Äänestys
Kysymys: Minkä tyyppistä mielialalääkettä käytät?
fluoksetiini
paroksetiini
mirtatsapiini
sitalopraami
venlafaksiini
amitriptyliini
doksepiini
jokin muu
en käytä mokomia

Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielialalääkkeet  (Luettu 20375 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #30 : 07.04.2010 11:13:23 »

kyä sanomista perkele oli aihe mikä tahansa  2funny

mä oon huamannu että mun adhd lääke hillittee tota möläyttelyä, ts. olen asiallisempi näin. saan aikaseksi asiat jotka muuten jää ajatustasolle. en koe että negatiivisesti muuttais mitenkään persoonaa. hallitsen tunteet paremmin (kun adhd piirteisiin kuuluu myöskin se että tunnereagtiot menee vääriin mittasuhteisiin, l. ylireagoidaan)
mutta concerta ei tietääkseni tee "normaalille" mitään koska näillä dopamiinit kulkee aivokuoressa normaalisti, ritaliniin en puutu kun en tiiä. toki nääkin on piripohjasia ja isontaa pupillit, saapa siinä sitten selitellä poliisisedälle  Cheesy

nuorempana kun jotain mielialalääkettä sain, lopetin käytön heti kun tuntu että pahimmasta suosta on noustu.. ehkä vaikutus näillä on eri jos niitä syö vuositolkulla?

 Grin Aivan, aihe kuin aihe.

Mullakin Ritalin hillitsee näitä möläyttelyjä. Tällä hetkellä en ota niitä. Cheesy
Nyt on ollut jo pidempi tauko, kun ei ole suurempaa opiskelua tai projektia menossa,
joka vaatisi keskittymistä.
Mulla on niin lievä tuo ADHD, että aina kun ei ole suurempia juttuja menossa,
niin mielellään sen tauon niihin otan. Smiley
Molemmista, Ritalinista ja Concertasta suositellaan taukoja
-osaksi siksi, että se aiheuttaa riippuvuutta.

Mä en ole vielä mielestäni pahimmasta suosta noussut tuon masiksen kanssa,
varmaan ymmärrät, että mä saan joiltain suomalaisilta ja Suomesta edelleen
niin paskaa niskaani koko ajan, että en ole lääke -ja hoitoterapiaani uskaltanut lopettaa.

Mä koen, että mua kohdellaan kuin pahinta isänmaan petturia ja mitä enemmän mä pärjään
täällä omassa elämässäni, sen enemmän jotkin tyypit hyökkäilee kimppuun
ja haluaa nähdä mut jossain suossa ja vaikeuksissa, vaikka oikeasti elämä hymyilee.

Miettikää itse, jos olisitte saman vihamielisyyden kohteena, joka oikeutetaan
vaikka sitten mielenvikaisuudella~narsismilla, josta on tehty diagnoosi vaikka
sitten nettikirjoittelun perusteella.
Narsismiahan se on suomalaisen mielestä, jos se kokee, että sulla menee paremmin
kuin aikaisemmin ja paremmin kuin jollain toisella ja tenkin, jos se on muualla kuin Suomessa,
jossa kaikki -vaikka hampaat irvessä- on niin auvoista kuin paratiisissa.

Tosin en yleistä kaikkia suomalaisia -mutta ne jotkin.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #31 : 07.04.2010 11:20:03 »

Ritalinissa ja Concertassa ei pitäisi olla muuta eroa kuin lääkevalmistaja.
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1481



Profiili
« Vastaus #32 : 07.04.2010 11:21:09 »


Grin Aivan, aihe kuin aihe.

Mullakin Ritalin hillitsee näitä möläyttelyjä. Tällä hetkellä en ota niitä. Cheesy
Nyt on ollut jo pidempi tauko, kun ei ole suurempaa opiskelua tai projektia menossa,
joka vaatisi keskittymistä.
Mulla on niin lievä tuo ADHD, että aina kun ei ole suurempia juttuja menossa,
niin mielellään sen tauon niihin otan. Smiley
Molemmista, Ritalinista ja Concertasta suositellaan taukoja
-osaksi siksi, että se aiheuttaa riippuvuutta.

Mä en ole vielä mielestäni pahimmasta suosta noussut tuon masiksen kanssa,
varmaan ymmärrät, että mä saan joiltain suomalaisilta ja Suomesta edelleen
niin paskaa niskaani koko ajan, että en ole lääke -ja hoitoterapiaani uskaltanut lopettaa.

Mä koen, että mua kohdellaan kuin pahinta isänmaan petturia ja mitä enemmän mä pärjään
täällä omassa elämässäni, sen enemmän jotkin tyypit hyökkäilee kimppuun
ja haluaa nähdä mut jossain suossa ja vaikeuksissa, vaikka oikeasti elämä hymyilee.

Miettikää itse, jos olisitte saman vihamielisyyden kohteena, joka oikeutetaan
vaikka sitten mielenvikaisuudella~narsismilla, josta on tehty diagnoosi vaikka
sitten nettikirjoittelun perusteella.
Narsismiahan se on suomalaisen mielestä, jos se kokee, että sulla menee paremmin
kuin aikaisemmin ja paremmin kuin jollain toisella ja tenkin, jos se on muualla kuin Suomessa,
jossa kaikki -vaikka hampaat irvessä- on niin auvoista kuin paratiisissa.

Tosin en yleistä kaikkia suomalaisia -mutta ne jotkin.

joo, mä otan consertaa silloin kun tarvis vaikka siivota.eli usein  Cheesy normipäissäni sotken, jos jotain putoo lattialle ni siihe jää. sitten taasen lääkkeissäni siivoon jälkiäni.
kyllä , järjellä tiedän että on tyhymää. ja että kun heti siivois ni ei tulis sotkua.

tätä avasin plokissa http://mininatsi.blogspot.com/2009/10/dodiin.html
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Asterix
Vieras
« Vastaus #33 : 07.04.2010 12:46:22 »


Ja Sashalle tiedoksi, ettei tarvitse minun työtäni täällä enempää mitenkään mainostaa, koska olenhan jo elävä esimerkki siitä kuinka se egomme voitetaan.  Grin



Jännä juttu, mun mies sairastaa narsismia, siis ihan oikeasti diagnosisioitua,
ja hän käyttää usein, lähes päivittäin melkein identtistä lausetta tuon lauseesi kanssa
-tosin saksaksi ja englanniksi. Smiley

Hänelle, kun tämä hänen terapiansa ja parantumisensa tie on vasta alussa,
kaikki on vähän niin kuin egon kilpailua, riippuen, kuka uhkaa olemuksellaan
tai vain jutuillaan ja kuvittele, hänkin nauraa vain loppuviimein,
kuinka typeriä juttuja sillä toisella on, kun sanat ovat loppuneet ko. henkilölle
ja ottaa ko. kohteen toisen henkilön kanssa aiheeksi, jos sieltä saisi hiukan tukea omille jutuilleen. Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.04.2010 12:47:53 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #34 : 07.04.2010 14:34:59 »

No niin, pysytäänpäs taas aiheessa ja kunnolla kanssa, ettei tartte kaksinaisen kinailun takia poistaa puolia ketjun viesteistä...

Tiits!
tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #35 : 07.04.2010 22:33:43 »


Minä myös tapaan työssäni ihmisiä, jotka käyttävät osa jotain noista listalla olevia lääkkeitä, sekä ad/hd lääkitustä, antipsykootteja, neuroleptejä jne, jne.

En ole varsinaisesti huomannut "holtitonta" käytöstä johtuen noista lääkkeistä, anestesia lääkkeiden ja morfiinin olen toki tavannut noita aiheuttavan ja aivan höpöjä on kuultu.  Smiley

Mietinkin Ratkaisun kokeman "yletttömään" avoimuuteen, että olisiko syynä sittenkin se paranemisprosessi, jossa henkilö ei kiellä "sairauttaan" ja siinä paranemisvaiheessa on hieman liiankin avoin asian suhteen. Niin ettei aina tule ajatelleeksi mikä on sosiaalisesti soveliasta, vaan se oma ongelman myöntäminen päälimmäisenä ja sitten tulee sosiaalisia ylilyöntejä? Mene ja tiedä, tällainen ajatus tuli.

Itse olen käyttänyt monta vuotta sitten Cipramiliä myös, masennukseen, kun  aurinko askendentti neitsyt sairastui velvollisuuden tunnossaan "korvaamattomuussyndroomaan". (oliskoko ihan  neitsyt kansansairaus  Grin )
Itse koin masennuksen sairautena, jossa mikään ei tunnu miltään... se se vasta pelottavaa olikin ja voi sitä riemua, kun ensimmäisen kerran V.....i!  Wink
Sain itse päättää, koska lopetan lääkitykseni, ainoa "ehto" lääkäriltäni oli, että syön vähintään 3kk, puolivuotta meni. Nyt voin hyvin ja Tiedän etten ole kenellekään tai millekään korvaamaton.  Wink

Ainoa ulkopuolelta katsoen tuleva "haitta" mielenlääkkeistä on, että niiden kun on tarkoitus tasata epätoivottuja mielenliikkeita, ne tuppaavat tasaamaan vähän niitä "toivottujakin".
Mutta yksilöllistähän on miten lääkkeet toimivat, kuinka sivuvaikutukset vaivaavat ja mitä kukakin pitää toivottuna tai ei toivottuina tunteina. (itse tarkoitin yllä olevass mielipiteessä mm. iloa) Yksilöllistä sekin vaikuttavatko tuohon ilon, toivon ja rakkauden tunteisiin.

Mutta sitten aloittajan miettimiin syihin!
Astrologisesti en ole pätevä arvioimaan mielenterveyden tilannetta maailmassa tai Suomessa.
Puolenvuoden pimeys/ valoisuus on varmasti yksi asia mikä vaikuttaa täällä pohjoisessa.
Mutta kaikissa "kehittyneissä" maissa mielenterveyden tila on saanut räjähdysmäistä huomiota jo pitkää. Olisko niin, että kun elämän kannalta perusasiat on meille aika helppoja.... ei tarvitse metsästää, keräillä, etsiä ja kantaa vettä 5km, jää aikaa Miettiä?
Ja sen mihin muuhun ajan käyttää....?
Osa mielenterveyden ongelmista liittyy minusta siihen käytettävissä olevaan aikaan tai "ajan" vaatimuksiin, miten se pitäisi käyttää. Osa mielenterveyden ongelmista taas tulee, on olemassa, oli aikaa tai ei.
Mutta jos koko valveillaolo aika menee hengissäpysymisen varmistamiseen, jää kyllä psyykeen tilan miettiminen vähän vähemmälle.
Minusta kumpikaan ei sinällään ole toistaan huonompi asia, mutta se on tämän ajan henki?
Vai onko?



tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: