Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousumerkki saman aurinkomerkin oppipoika?  (Luettu 15493 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 29.01.2009 18:32:31 »

Totta kai kunkin nousevan kauriin aurinkomerkkikin vaikuttaa, aivan liian mustavalkoista yleistää kaikki nousevat kauriit samanmoisiksi. Esimerkkitapauksessani henkilö on aurinkomerkiltään vesimerkkinen, yhdistelmä on jotenkin... tickedoff uglystupid2 knuppel2 idiot2 Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 29.01.2009 23:42:47 »

kuu saman aurinkomerkin vaimona?
the same lesson?
and often divorse?
ja seuraava jotakin aivan muuta?
tallennettu
Buffet
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 17.02.2009 00:24:48 »

Tossa meikäläisen kartassa oli, että olisin nousu- ja aurinko skorpioni. Huh! Onko tämä nyt ojasta allikkoon pallikkoon ?  Smiley

Entäs jos on noi ihmeen merimiessolmut jossain ihan toisaalla ?
Ton solmun toinen pää oli jossain härässä ja kyllä jotenkin tuntuisi paremmalta siihen suuntaan pyrkiä.. Mahdoinkohan lukea koko kysymystä nyt  Grin
tallennettu

I am a sipiritual person, having a physical experience, not the other way around.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 05.09.2009 15:57:21 »

askendentti määrittää sen miten sielu ilmaisee itseään ulkoisessa maailmassa. Sen merkitys näin ollen korostuisi jatkuvasti ihmisen elämässä, mikäli hän vie kehitystään (henkistä) oikealla tavalla eteenpäin Smiley...

Jostakin luin joskus, että  askendentti saattaa tulla kunnolla esiin ja tietoiseksi vasta kolmekymppisenä. Tukee tätä ajatusta! Omalla kohdallani on itseasiassa käynytkin juuri näin. Aksendenttiani hallitseva planeetta on vähän hankalasti ja vahvasti aspektoitu, ja uskon sen olevan osasyy siihen, etten ole tunnistanut itsessäni paljoakaan nousumerkin piirteitä - kunnes vasta nyt. Samasta syystä olen tuntenut myös kyseisen aurinkomerkin edustajat jollain tavalla vieraina. Näen hirmu helposti niitä piirteitä, joista en itsessäni pidä, jotenkin korostetumpina. Kuvio saattaa siis toimia myös toisinpäin...?
Ainut tuntemani nousu-veskari sen sijaan on aivan ihana persoona  smitten  aurinko jousimies tosin, ja olen aina pitänyt jouskareista.

Taas oivalsin jotakin uutta ja tuo loksahtaa ainakin minuun. Tässä pyykin pyörimistä odotellessa vain harhailin täällä ja aina jokin juttu vetää puoleen.

Minulla on aika liki askendenttini Jousimiestä, jonkun tiedon mukaan siellä, Sepon laskelmien mukaan Skorppari. Mutta koska Jupiter on huoneessani 1 juuri Jousimiehessä ja mahdottoman voimakas ja vetävä, se on myös näytellyt suurta osaa nuoruudessani vieden minua maasta maahan ja seikkailusta toiseen. 30 vuotta täytettyäni halusin asettua. Muutenkin syveni ajatusmaailmani ja olisko se sitten tuo Skorppari joka vei minua syvemmille vesille, ei enää itään ja länteen.

Poikani on tupla-skorppari ja juuri maailmalla etsimääsä itseään ja oppimassa eri kulttuureja. Varmaankin oikea paikka hänelle. Ja on niin kauhean tietävä....varmaan kohta tietävämpi. Mutta hänkin lähenee 30 ja arvot muuttuvat.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 05.09.2009 22:41:41 »

Ja missähän ne Solmut olikaan.. ?

Itselläni on  aurinko  neitsyt ja Nousu  jousimies enkä todellakaan välttämättä tule toimeen toisten  aurinko neitsyt ihmisten kanssa.. Suuntana on sekä omaksua Nousun  askendentti että  kuunsolmu ominaisuudet, mikä omalla kohdallani merkitsee sitä että minun pitää päästä eroon  aurinko :sta.. sillä Alasolmu on   aspect_con  aurinko .. Koen myös itseni enemmän  askendentti -merkkini kaltaiseksi eli  jousimies kuvaa minua paremmin.. Wink

En usko että olisin oppinut mitään keneltäkään Jousimieheltä.. minulla on vain tarve toimia ja olla kuin  jousimies .

askendentti alkaa toimia kunnolla ihmisen kartalla aikaisintaan 25 ikäisenä ja kunnolla vasta lähellä  saturnus paluuta, jolloin on kolmannen murrosvaiheen aika (uhma, murrosikä ja kolmenkympin kriisi)  uglystupid2
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 05.09.2009 23:13:39 »

Ai solmut. Mitäs ne meinaavat? En minä haluaisi luopua Aurinko Ravustani, se on jotenkin helpompi kuin tuo ASc skorpioni. Noususolmuni on Härässä ythymässä Pallas Atheneen ja laskusolmu yhtymässä Kheironiin. Niitä se Saturnus saavuttaa ennen AScendenttia.

Huomaankin nyt, että en ole oikeastaan koskaan hyväksynyt Skorpionin syvyyksiä, torjunut ja jättänyt taakse, tilinteon aika on ollut vasta viimeiset 10 vuotta. Olen aina tarttunut turvalliseen rapuiluuni tai lennellyt jousimiehen lailla.  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 06.09.2009 11:53:32 »

Täällä myös  askendentti jousimies , enkä todellakaan ymmärrä kaikkia  aurinko jousimies piirteitä. Töissä 2 naispuolista joista vain toisen kanssa tulen juttuun ja toinen on  idiot2 . Päättää yksinään kaikkien puolesta asiat-yleensä vielä kysymättä pomoiltakaan-sählää ja säätää kaiken päin p*rsettä sillä 99% ideat ei vaan toimi. Ei ota vastuuta teoistaan vaan syyttelee muita ja on aina ensimmäisenä huomauttelemassa virheistä (joita hän ei tietenkään tee koska on täydellinen)  Tongue.
Toisen kanssa tulee juttuun ilman ongelmia ja huumori lentää.

Ex oli myös  aurinko jousimies josta kaikki tykkäs poikkeuksetta. Aika vaikea arvioida vielä puolueettomasti, mutta parisuhde hävisi kyllä ystäville ja bailaamiselle  Cry Matkustus-into oli kova, samoin kaikki uudet kokemukset, mielellään 24/7.

Välillä naurattaa suunnattomasti, kun huomaa  jousimies avaavan naamansa vähemmän tyylikkäällä tavalla ja jos hyvin käy, niin viikon päästä jo tajuaa sanoneensa jotain pahasti, mutta yleensä ovat kun koiranpennut jotka ovat kusaisseet sohvalle ja ihmettelevät muiden reaktioita aivan viattomina  2funnymerkurius oinas 3.huoneessa pystyn komppaamaan tätä  laugh -ei ole helppoo ei  Wink

Mitäsikö mun "pässeillä" vähemmän kun on toi  kuunsolmu vaaka aspect_opp aurinko vai mitä se meinaa?
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 06.09.2009 12:50:10 »

Täällä taas  askendentti neitsyt enkä osaa muuta sanoa kuin, että olen nousevan neitsyenä jumalattoman pikkutarkka pilkunviilaaja ja hyvin kärkäs sanomaan toisille vastaan, tai ehdottomaan parannusehdotuksia. Ensifiilis saattaa olla viileän etäinen enkä näytä kyllä syvimpiä tunteita heti. En siedä yhtään pinnallisuutta enkä keinotekoisia tilanteita. Kaipaan sellaisia ihmisiä jopa alitajuisesti jotka ovat empaattisia ja myötäelävät kanssani kehittyneesti. Kuulema  kalat sopisi mulle pehmentäväksi seuralaiseksi elämääni. Tervetuloa siis  kalat tänne!!! Kiss
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Ave^^
Vieras
« Vastaus #23 : 06.09.2009 13:04:50 »

askendentti alkaa toimia kunnolla ihmisen kartalla aikaisintaan 25 ikäisenä ja kunnolla vasta lähellä  saturnus paluuta, jolloin on kolmannen murrosvaiheen aika (uhma, murrosikä ja kolmenkympin kriisi)  uglystupid2

Kirjoitellaan nyt tähän, kun en itse tuota väitettä ole koskaan allekirjoittanut. Sillä kun ei oikein ole mitään järkeenkäypää perustetta miksi tuollainen aikaraja voitaisiin asettaa. Tykkään lähteä katsomaan karttaa mielummin siltä kantilta, että se on kokonaisuus, joka on meissä sisällämme koko ajan, jo syntymästä lähtien. Se on niin kuin sellaisia perusenergioita, joita meissä on. Elämän aikana lähdemme toteuttamaan niistä osaa, ja osa voi olla piilossa, ja jossain vaiheessa löydämme jonkun piilossa olleen osan ja alamme toteuttaa sitä, joku osa jää sivummalle ja joku osa taas kehittyy korkeammalle tasolle. Mutta se, että mitä nämä osat ovat, sitä ei voi sanoa, se on yksilöllistä. Kartassa on hyvin paljon erilaisia mahdollisuuksia ja käytämmekin niistä aina vain osaa. Nousumerkki on yksi näistä osista, eikä sen ilmentämisen liittyminen ikään poikkea yhtään siitä miten muidenkin osien ilmentäminen liittyy myös ikään.
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #24 : 30.03.2010 19:56:59 »

Kaivelin tälläisen aiheen, kun aloin miettimään aurinkomerkin ja nousumerkin eroja.

Olen  askendentti kauris, ja noissa Sepon tulkinnoissa jossain lukee, että nousukauriilla on vähiten energiaa käytössään kaikista eläinradan merkeistä.  Tämä teksti meni perille vasta ihan näinä päivinä, kun lueskielin tuota tulkintaa uudelleen.  Ahaa, en siis olekaan peruslaiska, en vaan jaksa!  Cheesy  Tämä oppiläksy näyttäis mulla menneen hyvin perille, mikään kaurismainen työnarkomaani en ole koskaan ollut.

Astrokurssilla opettaja sanoi, että nousumerkin kautta nimenomaan opetellaan merkin ominaisuuksia.  Tuleeko se sitten nousumerkin myötä jotenkin käänteisenä?

Kerroin samaisella kurssilla perheeni naisista, jotka ovat kaikki  askendentti rapu :ja.  Se opettaja tokaisi, että siinä on sitten marttyyrinviittaa levitelty kolmen naisen voimin.  Hän sitten tähdensi, että nimenomaan nousuravuilla on usein jonkin sortin marttyyrikompleksi.

Olis kiva kuulla, miten olette nousumerkin oppiläksyn kokeneet eri merkeissä.  Millä lailla eri tyylisenä jokin ominaisuus näkyy nousumerkissä kuin aurinkomerkissä?
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #25 : 02.04.2010 19:15:04 »

Olis kiva kuulla, miten olette nousumerkin oppiläksyn kokeneet eri merkeissä.  Millä lailla eri tyylisenä jokin ominaisuus näkyy nousumerkissä kuin aurinkomerkissä?

Tuli tuossa noteerattua että kun suurin osa työkavereistani on aurinkovaakoja, pääsääntöisesti muuten sellaista hillittyä väkeä, niin huomaan itse vetäväni jotkin vaakakliseet överiksi mitä tulee ulkonäkökeskeisyyteen ja hedonismiin. Lisäksi riitely ei tosiaankaan kuulu kuvioihin ja kaikki tulevat toimeen keskenään, myös ongelmatilanteissa, ja olen ihan saletti että se johtuu juuri siitä vaakojen määrästä.
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #26 : 02.04.2010 21:02:10 »

vaaka nousussa ja täytyy sanoa kyllä että olen joutunut elmäni aikana opettelemaan enemmän noita  oinas teemoja. Pitkään muiden ihmisten kautta. Siis että noita pässejä pyöri joka nurkassa. Grin  aurinko vaaka en ihme kyllä edes tunne..

Miellyttämishalu on olemassa edelleen. Aikaisemmin lupasin vaikka tiesin että en ehdi...
EI -sana ei vain tullut ulos suusta.

Nykyään tosin toisin. Mutta töitä olen tehnyt sen eteen.

Tuota nousuleijonaa olen pohtinut paljon. Tunnen heitä muutamia ja se omanarvontunto.. uglystupid2 uglystupid2
Siis TODELLA tarkkaa porukkaa missä seurassa näyttäytyvät jne.  aurinko leijona n loisto on jotenkin erilaista. Todellista majesteettimaisuutta siinä perusluonteessa. Ja ehkä vähemmän egon pönkitystä... Liekö  askendentti leijona vain lammas suden vaatteissa?
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Lia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #27 : 02.04.2010 21:45:04 »

Mitenkähän se nyt sitten tulkitaan... mulla on  askendentti ja  aurinko  kalat   
Askendentin ja auringon hallitsija  neptunus tekee kartan tarkimman aspektin, kvinkunssin  aurinkooni ... ja myös yhtä tarkka aspekti  askendentti  aspect_tri  kuu  rapu
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #28 : 07.04.2010 17:27:40 »

Tsiigasin tässä että vaikka edustankin sitä koulukuntaa, jonka mielestä asci toimittaa lähinnä näyteikkunan virkaa, omalla kartallani ascin ja noususolmun (jonka kehittämistä pidetään perinteisesti  elämäntehtävänä) hallitsija - Venus -  on sattumoisin sama, vaikka merkki on eri, ja jopa dekanadien tarkkuudella, jolloin planeetta on eri, hallitsija on edelleen yhteinen, Saturnus. Ja kaiken lisäksi Saturnus on Vaa'an perinteisessä huoneessa yhdessä Venuksen ja laskusolmun kanssa, eli vahvalla materia- ja arvoteemalla mennään.

Koska tällaiset karmajutut on aina kiinnostavia, tein tuttavapiiristä sellaisia havaintoja että monen kartalla nataalin nousumerkki on draconisen kartan kuumerkki, myös omalla kartalla tällainen ilmiö. Eipä liene sattumaa.  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: