Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tulkinta-apua - ura/elämäntehtävä mielessä  (Luettu 4418 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Essillore
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 13.07.2010 13:41:04 »

Heis!

Aloittelevana astroilijana olen nyt viimeisen pari päivää koittanut perehtyä karttaani, mutta erityisesti ura/elämäntehtäväosuus on jäänyt kohtalaisen epäselväksi.

Kymmenes huoneeni sijaitsee kokonaan jousimiehessä, planeettoja siellä ei ole yhtään, mutta näistä yleisistä asteroideista näköjään Pallas pyörii siellä. Kirjani eivät ikävä kyllä juuri pallasta käsittele, mitä se kertoisi? Myös jousimiehen symboliikka noin ammatin tai elämäntehtävän, harrastusten yms. osalta on jäänyt aika epäselväksi. Julistaja, ikuinen opiskelia, muiden opettaja?

Kiinnostuksella olen tutkinut myös kuunsolmuani, joka pyörii yksinään 11. huoneessa kauriissa. Eikö sillä tarkoitettu yleensä tämän elämän kehitystehtävää tms? 11. huoneen symboliikkaan kuuluvat haaveet, edistyksellisyys, uudistuminen.

"Astrologian sisäpiiri"- kirjan mukaan Auringon, Venuksen ja Merkuriuksen kaikkien kolmen sijoittuminen samaan merkkiin tekisi minusta aivan erityisen rapumaisen, ja sen lisäksi taipuvaisen (hyvässä ja pahassa) käsittelemään asioita kokonaisuuksina. "Sujuva, kyselemätön, mutkaton, luova, yhtenenäinen, narsistinen, yleistävä, vetoava, yksioikeoinen". Kirjan tulkintojen mukaan kyseinen sisäplaneettojen järjestys ja sijainti samassa merkissä kertoisi mm. hyvästä esiintymiskyvystä ja kyvystä ottaa yleisö haltuun, innostuksesta ja leimuavuudesta, taipumuksesta liioittelevuuteen ja vaikeuteen sopeutua kohtuuteen, normaaliuteen ja vaatimattomuuteen; mutta miten lienevätkään nämä ominaisuudet näkyä vetäytyväiseksi tulkitun ravun merkissä?

Kommunikaation olen kokenut itse varsinaisena pullonkaulana, ja Merkuriuksen olen kokenut omalla kartallani hyvin hankalaksi. "Vanhaa" Merkuriusta pidetään toisaalta merkkinä ihmisestä joka tietoisesti muokkaa oman kohtalonsa, mutta toisaalta taipuvaisena mielen jähmettymiseen, kaavojen kangistumiseen ja sovinnaisuuteen (jonka itse koen kaukaiseksi, jopa pelottavaksi ja epätoivotuksi). Toisaalta Venukseni ja Aurinkoni ovat löyhässä yhtymässä, kaukana Merkuriuksesta. Kertoisiko se sitten älyllisyyden erillisyydestä? Huomaan ainakin itse keksiväni jälkikäteen älyllisiä selityksiä asioille jotka toimin ensin sisäisen tunteen tai näkemyksen mukaan.

Myös Uranuksen ja Neptunuksen yhtymä 12. huoneessa askarruttaa.

Pahoittelen tekstivyöryä, olisin kiitollinen pienistäkin tulkintapätkistä tai vihjauksista. Erityisesti olisin tosiaan kiinnostunut minulle sopivasta ammatista/elämänurasta tms. (ei siis tarvitse sovinnaisesti ajateltuna olla varsinainen ammattikaan..)

Kiitoksia kaikille jo etukäteen!
tallennettu
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 13.07.2010 16:23:49 »

Tästä kyllä tulee ensimmäisenä mieleen joku kansainvälinen järjestö-/hyväntekeväisyys työ:  askendentti vesimieskeskitaivas jousimies + merkurius rapu 7. huoneen kulmalla +  aurinko rapu => paljon hyvää tahtoa, lempeyttä ja aitoa ymmärrystä.

oinas 2. huoneen kärjellä taas kertoisi minulle siitä, että joku "pioneerihomma" tuo rahan elämiseen, mutta sen pitää olla jotain konkreettista, kaunista tai maanläheistä, kun 2. huoneessa on muuten  harka-elementtejä.

6. huoneen kärjellä on  rapu ja vieläpä  venus rapu:ssa => työn arvot varmasti liittyvät jotenkin hoivaamiseen, toisten huomioon ottamiseen tai kotiin.

Vähän rytinää tälle kartalle tuo  pluto skorpioni 9. huoneessa. Varmaan hyvinkin syvälle menevää filosofointia tai sitten ulkomaanmatkoja tai pitkäkestoista opiskelua, joilla on tavallista syvemmät vaikutukset itseen ja ehkä ympäristöön.

Mikseikäs noilla asetelmilla onnistuisi opetustehtäväkin - varmaan aika monen tyyppinenkin vielä.

Ja se, että 10. huoneessa ei ole planeettoja, kertoo mielestäni vain sen, että ura tai maine eivät ole sinulle niin kamalan tärkeitä. Tärkeämpää on, että tunnet olosi hyväksi, mitä sitten teetkin ja, että tekeminen harmoniassa omien syvimpien arvojesi kanssa. Lisäksi kauneus eri muodoissaan on varmaan tärkeä motivoija sinulle ( kuu harka).
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 13.07.2010 17:43:58 »

MC:n Jousimiehen hallitsija on Jupiter, joka majailee sinulla 7.huoneessa Neitsyen merkissä. Tämä tekisi sinusta esimerkiksi hyvän opettajan (neitsyen tarkkuus ja jousimiehen teemat muuten). Jotenkin ihmisten kanssa työsi tulisi olemaan, jotenkin liittyen laajentamiseen, parantamiseen, miksei jopa lääketiede tai terveydenhoitoala sopisi tälle Jupiter Neitsyelle ja muuten hoivahenkiselle ihmiselle. Kuitenkin jonkinlainen työ, missä yhdistyy samaan aikaan Jousimiesmäinen laajentaminen, mutta työ itsessään tulisi olla yksityiskohtaisia taitoja ja nippelijuttuja kehittävää (Neitsyt).

6.huoneen kärki on Ravussa ja sen hallitsija Kuu löytyy 2.huoneesta omien varantojen huoneesta. Ravintola-ala sopisi esimerkiksi hyvin, miksei myöskin esimerkiksi asuntosijoittaminen tai kiinteistövälittäminen. Töitä voisi myös tehdä kotoa käsin tai tunteista käsin näillä aspekteilla.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Essillore
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 14.07.2010 08:22:25 »

Äärettömän paljon kiitoksia molemmille tulkinnoista!  smitten

Aika paljon olette löytäneet, ja ottaneet huomioon ihan eri juttuja kuin mitä itse olen osannut. Oikeastaan kaikki mitä olette sanoneet on tuntunut "omalta" tuota järjestö/hyväntekeväisyystyötä lukuunottamatta - olenko itse katsonut karttaa väärin kun olen katsonut olevani nousu  kauris enkä nousu  vesimies ? Nousukauris on ollut kartalla niitä asioita jotka on ollut vaikea sovittaa kokonaiskuvaan, varsinkin kun myös noususolmuni on kauriissa; eli olen tulkinnut sen niin että minun pitäisi pyrkiä kehittämään kaurismaisia ominaisuuksia tässä elämässä? Päämäärätietoinen puurtaminen ja urakiipiminen, työlle omistautuminen, jotka miellän kauriin ominaisuuksiksi, eivät ole ainakaan toistaiseksi tuntuneet omilta.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 14.07.2010 08:43:06 »

Essillore, kyllä olet Nousu Kauris, loppuasteilla. Smiley Ehkä Morpho Helena vain nopeasti silmäisi, nämä Astro.fi:n kartat eivät aina ole niin tarkkoja visuaalisesti.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 14.07.2010 10:44:02 »

2funny Joo,  askendentti kauris. Ja kyllähän tuo menee silloin samaan suuntaan kuin  kuunsolmu eli ihan fiksusti olet oivaltanut, että Kauriin suuntaan voisi yrittää kehittyä. Myös  askendentti kertoo kehityssuunnasta. Aika monella hyvällä projektipäälliköllä on muutan  askendentti kauris => ilmeisesti tästä tulee järjestelykykyä yms.

On ihan luonnollista, että tuo kehityssuunta tuntuu itselle vieraalta. Saattavat jopa olla ominaisuuksia, jotka ärsyttävät, kun näkee muissa ihmisissä. Itse huomasin aikoinaan tätä kautta oman sokean pisteeni eli ominaisuudet joita en hyväksynyt itsessäni ja sitten ne ärsyttivät, kun näki ne muissa.
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: