asboo
|
|
« Vastaus #60 : 11.05.2010 16:03:44 » |
|
Kommenttia ylläolevaan. Etelä-Euroopan maat ovat vahvasti yhteisöllisiä, eli perhe on ykkönen, yksilö ei niinkään. Isovanhemmat, vanhemmat, sedät, tädit ja lapset asuvat jos ei samassa talossa niin ainakin lähellä toisiaan - ja auttavat arjen puuhissa sekä lasten kasvatuksessa.
Yhdellä Kreikan saarista käydessäni näin kaksikerroksisia taloja, joista toinen kerros oli pelkkä betonikehikko. Kyselin, että mikäs buumi tämä on ja sain tietää, että yläkerran tekee valmiiksi perheen poika(tai tyttö) kun menee naimisiin. Ts. vanhemmat asuu alhaalla ja nuoripari yläkerrassa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.05.2010 16:05:53 kirjoittanut asboo »
|
tallennettu
|
Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #61 : 12.05.2010 13:51:24 » |
|
Tulipas muuten mieleen tuosta aamunsäteen kysymys vastaus vastauksesta, kun hän kirjoitti siitä syntymättömästä lapsesta. ^^ Niin en tiedä pilailivatko henget aikanaan kanssani, mutta joskus aikaan tuli pelattua spiritismiä ja silloin yksi henki tuli tervehtimään ja sanoi olevansa minun tuleva lapseni. Jostain syystä hänen ilmoittama nimensä on hävinnyt mielestä, mutta jotenkin se liittyi veteen, sen muista ja poika mielestäni. Hih, olisi kai tälle voinut oman aiheenkin aloittaa, että voiko tuo pitää paikkaansa? Itse asiassa olen viime aikoina miettinyt hirveästi äitiyttä ja lapsia ja noh, miehen kanssa puhuttiin, että kun saa kumpikin nämä opiskelut alta ja pääsee töihin, niin voisi sen lapsen tehdä. ^^ Noh, ehkä hänen karttansa on sitten vettä täynnä, kun nimikin siihen viittasi. =D
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #62 : 12.05.2010 14:23:20 » |
|
iuh, mulla on kiire hoitamaan yksi elintärkeä asia... mutta kai pitää sitten palata myöhemmin tekis mieli nyt kirjottaa jotain.... mulla on nykyään aika vakiintunut ja yksinkertainen tapa olla yhteydessä henkimaailmaan, mulle tulee heti ajatuksesta pelata spiritismiä mieleen 'ei ole mua varten'...aikoinaan temppuilin henkimaailman kanssa jotenkin niin että siitä koitui mulle ikäviä. mutta puhun vaan omasta puolestani, ei millään kritiikkinä siihen mitä olet kokeillut koska se ei kuulu mulle mitenkään, ja se voi sopia jollekin. edit. siis yksilön suhde henkimaailmana on mulle tosi yksilöllinen asia, ja se pätee myös muihin...eli en lähde heidän asioitaan arvostelemaan. (piti vaan korostaa, ettei tule väärinkäsitystä) en oikeastaan haluaisi 'henkikohtaamista' lapseni kanssa ennen kuin hän on täällä. ei ainakaan niin, että itse tekisin aloitteen ja kutsuisin. aloite pitäisi tulla sieltä päästä. kerran nähtiin samana yönä miehen kanssa yhtä aikaa uni siitä että meille tuli poikalapsi : unessa oli vielä sama teema, että ei oltu siitä aluksi tietoisia... mitään sukupuoltakaan en ennalta näe, enkä halua, ja itseasiassa en halua keneltäkään mitään ennustuksia asiasta...haluan pitää sen aiheen 'puhtaana' ilman mitään suggestioita tai mielikuvia. eräs henkilö tosin näki unen, että olisimme saaneet tytön jolla aurinko 0 astetta ...ja se oli minusta ihan kiva, että kerrottiin. mmm...kiire!
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.05.2010 14:25:41 kirjoittanut aamunsäde »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #63 : 12.05.2010 19:41:35 » |
|
Joo, kieltämättä tuo spiritismi on vähän sellainen juttu, että en sitä nykyään mielelläni harrastele. Nuorempana tosiaan muutamia kertoja tuli yhden kaverin kanssa pelailtua ja no ihan viihdyttävää sinänsä, mutta tuntui, että mitä enemmän pelaili, niin sitä enemmän oli henkiä ympärillä, enkä oikein pitänyt siitä. Niin tosiaan tuosta tyypistä joka ilmoittautui minun lapseksi niin siitä on aikaa jo yli viisi vuotta, muistaakseni. Sinänsähän olisi ihan hauskaa, jos omaan lapseen saisi yhteyden ennakolta. Ja palautuipa mieleeni hänen nimensä tai se millä hän itsensä esitteli. Oli nimeltään Putous, joten siitä se vesi tuli mieleen.
Olen muuten miettinyt, että pitäisikö perustaa sellainen ketju, missä voisi aina keskustella kaikennäköisistä henkisistä asioista sellaiseen offtopik tapaan, kun aika usein itsellä tulee mieleen näitä kokemuksia ja juttuja joita tapahtuu ihan arjen tuoksinnassa, mutta joille ei jaksa perustaa mitään omaa aihetta tänne. Hmm, vai olikos täällä jo joku sellainen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #64 : 12.05.2010 19:51:46 » |
|
perusta ihmeessä henkinen off-topic. sellainen missä ei tarvitse kenenkään nokankoputtaa vääränlaisesta henkisyydestä. olen nyt lapsenvahtina, kahden pikkumiehen kanssa, toinen jo ekalla mutta nuorempi 1,5. v. ihanan tomera pikkuäijä nukkuu tosin. isompi pelaa tossa x-boxia. tuosta omasta suhteesta henkimaailmaan, koen että se on nykyään selkeä ja yksinkertainen, juuri sellainen kun sen haluan, ja koen olevani henkisesti omavarainen. eli en tarvitse mitään välittäjiä tai ennustajia. en ole oikeastaan koskaan ollut kiinnostunut siitä, että mulle ennustettaisiin....ainoa ehkä ammattiastrologit, joiden ennustuksia ehkä haluan kuulla. paitsi edellisestäkin on jo lähes 11 vuotta, ja hyvin on ne ennusteet riittäneet tänne asti mutta aina ei tuo suhteeni voimaan ole ollut samanlainen, matkahan se on ollut. nyt nautin tästä selkeydestä ja yksinkertaisuudesta sen kanssa. saan opetusta tarpeen mukaan, ja mulla ei ole edes tarvetta tietää tai osata enempää kuin tällä hetkellä tarvitsen. mutta olisi kyllä kiinnostavaa lukea toisten näkemyksiä henkisyydestä 'yleisesti hyväksyttyjen muotojen' ulkopuolelta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.05.2010 21:43:24 kirjoittanut aamunsäde »
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #65 : 13.05.2010 22:01:22 » |
|
Automaattikirjoitus-ketjusta: Asiallisuuteen en laske tekstejä, jotka ovat vain ovelasti kätkettyjä iskuilmoituksia tai suoranaisia seksiä vonkaavia viestejä, niitä ei kukaan halua palstalla lukea. Ei varsinkaan, kun tiedossa on, että palstalla liikkuu vielä niitä, jotka kehittävät omaa seksuaalisuuttaan. Kaikenlainen törkyviestittely vain hämmentää ja vääristää ihmisen seksuaalisuutta, eikä auta yhtään ketään. Aikuinen voi suhtautua huumorilla, mutta annetaan kasvaville aikuisillemme mahdollisuus kehittää tämän osion huumorintajunsa itse.
olipa kauniisti ja viisaasti kirjoitettu. kiva että joku jaksaa ajatella heitä, jotka on herkässä vaiheessa ja etsii ja kasvaa. en nyt ala miettimään, millaista kaksimielistä läpää olen itse joskus mahtanut heittää, mutta pidetään mielessä. pointtini oli se, että tuosta kirjoituksesta hehkui sellainen kiva kypsä toisten huomioonottavuus. jota ei ole koskaan liikaa. tuohon automaattikirjoitusasiaan en halua ottaa nyt kantaa, sen takia kirjoitin tänne. on minulla siitä omia kokemuksia , mutta pidän mielipiteeni tällä kertaa yksityisinä. joskus on aika keskustella, ja joskus miettiä omin päin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #66 : 18.05.2010 20:46:56 » |
|
koitin etsiä käännös.comista vastausta siihen, olinko kirjoittanut englanniksi oikein sanan totuus, kun kirjoitin 'truth'...ilmeisesti olin, vaikka luulin tehneeni virheen että se olisi ollut thruth (kaksi h-kirjainta). sitten löytyi tuollainenkin, kuin totuus-kvarkki http://kaannos.com/haku-sanakirjasta-suomi-englanti-totuus.htmhttp://www.joensuu.fi/fysiikka/ope/materiaali/hiukkasfysiikka/frameless/top_pro.htmlHiukkasten hajoaminen ja annihilaatiot Totuus-kvarkkien tuottaminen
Kvarkki (protonin) ja antikvarkki (antiprotonin) voivat suurella energialla törmätessään annihiloitua ja muodostaa totuus-kvarkin (t) ja antitotuus-kvarkin, jotka sitten hajoavat muiksi hiukkasiksi.
<< Hidasta
Nopeuta >>
Kuva 1: Protonin kvarkki ja antiprotonin kvarkki lähestyvät toisiaan. Kuva 2: Kvarkki ja antikvarkki törmäävät ja annihiloituvat.... Kuva 3: ...virtuaaliseksi gluoniksi. Kuva 4: Gluonipilvestä muodostuu totuus- ja antitotuus-kvarkki. Kuva 5: Kvarkit liikkuvat toisistaan poispäin venyttäen niiden välistä värivoimakenttää (gluonikenttää).että näin. tähän tietoon on hyvä lopettaa tältä illalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #67 : 19.05.2010 21:36:21 » |
|
Tuli muuten mieleen tuosta yleiset mallit keskustelusta, että ei ole aamunsäde ihme jos näemme maailmaa vähän eri tavoilla kun ovat vastamerkeissä. =) Tälläinen oivallus vain, mutta nyt kyllä näen asian taas vähän uudessa valossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #68 : 19.05.2010 21:39:12 » |
|
varmaan joo. olen paljon miettinyt myös, että mitä mun ja meinaa, koska vaikka olen kuin 'puoliksi neitsyt', minulta puuttuu monia neitsyen ominaisuuksia. vai onkohan sitten niin, että merkin painoarvoa väheksytään. entäs jos aurinko onkin niin dominoiva tekijä kartalla. tästä tuli mieleen sekin, että trooppinen astrologia kun perustuu kokonaan auringon sijaintiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #69 : 19.05.2010 22:49:17 » |
|
Itse näen auringon aika tärkeäksi, koska jos mietitään oikeastikin, niin senhän valo tuolta paistaa, planeetat ja asteroidit eivät ole valon lähteitä, ne vain heijastavat sitä. Joten tavallaan se auringon valo tulee läpi kaikesta, planeetat ja niiden merkit vain tuovat omat puolensa siihen mukaan. Näin ainakin itse näen asian. =)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #70 : 19.05.2010 23:20:44 » |
|
Näinhän sen pitäisi mennä. aurinko on todella se valon lähde, ainoa valonlähde kartalla, kuukin saa siltä valonsa. Kuu hallitsee kartan 'yöpuolta'.
itse olen syntynyt aamulla niin, että vastakkaisella pallonpuoliskolla oli täysikuu.
mutta niin, voisi ehkä ajatellakin, että kaikkien muiden sijaintien toteutumista tulisi tarkastella auringon kautta. 'miten tämä aurinkomerkki valaisisi näitä sijainteja'.
olisin varmaan hyvin erilainen ihminen, jos kaikki muut palikat olisi samoja, mutta aurinkomerkki olisi vaikka härkä.
härkä käyttäisi neitsytplaneettoja eri tavoin kuin kalat.
hm. kiva pohtia ihan perusastrologiaakin välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Metsänkeiju
|
|
« Vastaus #71 : 24.05.2010 13:06:39 » |
|
Päivän mietelause; jos ei hyvällä niin pahalla voi kun sen muistaisi tai ymmärtäisi kaikista vinkeistä lukea, ja sitten myös niin toimia, ettei tarvitsisi mennä taas sinne ääripäihin, luojan minua "näpäyttää" kun en usko, muka-saa asioita tekemisen tasolle. Pidä kiinni siitä mikä on määränpää, mene sitä polkuaa joka on määritelty; en voi mennä sieltä missä aita on matalin! Muuten saan oppini "pahalla".. en voi kuin kulkea täällä elämän suunnitelmassa, tätä reittiä joka minulle on annettu ja jonka minä olen valinnut. Siihen kuuluu tietyt nousut ja kompuroinnit, mutta ne on käytävä läpi, ja minun on jaksettava se hikisinkin ylämäki, en voi rakentaa hissiä jotta pääsisin helpommalla.. muuten se hissi vielä tippuu kesken matkan.. Tässä taitaapi olla sitä oppiläksyä joka on kaksi edellistä yötä uniini tullut..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|