Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yö  (Luettu 5055 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sidrika
Kanta-astroilija

Profiili
« : 20.11.2009 00:53:32 »

Kirjoittelen opintoihin kuuluvaa esseetä, jonka kirjoittamista olen lykännyt päivätolkulla, kaiken maailman verukkeilla. Nyt kirjoittaminen sujuu, melkein kuin itsestään. Tätä on tapahtunut ennenkin, että juttu alkaa luistamaan vasta yöllä. On työrauhaa, tuntuu että maailmassa on vähemmän häiriötekijöitä. Onko näin, että ajatustyö on helpompaa kun muu maailma nukkuu eikä lykkää turhan paljon ristiriitaisia viboja yhteiseen energiakenttäämme? Onko joku muu kokenut vastaavaa? Muita teorioita siitä, miksi luova- ja ajattelutyö sujuu kevyemmin yöaikaan?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 20.11.2009 01:23:03 »

Sama juttu! Voisin tehdä kaiken yöllä!
Kaikki hyvä kirjoitustyö tapahtuu öisin, kuten myös minulla tulee inspis ja energia siivota,
laittaa pyykit koneeseen jne. jota muuten vihaan kuin ruttoa. Smiley

Muutenkin tykkään yöstä enemmän... kuustakin.  Smiley

Onkohan tuohon jokin astrologinen selitys..?   Tongue

....mutta nyt nukkumaan. Wink
tallennettu
Tastgagta
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 20.11.2009 11:47:45 »

Itsekin olen illan virkku ja aamun torkku   Smiley Olen pähkäillyt asian niin, että se johtaa jonnekin luolamies aikaan. Eli luonto on katsonut parhaaksi tehdä joistakin "yö-ihmisiä" ja joistain "aamu-ihmisiä". Tällä tavalla ammoisina aikoina joku oli koko ajan hereillä, eikä pedot päässeet yllättämään yhteisöä... Mun mielestä tämä selittäisi aika hyvin sen, miksi joillakin on tarkkavaisuus ja aistit huipussaan illalla/yöllä.

Ja faktahan on, että vielä nykyäänkin ihmisen aivot toimivat monessakin asiassa aika primitiivisellä tasolla, vaikkei siihen olisi tarvista  Grin
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Neitsyessä
Kuu Leijonassa
Merkurius Leijonassa
Venus Vaa'assa
Mars Vaa'assa
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 20.11.2009 15:12:54 »

Minä kanssa katselen leffoja öisin ja roikun netissä chattaamassa ja siitä varmaan johtuu,
että suhteet on pysyneet hyvinä USAn, Argentiinaan, Chileen, Australiaan
ja Uuteen Seelantiin. angel Grin 2funny

Minä lähden pian L.A:n, kun ystäväni kutsui minut luokseen. Smiley
Eipä olisi mahdollista, jos en olisi kukkunut öisin Skypessä.  :Smiley

Minua harmittaa, että Wienissä ei ole mahdollista shoppailla vaatteita öisin.
Tosin monta kertaa on tullut haettua skumppaa tai proseccoa
huoltikselta yöllä ja mennä kavereita treffaamaan, niin kuin klo 1 yöllä,
kun muutamat kaveritkin elää öisin. angel

Alku viikon yritän pitää opiskelujen ja työn vuoksi niin, etten kuku yöllä,
mutta viimeistään torstain jälkeen ei ole niin väliä..
porukka näyttää tekevän ihan samoin ja on rennompia. Grin

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 20.11.2009 16:56:12 »

Tässä myös yks yökyöpeli! Lapsena inhosin öitä. Olisi halunnut vielä tehdä niin paljon, edes lukea! Vieläkin olen sadatellut, että kun pitää nukkua. Saatan jopa siivota vielä 23 jälkeen. Luovat voimat hyrähtää usein henkiin vasta klo 22 jälkeen.

Vanhemmaksi tultaessa osaan siunata nuo yöt. On toki ihanaa nukkua ja se että voi nukkua. Kaikkihan eivät sitäkään osaa, unettomuutta on paljon, sellaista negatiivista, jossa ei jaksa tehdä mitään.

Minulle riittää vallan mainiosti viiden tai kuuden tunnin yöuni. Sitten joskus aamuisin vedän pitkään, niin pitkään kuin 'kehtaan'. Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 20.11.2009 18:14:21 »

Voivoi, minä taidan todella olla tässä vähemmistöä! Minä olen nimenomaan aamun virkku ja illan torkku! Voisin mennä nukkumaan vaikka klo 20 ja usein edellisessä työssä menin nukkumaan jo klo 18, kun piti herätä joskus kolmen aikaan yöllä aamuvuoroon. Ollessani teini-ikäinen (alle 18 v) olin enemmän illan virkku, mutta jossain vaiheessa se muuttui.

Muistaakseni 40% ihmisistä on tutkitusti aamuvirkkuja, 30% iltavirkkuja ja loput jotain siltä väliltä. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 20.11.2009 19:51:31 »

Minä olen ollut vauvasta lähtien täysin yöihminen. Vanhemmillani oli kova pala se, kun  esikoinen ei nuku vielä kahdenkaan aikaan lainkaan vaan killittää täysin valveilla Grin

Olen kokenut, että öiseen aikaan energia rauhoittuu ja tasaantuu. Se ei pyöri ja säntäile sinne tänne, kun ihmiset ovat menneet nukkumaan eivätkä sählää tässä fyysisellä tasolla, jos sen nyt noin voi ilmaista Grin

Olenpa miten saamarin väsynyt tahansa, virkistyn mitä pidemmälle päivä menee. Kun pitäisi mennä nukkumaan olen virkeä ja täysin kunnossa, jonka seurauksena valvon sitten kahteen asti, vaikka olisin vasta neljä tuntia sitten ollut nukahtamaisillani pystyyn. Siksi minun on oikeastaan ihan pakko nukkua päiväunia, jotta saan tarvittavan energiamäärän kasaan nukkumalla.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: