Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Belial  (Luettu 4882 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
avalon67
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 03.10.2010 17:03:47 »

Hei, olen uusi utelias 'samoilija' näillä sivuilla.. Ns. henkimaailman asiat ovat kiinnostaneet minua jo vuosikausia. Nyt viime aikoina ne ovat alkaneet enemmän ja enemmän muistuttaa olemassaolostaan.. Pienin askelin..  angel

Tällä palstalla on kirjoitettu paljon siitä mitä tehdä jos haluaisi tietää esim. suojelusenkelinsä tms. nimen. Sama asia minuakin kiinnostaa..
Luin eilen ennen nukkumaanmenoa kirjaa 'Enkeleitä hiuksissani' sen enempää nimiä ajattelematta. Aamulla kun heräsin ensimmäinen asia/nimi joka 'pulpahti' mieleen oli Belial. Mitä häh!!  Shocked Mutta mutta.... Eikös se nimi liitetä enemmänkin tuonne "toiselle puolelle"?? Mitäs tämä nyt tarkoittaa?? Kun en moista nimeä muista edes ajatelleeni, miksi olisinkaan!!
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 04.10.2010 14:55:07 »

Belial tosiaan mainitaan pääasiassa demonologian puolella, mutta demonologiaan liitetään yleensä enemmän tai vähemmän myös kaikki ei-kristilliset, ei-raamatulliset ja ei-juutalaiset jumaluudet. Näissä on aina puolensa ja puolensa Smiley

Belialista puhutaan juutalaisissa kirjoituksissa, jossa Belialin mainitaan olleen mm. uskonnon määritelmiä vastustava olento. Belialille kuuluu myös jumalallinen oikeus rankaisemiseen sekä kapinointi (ilmeisesti kaikkea yleistä ja perinteistä vastaan). Belial on ollut myös Egyptin noitien "suojelija" (jälleen kerran siis paha, koska noidathan ovat auttamatta juutalaisessa ja kristillisessä määritelmässä pahoja pakanoita).

Ilmeisesti samoissa lähteissä kerrotaan myös, että Belial edustaisi Jumalan vastakohtaa, eli liittyisi perinteiseen dualistiseen käsitykseen (Hyvä vs. Paha). No, todellisuudessahan ei ole sinänsä hyvää eikä pahaa, on vain kolikon kaksi eri kääntöpuolta. Huolehtiminen ja murheiden aiheuttaminen kuuluisi tämän lähteen mukaan Belialille, jolloin itse näkisin, että se voisi viitata ihmismieleen ja sen tapaan murehtia ja huolehtia asioista ("paha") kun taas sisäinen minuus ja sielu, joka on jumalallinen, ei murehdi ja huolehdi ("hyvä").

Belialin nimi tarkoittaa myös Itsekyyden Herraa. Belialin sanotaan olevan myös saamaton, ja hyvä kaikessa hyödyttömässä.

Sinuna lähtisin siis mietiskelemään asiaa Belialiin liittyvien ominaisuuksien kautta. Onko elämässäsi joku henkilö, joka vastaisi Belialin luonteenpiirteitä (esimerkiksi ylimielinen, itsekäs, nenäkäs, saamaton...), josta aiheutuu sinulle harmia? Vai temppuileeko mielesi niin, että stressaat ja murehdit liikaa? Tai kaipaatko itse omaan persoonaasi ja jonkin ongelman ratkaisuun Belialiin liitettäviä luonteenpiirteitä? Olisiko aika kapinahengelle, pitäisikö opetella olemaan itsekkäämpi (sanan positiivisessa mielessä) tai opetella olemaan vaan ihan saamaton eli toisin sanoen rentoutua välillä? Vai, onko sinussa itsessäsi nuo Belialin piirteet, jotka pitäisi kääntää positiviisiksi eli oletko vähän liian saamaton, oletko kiivas ja kärkäs mielipiteissäsi, oletko niin kapinallinen ettet hyväksy vanhaa ja perinteistä jne?

tallennettu
avalon67
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 04.10.2010 18:21:46 »

Voi AthaMaarit, olet ihana!!  smitten Osuit naulan kantaan.. Minä todellakin stressaan ja murehdin tulevaisuutta AIVAN liikaa. Ainoana lapsena kun huolehdin vanhasta äidistäni työni ohessa, joten stressattavaa välillä riittää.  Smiley
Minun pitäisi siis opetella 'relaamaan' välillä.. Siinäpä vuoden 2011 uudenvuodenlupaus valmiina!!

Ja tuo kapinahenkikin minun pitää oppia, olen kuulemma liian kiltti. En osaa sanoa EI!!

Eli tuo Belial-veikkonen ei sitten varmastikaan ole minun suojelusenkelini.  Cool Enkä pyydä häntä avuksi..
Kiitos AthaMaarit!!  angel
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 04.10.2010 18:48:13 »

Joo, ei se varmastikaan ole suojelusenkelin nimi, olen samaa mieltä  Grin

Aina kannattaa lähteä metsästämään infoa, jos saa jonkin vision tai jotenkin yleisesti pahaksi ajateltu asia nousee esiin hyvässä yhteydessä. Minulla oli keväällä kausi, jolloin näin kauheasti unia hämähäkeistä. Hämähäkkejä tuli vastaan myös valveilla ollessa ja mietin mistä on kyse. Unimaailmassa hämähäkit käsitetään aina pelkoina, huolina ja stressinä, mutta se ei tuntunut oikealle selitykselle siihen yhteyteen. Etsiskelin vähän informaatiota hämiksen symboliikasta ja sain selville sen edustavan navajo-intiaaneille Äiti-Jumalaa, joka loi maailman ja antoi ihmiselle luovuuden. Omat luovat kanavat olivatkin tukossa, lähinnä omaa laiskuutta, joten kun aloin taas kirjoitella, hämähäkitkin hävisivät.

Tästäpä syystä ajattelin lähteä katsomaan mitä Belialiin liittyy noin muutenkin kuin ajatus siitä, että se on yksi demoneista.  Hyvä, että oli apua! Smiley
tallennettu
avalon67
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 04.10.2010 19:33:04 »

Jaksaisitko AthaMaarit vielä vastata pariin minua mietityttävään asiaan??!!  :Smiley

Hämähäkeistä en ole unta nähnyt, mutta kyllä monina öinä painajaisia karhuista. Tai en unessa koskaan törmää tai näe karhua, mutta minun on ihan pakko mennä metsään etsimään/pelastamaan jotain/joitain. Metsässä on iso kallio, keskellä polku ja toisella puolella vettä.. Ja vaikka tiedän että siellä on karhuja ja pelkään valtavasti sinne on vain mentävä..
Hmmm.. Eikös nyt ole alkamassa jokin karhun-aika tms.?? Luin jostain.. Miksi ihmeessä tämä uni minua vaivaa??
Unikirjoista olen karhuista lukenut, mutta ne eivät oikein ole samalla aaltopituudella kuin minä..  Grin

Toinen juttu mikä mietityttää on kun muutama viikko sitten ostin rentoutuscd:n ja tein harjoituksen. En nukahtanut mutta rentouduin oikein kunnolla. Sitten yhtäkkiä näin silmieni (suljettujen siis) edessä kotkan liitelevän ja samalla tuli vastustamaton tunne siitä, että pitäisi nostaa käsi ylös ja tarttua jonkun käteen.
Se oli ihmeellinen tunne!!  smitten
Mutta miksiköhän "näin" kotkan, miksen vaikkapa lepakkoa tai pulua?? Olen aivan ymmällä..   idiot2

tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 24.10.2010 18:09:54 »

Nyt kun viimeinkin muistan niin Kotka on jumaluuden ja henkisyyden symboli - liidellä elämän virroissa kaikkien huolien yläpuolella. Intiaaneille kotka on suoraan Suuren Hengen ruumiillistuma.

Karhu on Suomessa sama asia kuin kotka intiaanien kulttuurissa eli metsän jumalan ruumiillistuma. Unitulkinnoissa karhu edustaa feminiinisyyttä ja äitiyttä.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #6 : 24.10.2010 18:19:59 »

Minun "toteemieläimeni" on valkopääkotka. Näin sen juurikin tuollaisessa rentoutuneessa tilassa. Minä olin kotkan selässä hyvin pienenä ihmisenä ja pidin kiinni sen niskasulista. Kun palauduin maan päälle, muutuin taas ihmisen kokoiseksi ja kotka laskeutui käsivarrelleni ja susi kiersi jalkoihini istumaan.

Mitä tuohon Belialiin tulee, niin olen lukenut sen liittyvän karkeampiin värähtelyihin, jotka yleensä liitetään valon vastavoimaan. Siksi en ole tätä ketjua ennemmin edes lukenut tai kommentoinut. Diana Cooper kirjoittaa Atlantis-kirjassaan Belialista ja siitä kuinka alhaisempi värähtely tuhosi koko hienon yhteiskunnan.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: