Siekkis, esitit mielenkiintoisen kysymyksen!
Minä en ole ihan oikea ihminen siihen vastaamaan, kosk kuten otsikossa todella 'opettelen'. Joku toinen voisi sanoa enemmän, ja jos sinä haluat astrologiaa opiskella, sinä itse vastaat itsellesi tästä kaikkein parhaiten. KUn ymmärrän, että astrologia on aika pitkälle itseopiskelua.
Mutta jo tuo Oinas-Aurinkosi, kuten ymmärsin, on tuli-elementti ja kuten joskus tuumataan, kuuluu noihin itsekeskeisiin, omaan napaansa kaiken helposti ottaviin ja leiskuviin merkkeihin. Eli se on heidän aurinkoenergiansa noita heikkoja puolia. KUn luet enemmän, löydät kyllä sitten paljon vahvoja puolia, kuten esim. toiminnallisuus ja innokkuus, asioita eteenpäin liikuttava voima.
Merkurius siihen yhtyneenä Oinaassa vain vahvistaa tuota energiaa ja tottakai opettaa sinua ja ympäristöä samoilla energioilla. Oinaan haastellisin elämäntehtävä onkin kärsivällisyys ja itsehillinnän opiskelu. Huone 7 on vuorovaikutusten ja ihmissuhteiden huone ja sekin korostuu siinä.
Ehkä opit myös sitten helposti pyytämään anteeksi ja mennyt on mennyttä. Tuo
on haaste myös vuorovaikutussuhteissa, sillä Jupiter on 'seurusteluplaneetta' myös. Satusnuksen neliö yrittää rajoittaa ja hillitä, samoin Kheiron. En tiedä Kuumerkkiäsi, mutta sen kautta (Kuu on koti, ja sinun sisimpäsi) varmaan sinulla purkautuu helposti nämä tunteet, jos muuten niitä pidättelet. Kotona ollaan oma itse!
Mutta mikä kiukuttaa? Yksi mahdollisuus on se, että ottaa helposti jotakin itseensä, sinne napaansa, vaikka se ei yksin sinulle olisikaan osoitettu. Kiukussa kannattaa aina kysyä itseltä, miksi. Sillä usein kiukku syntyy, kun jokin asia on koskettanut heikkoa kohtaa itsessä. Mutta tähän löytyy muitakin vastauksia. Merkurius on ,vaikka pieni planeetta, opettamassa meitä jatkuvasti.
Jos viitsisit/jaksaisit lukea tätä Merkuriustietoa vaikkapa tästä, niin samalla oppisit paljon itsestäkin. Kaikkea hyvää sinulle!