No moi Tonde ja KIITOS!
Saturnuksen ja Venuksen oppositio on sikäli kelju, että se tekee haltijastaan tavattoman uhrautuvan ihmissuhteissa. Teet vaikka mitä ja kuinka paljon toisen hyväksi, niin arvostusta ja kiitosta ja vastarakkautta ei heru pätkääkään. Ja sitten sitä vielä syyttää kaikesta itseään. Omat vaatimukset (mitkä Saturnuksen luonteenomaisesti ovat kovat) tai toiveet ihmissuhteiden osalta eivät ota toteutuakseen sitten mitenkään. Eikös kuulosta lohduttavalta.
Tuo selvitti muuten tosi paljon sitä, miks olen ihmissuhteissani just tommonen. Esmes omassa parisuhteessani olen tehnyt ainakin aiemmin hirveästi töitä sen eteen, että olisin mahdollisimman hyvä puoliso, semmoinen oikea miehen unelmapakkaus. Olen myös aika lapsellisesti odottanut, että oma toimintani tuottaisi jotain takaisinkin tyyliin "kaikki mitä tahdotte ihmisten teille tekevän jne". Arvaapa, miten on käynyt... Eikä tunnu kauhean kivalle tuntea olevansa jatkuvasti antajan osassa saati itsestäänselvyys. Tuo vm. on osoittautunut erityisen vaaralliseksi tunteeksi, se poikii kyllä ennen pitkää isojakin ongelmia. Kaikkein merkillisintä on se, ettei vastapuoli tunnu edes tajuavan koko tilannetta! Hetkellisesti asiat aina korjaantuvat, jos räjähdän kunnolla mittani tultua täyteen, mutta vähän ajan päästä meno on ihan sama.
Ja mikä pahinta: syyllistä ettii aina ekana vessan peilistä...