myös unia, joissa itse tipun jostain korkeuksista kohti maata ja se tunne mahassa on hirveä....
Huomaan, että jännitän syksyn lentoa ihan kauheasti jo etukäteen ja pelkään, että pääsenkö koskaan perille...
Mikä avuksi? Onko jollain ehdottaa jotain kristallikiveä joka voisi auttaa, rohkaisevia sanoja tai neuvoja, ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä...kaikki otetaan vastaan.