Sivuja: 1 ... 21 22 [23]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiukset - värit - persoona - ?  (Luettu 188636 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #330 : 19.02.2011 10:20:40 »

Joo, on mullaki usein sellanen tunne et pitäis kai lopettaa hiusten värjääminen - itselläni ehkä on jonkinlainen sulfa-allergia, ainaki joskus tullu sulfasta jotain oireita virtsarakkolääkityksen yhteydessä mut en oo varma - toisaalta oon 15 vuotta värjäilly/värjäyttäny hiuksiani, yleensä lempeähköillä kampaamosarjoilla - BioSilk, Goldwell-kevytväri, markettien kestovärit oon kiertäny kaukaa - paitsi  Shocked - nyt viime kesästä lähtien oon sortunu tohon Lorealin Casting Creme Glossin- joka on niiku vähän kestävämpi kevytväri, helppokäyttönen - se laiskuus - ja kiiltäväks tulee tukka - viikoks - ja sit se on taas himmee....
Ihan kevytväreillä ku värjää ni se ottaa vähän kupoliin et parin pesun jälkeen tyvestä lähtee se väri suurimmaks osaks -
kampaajalla kävisin aina värjäyttämässä ku ei ois niin tiukka dollaritilanne - sillo ku aina kävin niin koskaan ei tullu mitään ärsytystä hiuspohjaan paitsi em., ja värit oli aina upeita, elosia, kiiltäviä, kestäviä - rahalla saa....

Ja se oma tukka mulla - no joo, ihan mielenkiintosesti harmaita ja valkosia raitoja siellä täällä, mut jotenki tekee niin wanhan näköseks - heti ku laittaa punasta päähän niin mielialakin kohoaa  Kiss
tallennettu

.
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**

Elämä kantaa

Profiili
« Vastaus #331 : 21.02.2011 12:23:45 »

Hennalla värjääminen on todellakin "mössön" kanssa söhräämistä. Huuhtomaan joutuu pitkään, ettei jää puuroa päähän, tosin huuhtomaan joutuu kaikkia värejä. Pelkkien juurien värjääminen on haastavaa. Itse en ole hennasta saanut allergisia reaktioita. Jännittävää on se, ettei väri jää koskaan värjätyn näköiseksi vaan siinä loistaa monia eri sävyjä ja tulos on joka kerta erilainen.  *tykkään*

Joskus kokeilin kevytvärejä, ne eivät tartu hiukseeni. Mulla on luonnostaan maantienharmaa tukka jota nykyisin koristaa harmaat raidat (omasta takaa). Punapigmenttiä on pohjalla kuitenkin jonnin verran. Nuoruudessani päätin vaalentaa hiuksiani, en ollut ikinä ennen värjännyt. Seuraavana päivänä oli koulukuvaus ja mutsi kipitti kauppaan värinhakuun. Levitettiin väri yhdessä, mutta koska aineessa ei ollut vetyperoksidia juuri lainkaan oli tuloksena kiva porkkananpunainen sävy! Silloin ei kellään ollut punaista tukkaa, paitsi niillä onnettomilla jotka oli sen synnyinlahjaksi saaneet.

Ei siinä mitään, päätin korostaa väriä vielä entuudestaan ja puin mustan puseron jonka päälle viritin valkoisen paitapuseron. Kontrasti oli mahtava punaiseen tukkaan ja valokuvista tuli parhaat mitä ikinä on otettu. Nenä pystyssä kuittailujen säestämänä opin pitämään väristä ja jatkoin punaisena olemista monta vuotta ihan vaan muiden kiusaksi. Vähitellen punainen tuli jotenkin muotiin ja muutaman vuoden kuluttua se ei ollut mitenkään ihmeellistä enää.

Jokaisella on omanlainen hiuslaatu, mikä sopii yhdelle - ei ehkä käy toiselle. Jokaisella on myös omat mieltymykset - yksi tykkää tasaisesta väristä, toinen haluaa elävyyttä ja liikettä. Joku voi haluta vaikka kaljun. Onneksi olemme kaikki erilaisia, kiitos siitä Smiley
tallennettu
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #332 : 17.03.2011 11:07:52 »

Kuulostaa hienolta toi sun vahingossa aikaansaamas punainen väri jota korostit raikkaasti vielä mustalla ja valkosella - voin kuvitella et se oli kiva.

Itselläni oli 14-vuotiaana lyhyen aikaa jostain syystä (kuva tallella todisteena) pitkä tukka jossa oli vaaleankastanjan värinen pohja ja vaaleita kermanvärisiä raitoja - näyttää AIVAN siltä että kampaaja ois sen aikaansaanu, mutta luonnostaan se vaan oli tullu - ja sitte jo vuoden kuluttua tukka muuttu ihan vitivalkoseks, siihen otin permanentin ja hiukset muuttu yllättäen ruman kellertäviks, ilmeisesti permanentti aine (-70-luvulla) teki tepposet - ja sen jälkeen olinkin sitte kaks vuotta rumin maantienvärisin hiuksin  Undecided

Ja sitte alko punaseks- vaaleen punaseks- ruskeeks- blondiks - mustaks - etc- värjäysrumba jolle ei vielä loppua näy  crazy2

Periaatteessa mulla ei vieläkään oo mitään hiusten värjäystä vastaan, mut päänahan jatkuva altistuminen niille myrkyille on alkanu hiukan mietityttämään.
Tollanen hennan elosuus josta kerroit kuulostaa kyllä ihan hyvältä - hennassa pelkään ainoastaan sitä liikaa punasuutta, se lopputulos sais olla sellanen tumma, aavistuksen verran mahonkiin tai kastanjanpunaseen kauniisti kiiltävä, jos vielä "luonnonraitamainen" niin se ois upeeta, mut taitaa olla vaikee saada kotioloissa.
tallennettu

.
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #333 : 17.03.2011 16:53:42 »

Monen vuoden ajan olin eriasteinen blondi ja eilen tempasin päähäni harmaa/sininen/tuhka värin.. en näytä itseltäni yhtään ja hyvä niin!
Onkohan tää nyt jotain kaikki-vaihtoon-oinastelua  Cheesy Huh
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #334 : 26.03.2011 11:57:55 »

Joskus kokeilin kevytvärejä, ne eivät tartu hiukseeni. Mulla on luonnostaan maantienharmaa tukka jota nykyisin koristaa harmaat raidat (omasta takaa). Punapigmenttiä on pohjalla kuitenkin jonnin verran. Nuoruudessani päätin vaalentaa hiuksiani, en ollut ikinä ennen värjännyt. Seuraavana päivänä oli koulukuvaus ja mutsi kipitti kauppaan värinhakuun. Levitettiin väri yhdessä, mutta koska aineessa ei ollut vetyperoksidia juuri lainkaan oli tuloksena kiva porkkananpunainen sävy! Silloin ei kellään ollut punaista tukkaa, paitsi niillä onnettomilla jotka oli sen synnyinlahjaksi saaneet.

Grin Täällä yksi sellainen synnyinlahjaksi saanut. Tosiaan silloin pienenä ja nuorena se oli onnettomuus, kun kiusattiinkin vielä koulussa...  Sad Vaan eipä ole enää onnettomuus, vaan päinvastoin.  Wink
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #335 : 27.03.2011 18:31:23 »

Grin Täällä yksi sellainen synnyinlahjaksi saanut. Tosiaan silloin pienenä ja nuorena se oli onnettomuus, kun kiusattiinkin vielä koulussa...  Sad Vaan eipä ole enää onnettomuus, vaan päinvastoin.  Wink

Olisipa ihanaa, jos itsellänikin olisi luontaisesti punertavat hiukset! Olen haaveillut sellaisista koko pienen ikäni, itselläni kun on sellaiset maantien vaaleat, siskoni mukaan perunankuoren väriset perussuomalaiset hiukset. Hiuksia on tullut värjäiltyä jo neljä vuotta, mutta puolitoista vuotta sitten sain rohkeutta ja värjäsin itselleni juuri niin räväkän punaiset hiukset, kuin halusinkin. Väri on suunnilleen tämä:
http://3.bp.blogspot.com/_t6XXVrt631U/SSmEcZdqOUI/AAAAAAAAFqc/TeQ7pPjvI5k/s400/hayley+williams.jpg

Kyllä hiustenväri kertoo jotain kantajastaan. Itsekin olen saanut kehuja värisävystä, ja kuinka se sopii juuri minulle, ja kuvastaa juuri minua. Hiusten laatuhan kertoo muutenkin jotain ihmisestä, hänen elämästään, elämäntavoistaan ja hyvinvoinnistaan.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 21 22 [23]
  Tulostusversio  

Siirry: