Tuosta
ja
yhteydestä, niin itse ainakin
koen, että se liittyy neitsyillä siihen kritiikkiin ja analysointiin. Jokainen tuntemani neitsytpainotteinen ja
on jollain tapaa ollut kriittinen ja se tuntuu olevan tärkeä osa neitsyen kommunikointia. Aika useinhan neitsyillä tuntuu se kriittisyys kanavoituvan huolehtimisen kautta, esimerkiksi kritisoimalla toisessa jotain saatetaankin osoittaa rakkautta jollain kierolla tavalla. Tästä ehkä arkkityyppinä sellainen ylihuolehtiva äiti, joka rakastaa lapsiaan todella paljon, mutta se tuodaan lähinnä esille ylihuolehtivaisuutena aivan kaikesta, nukkumaanmenoajoista siihen ruokaan mitä suusta sisään laitetaan.
Itse ainakin koen kommunikaation olevan aika lailla polttopisteessä omassa elämässä. Koen tarvetta analysoida asioita ja tuon sen esiin monien eri väylien kautta, vaikkapa sitten täällä astrossa, opiskeluissa ja muissa ihmissuhteissa. Ehkä tästä aiheutuu monien tunteiden ylianalysointi, jolloin tunteet järkeistetään.
Ehkä neitsyillä merkurius voisi ilmetä opiskelujen kautta. Aika moni neitsyt-tuttavani on korkeasti koulutettu tai muuten vain arvostaa sivistystä ja pitää itsensä ajan tasalla maailmanmenosta. Usein neitsyet ovat olleet myös päteviä, fiksuja ja filmaattisia koulussa ja aika monet tuntuvat pitävän tärkeänä sitä, että tulee hyviä numeroita ja menestystä. Aika monet tuntuvat olevan myös luonnostaan kirjallisesti lahjakkaita siinä mielessä, että harvoin neitsyillä tuntuu olevan mitään vaikeuksia saada niitä loistavia arvosanoja. Harvemmin olen huomannut, että neitsyillä olisi vaikeaa oppia mitään. Hmm, kuulostaapas aika itsekehulta, mutta lähinnä tämä nyt perustuu siihen, että itselläni on ollut koulukavereissa paljon
ja kun heitä miettii, niin tälläisiä piirteitä olen huomannut. ^^