Hei!
Kamalalta tuntui, kun luin tuon otsikon... Jotenkin vaikka itsekin masennun usein herkästi ja nopeasti asioista, ja monesti tulee tehtyä liian nopeita johtopäätöksiä (johtuisko Kuu:stani Kaksosissa?), niin hirveeltä tuntuu, että jo pelkkä AP- kartta voi saada ajattelemaan kuolemaa. Tietty eihän se voi olla ainut syy...vaan pelkäämmekö tulevaisuutta liikaa jo etukäteen - minäkin? Tai menettääkö toivonsa jo etukäteen?
Voi meitä... Onneks sentään foorumilta löytyy näitä toisten rohkaisijoita, jotka haluavat näyttää toivon valoa synkältä näyttävään tulevaisuuteen! Monesti iteltä puuttuu objektiivisuus... Ja monet hirveiltä näyttävät aspektit/transiitit ovat kuitenkin toisten jo elettyjä- esim. omalla syntymäkartallaan- ja sitä kautta voi saada toisenlaista näkökulmaa asioihin...
Lilli...luin sen marraskuulla kirjoittamasi viestin, jossa kerroit, että parisuhteesi oli ollut ikäänkuin varikolla...Kerroit jotain väkivaltaisuudestakin...
Mikä on tilanteesi nyt - ootteko yhessä? Jotenkin tuntui ikävältä kuulla tilanteestasi, kun itekin oon eläny 16 vuotta suhteessa/avioliitossa, jossa olen elänyt välillä pelon varjossa...enkä kuitenkaan ole uskaltanut ottaa sitä lopullista askelta pois tästä. Yrityksiä on kyllä ollut monia, mutta ne ovat epäonnistuneet. Erossa ollaan mekin oltu useita kertoja, mutta palattu yhteen ja silti jonkin ajan kuluttua aina asiat ovat palautuneet samoille urille. Tällä hetkellä taas alkaa tuntua siltä...Olenkin alkanut aattelemaan, että enkö minä jo alkaisi uskoa siihen, ettei tämä tästään koskaan tule muuksi muuttumaan ja että minun olisi varottava, niinkuin Lootin vaimo, etten katsoisi taakseni, vaan jatkaisin eteenpäin taakseni katsomatta, vaikka kuinka kipeää tekisi. Vaarana on muuten kivettyminen....jos ei fyysisesti, niin ainakin henkisesti.
Täytyypä käydä itekin vilasemassa 2005/2006 AP-karttaani, kun en nyt muista mitä siellä oli...
Voimaa kaikille!
tv. Onerva