Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: auttakee  (Luettu 8722 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
mirka222
Vieras
« Vastaus #15 : 11.05.2010 19:04:03 »

Niin sitä voi miettiä, että jos ois vaikka humalapäissään ajattelemattomana langennut johonkin tuntemattomaan vosuun mutta jos ihan selvinpäin tietoisesti vikittelee toista (tuttua?) niin siinä ei oikein auta selitellä...Toisaalta voithan antaa nyt anteeksi (jos pystyt), ettet jää epäröimään olitko liian ankara, mutta jos tapahtuu uudestaan niin tiiät ainakin varmasti sitten, ettei kannata jatkaa suhdetta..Toisaalta riippuen sun suhtautumisesta luottamuksen rakentaminen uudelleen kestää aikansa..Pitää myös ottaa huomioon suhteenne tila ennen tätä "kiinni jäämistä", oliko teillä jotain perustavanlaatuisia ongelmia? Vai tasaista arkea? Jos tuo arki on toiminut, niin sitten on kyllä ukossa yksin "vikaa"..
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #16 : 11.05.2010 19:20:05 »

Noh, jokainen itse määrittelee mikä on pettämistä ja mikä ei.
Itse olen pitänyt ohjenuorana itselleni sitä, että sen mitä minä teen tai ajattelen, niin siten saa myös kumppanini tehdä, jos samanlaisesta käytöksestä mitä itse harjoitan loukkaannun toiselle, on vika minussa, ei siinä toisessa. Meillä on tämän viiden vuoden suhteen aikana ollut molemmilla jonkuntasoisia ohimeneviä ihastuksia ja olemme antaneet toisillemme luvan flirttailla, kunhan se on viatonta. Mielestäni on normaalia ajatella harrastavansa seksiä vieraiden ihmisten kanssa, kunhan muistaa, että käytännössä sitä ei kannata harrastaa, jos suhteen haluaa kasassa pitää. Itse asiassa jaamme tälläiset asiat keskenämme, joten tiedämme missä mennään noin suurinpiirtein. Minulle ajatuksen tasolla tapahtuva fantasiointi ja pohdinta ei ole pettämistä, sillä en usko, että kukaan pystyy olemaan pitkässä suhteessa ajattelematta muita kumppaneita. Uskollisuuteen pitkässä suhteessa uskon, mutta mielestäni sen tulee tulla vapauden kautta. Toisen ajatuksia ei voi kahlita. Kun antaa toiselle fantasian ja ajatuksien vapauden tuntuu hyvältä, kun huomaa, että se toinen ei haluakaan pettää sinua vaan hän päättää olla joka päivä sinun kanssasi. Sillä on erittäin paljon merkitystä siirtyykö ajatuksista käytännön toimiin. 

En siis tietenkään tiedä, miten lähellä pettämistä miehesi oli ja jos koet sen pettämiseksi niin silloin se sitä sinulle on. Kukaan muu ei voi sanoa, miten sinun tulisi toimia. Avoin keskustelu on yleensä paras keino. Tässä on toisaalta myös hyvä tilaisuus käsitellä kaikki suhteen mahdolliset ongelmat kerralla kun kissa on jo nostettu pöydälle. Siis toki ainoastaan jos niin itse haluat.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: