Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluto oppositio venus  (Luettu 7551 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« : 09.12.2009 11:10:55 »

Täällä forumilla on varmasti useampi, jolla kokemusta kyseisestä aspektista..  Tongue
Miten tulkitsette?
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 09.12.2009 12:31:42 »

Itselläni on tuo ja tulkitsisin kai sen tietynlaisen ehdottomuuten rakkaudessa, ota tai jätä, kaikki tai ei mitään.. Ehkä suhteissa pitää olla jonkinlaista intensiivisyyttä, ei mitään kevyttä meininkiä.

Eikös tuo kuvaa mustasukkaisuuttakin? Tosin itse en enää ole mustasukkainen, nuorempana olin enemmän.

Kai se kuvaa ihanteitakin, olen melko ääripäiden ihminen niissäkin.
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #2 : 09.12.2009 12:58:20 »

Pluto oppositio Venus

Tunteiden kanssa ei takuulla ole leikkimistä silloin kun lähtee sinun kelkkaasi, sillä sen verran korkealle olet rimasi asettanut. Ehdottomuutesi rakkaudessa juontaa juurensa taipumuksestasi edellisten elämiesi aikana aliarvioida oman tunne-elämäsi merkitystä ja käyttää alkemiallista tietoasi muiden odotusten täyttämiseen. Oletat edelleen voivasi hallita kumppaniasi vastaamalla hänen odotuksiinsa, mutta tässä elämässä se ei tule enää onnistumaan. Ja siksi joudut hakemaan varmuutta suhteenne kestävyydelle sanojen ja konkreettisten näyttöjen kautta, jotka eivät kuitenkaan riitä vakuuttamaan sinua kumppanisi rakkaudesta. Voi sitä raukkaa, joka yrittää vastata sinun odotuksiisi, sillä sellaisen sinä heität tarpeettomana yli laidan. Sinulla on edelleen hallussasi tunteiden alkemiallinen salaisuus etkä tule olemaan tyytyväinen ennen kuin löydät rinnallesi sellaisen ihmisen, joka ei suostu myymään palaakaan itsestään voimakkaan tahtosi edessä. Etsit rakkautta joka on syvää kuin valtameri ja yhtä haastavaa kuin hirmumyrsky. Koska olet menettänyt otteen omiin tunteisiisi, et tahdo uskaltaa luottaa niihin vaan haet niille varmistusta toiselta ihmiseltä. Jokainen varmistus tulee pettämään ja jokainen sinulle vannottu vala tullaan rikkomaan tämän elämäsi aikana, jotta oppisit jälleen elämään omien voimakkaiden tunteittesi kanssa. Tiedosta tämä alkemiallinen tosiasia joka kerta kun huomaat jonkun pettäneen lupauksensa. Syy pettymyksiin on aina sinun mahdottomiksi käyneissä vaatimuksissasi, joita kukaan ei pysty täyttämään. Löydät todellisen rakkauden elämääsi vasta sitten kun luotat omiin tunteisiisi niin paljon ettei sinun tarvitse esittää rakastetullesi ensimmäistäkään kysymystä hänen tunteistaan ennen sänkyyn menoa tai avioliiton solmimista. Ellet uskalla lähteä leikkiin ilman varmistusta, niin parempi kun jätät leikin sikseen, sillä muistathan että jokainen saamasi varmistus tulee pettämään.

Allekirjoittaneella tämä aspekti osana Kehtoa-->>tuo pitäis sitten ratkaista niin aukeais satumaiset näkymät elämään Grin Todellakin kaikki tai ei mitään, intensiivisyyttä joo...Hmm, tosi mustasukkainen olen..Pitää kirjoittaa enemmän kun ehtii, tässä tuosta omasta sisäinen soturi-tulkinnasta pätkä
tallennettu
Liekku
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 09.12.2009 13:39:46 »

Minulla oli tämä kuvio viime vuoden, viimeinen (3) ohitus oli tämän vuoden alussa,--

ja voin sanoa, että oli pirullinen vuosi,-- siinä kaivettiin kaikki asiat vuosikymmenten takaa,

siksi sen jälkimainingit tuntuu vieläkin osittain, vahvistanut se on rutkasti,-minun nenille

ei USKALLA hyppiä enää kukaan. Näin jälkeenpäin voin sanoa, että PLUTO on sittenkin

hyvä kaveri. Angry smitten
tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**

Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)

Profiili
« Vastaus #4 : 13.12.2009 23:46:52 »

Eikös se voi tuoda myös sitoutumisen?

Itselläni alkoi tälläinen transiitti nyt.
Toivottavasti kukaan ei erehdy tielleni.
En edes halua sitoutua kehenkään.

...Rakkaus joka vie tuhkatkin pesästä - ei tuntuisi sen arvoiselta.
Sitoutuminen - mihinkä?

Rakkaudessa(kin) ollaan ihan yksin.
Silloin kun et tarvitse rakkautta lainkaan - sinua rakastetaan eniten.
Ja jos toinen luulee rakastavansa tai tarvitsevansa sinua - hän ei tiedä mihinkä
leikkiin ryhtyy...

Tosin jokainen päivä eletään kerrallaan, joten kai se on ihan sama mitä tämäkin
transiitti tuo tullessaa. Eläisin mielummin tämän kuvion ohi ja katsoisin vasta
sen jälkeen mitä on jäänyt jäljelle.

Yksinkertainan kun on kuitenkin kauneinta.
tallennettu
Hopeainen
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 01.03.2010 00:05:07 »

Minulta löytyy syntymäkartalta... Kaikki tai ei mitään -asenne ihmissuhteissa on ainakin tuttu.

Venushan liitetään myös luovuuteen. Taiteellisten tekemisten suhteen olen samalla tavalla ehdoton. Minua on kehuttukin hyväksi joissakin asioissa, mutta itse koen aina epäonnistuvani. En saa tekemisestä samanlaista iloa kuin jotkut näyttäisivät saavan. Esteettiset mieltymykseni ovat myös jokseenkin "pimeitä".

tallennettu
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #6 : 01.03.2010 00:12:42 »

pitihän tähän vielä tarttua...pimeät esteettiset mieltymykset..... venus rakkaus/kauneus ja  pluto kuolema.

mulla tuo on yksi tarkimmista aspekteista ja muodostaa suurristin IC-MC:n kanssa, ehkä koottistelu selittyy sillä, varsinkin kun MC  kauris

oon oppinut jo pitämään ja ammentamaan tuosta aspektista inspiraatiota, aluksi se aiheutti todella pateettisia rakkaussuhteita....ja jo lapsesta asti viehtymyksen vampyyri-estetiikkaan joka on hieman tosin väistynyt taka-alalle nykyään.

veren punainen silti yhä todella kaunis väri. hih...en ole verenhimoinen tai halua juoda sitä, mutta ihastelen kun saan pienen haavan sormeen.

joo sairastako Grin

onneksi tälle on purkautumiskanava juuri gootteilussa ja se ei vahingoita ketään....
« Viimeksi muokattu: 01.03.2010 00:16:11 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 07.03.2010 22:32:48 »

Mulla tämä  pluto  aspect_opp  venus on myös syntymäkartalla. Osana sekä Mystistä suorakaidetta, että Leijaa. Samalla myöskin ne ovat akselilla IC/MC eli Pluto on yhtymässä IC:hen ja Venus yhtymässä MC:hen.

Olen rakkaudessa hyvin vaativa, mutta myös antava ja rakastava. En halua minkäänlaista kevyttä ja ohikiitävää, pinnallista "kaupunkijuppirakkautta"  Grin
Yleensäkin elän syvästi, erittäin syvällä tunteella ja palolla, ihmetellen ja ihastellen elämän mysteeriä ja suunnatonta kauneutta ja ihmettelen sitä kuin pikkuinen lapsi , yhä uudelleen ja uudelleen Smiley
Mutta mustasukkainenkin olen, tosin iän myötä tämäkin on pehmennyt eikä enää ole kovin voimakas piirre minussa. Sopivasti mustasukkaisuutta on hyvä puolin ja toisin.

Mutta vieläkin mietin ja pohdin tätä kuviota kartallani, eikä se ehkä ole mulle avautunut kokonaan.
Etenkin tuon Suorakaiteen toiset kärjet kun ovat oppositiossa olevat  saturnus sekä  neptunus ja  jupiter (jotka siis ovat yhtymässä)  :Smiley
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
helinä
Kohtuuastroilija
**

Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)

Profiili
« Vastaus #8 : 08.03.2010 09:40:16 »

Olen rakkaudessa hyvin vaativa, mutta myös antava ja rakastava. En halua minkäänlaista kevyttä ja ohikiitävää, pinnallista "kaupunkijuppirakkautta"  Grin

Hei

Minusta aika hyvin ja suoraan sanottu - koska myös Rakkaus on vaativaa...

Itsellänikin on tuo kuvio  saturnus  aspect_opp   jupiter  ja   neptunus
Tosin itselläni on  jupiter  skorpioni ja  neptunus  jousimies planeetat kummatkin perääntyvinä.
Tässä ehkä on elämän alussa painottunut tuo Rakkauden vaativuus.

"Kaikki mikä ei tapa, Vahvistaa" -logiikalla uskon, että olen kerännyt aika annoksen huumorin tajua
nyt viimeisenä 15 vuotena. Hengissäkin vielä ollaan.

Terve mustasukkaisuus ja huumori ei onneksi ole toisiaan pois sulkevia. Keveydessä on joskus suurin rakkaus....
Tiedä onko tämä yksi "mysteerin tarkoitus" tässä oppositiossa.  :Smiley

Omaan mysteeriin "mystinen suorakulmio" tosin liittyy edellämainitun opposition pluto  aspect_opp  venus sijaan Pluto  neitsyt AC:llä ja Vertex  kalat Dc:llä - molemmat vielä neliössä MC  kaksoset,  ceres ja venus:  rapu .
Ai mutta Mysteeriähän ei saanut paljastaa... Wink

« Viimeksi muokattu: 08.03.2010 09:43:26 kirjoittanut helinä » tallennettu
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 09.04.2010 17:30:16 »

Muistiinpanoista löytyi tällaista, Sepon sanoja:

Ehdoton nainen, intohimo.
Jos suhteesta lähtee kipinä, suhdetta ei enää "ole", suhde jatkuu platonisena.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 09.04.2010 21:23:20 »

Minulla on myös syntymäkartalla tämä aspekti ja tunnistan itseni ylläolleista kuvauksista aivan täydellisesti! Mustasukkainen en tosin ole ja silloin kun joskus olen ollut, siihen on tosiaan ollut myös aihetta ja mies on karannutkin sitten tämän toisen matkaan (vaikka onkin satuillut minulle muuta).

Esteettisellä puolella (valmistun kesäkuussa taidekoulusta) olen aina pitänyt synkeämmistä jutuista. Tai siis niin että näen kauneutta asioissa, jotka muiden mielestä eivät ole kauniita. Omassa taiteessa esiintyvät niin rinta rinnan kaikki ihanat söpöilyt ja karamellivärit kuin vähän epäsovinnaisemmatkin aiheet kuten erilaiset fetissit, transvestiittiset elementit ja gore.  askendentti kauris koen pystyväni kulkemaan tämän taiteen kanssa sekä sen valoisalla että pimeällä puolella niin, ettei kumpikaan saa minusta yliotetta. Kauriista sanotaankin aina, että se on merkkinä ainoa, joka viihtyy sekä valossa että varjossa  ja ammentaa voimansa molemmista Smiley

Niin ja lapsena rakastin kaikkia mörköjä ja hirviöitä! Pidän niistä edelleen. Minusta rumat ja ällötkin tarvitsevat huomiota. Minulla tätä piirrettä korostaa vielä  ceres vesimies joka Sepon kuvauksen mukaan saa lohtunsa ja energiansa kaikesta friikistä. Pitää paikkaansa!

Olen aina ajatellut, että tämä aspekti olisi jotenkin raskas ja vaikea parisuhteeseen ja rakkauteen liittyen, mutta luettuani teidän kuvauksenne rakkauden ehdottomuudesta - kaikki tai ei mitään - allekirjoitan sen täysin. Minä en hepsankeikkaile enkä arvosta sitä ominaisuutta puolisossakaan.  aurinko oinas minussa on vielä edustaa tätä "Vain MINÄ olen sinun, sinulla ei saa olla muita ja sinä olet MINUN, minulla ei ole ketään muita"-mentaliteettia, joka lisää  pluto aspect_opp venus en ehdottomuutta rakkaudessa. Tunnistan itseni noista menneiden elämien traumoista ja liiasta itsensä antamisesta toiselle - muistan noita elämiä ihan liikaa.

En koe olevani vaativa paskiainen rakkaudessa, koen enemmänkin arvostavani itseäni niin paljon, että asetan rakkauden ja itseni korkealle, mutta samalla tietysti löydettyäni puolison rinnalle myös nostan hänet kanssani jalustalle.

Mietin myös, että kun minulla on  venus 2. huoneessa (=se mitä rakastat ja arvostat), tämä saattaisi selittää sen, että tarvitsen elämänmuutoksia tuon tuosta. Muutan, vaihdan ammattia, hankin uusia harrastuksia.  pluto kuolettaa asioita elämässäni, jotta voisin taas aloittaa jollakin alueella alusta ja pysyä freesinä! Smiley Kaikken superrakkaimmat asiat kulkevat siinä mukana vuodesta toiseen muuttumattomina, mutta silloin ainakin tietää niiden olevan 100000% oikeita ja aitoja asioita.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: