Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Parsakaalin idätys?  (Luettu 9115 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 22.05.2011 23:02:10 »

Onko kukaan kokeillut parsakaalin siementen idättämistä?
Jos on, mistä olette siemenet hankkineet?

Shocked
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 24.05.2011 05:33:48 »

Olen hakenut siemeniä puutarha  myymälöistä.Muualta en ole yrittänytkään,kun olen ajatellut niiden olevan pienissä siemenpusseissa.Olen idättänyt salaatteihin,mutta kyvänyt maahan myös.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 24.05.2011 12:00:50 »

Kaali sukuisiin kasveihin ,lehdille voi ,ripotella ruisjauhoa.Ötokät syö mieluummin sitä.Jauhot turpoaa niiden mahassa,ja ne poksahtelevat sitten.Ei se tule edes kalliksi.Harrastelen luomu-juttuja.     Smiley
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 24.05.2011 16:44:45 »

Ollaan siirrytty luonnon menetelmiin,niin kirvoja,ja otököitä ei ole koko kylällä.Kotiloetanatkaan ei ole tulleet tänne,kun käytetään tuhkaa,eivät tykkää siitä.Nokkosvesi on se vanha lääke ja lannoite,samalla.Kemialliset lannoitteet lisää kukintaa ja kasvua,mutta kasvit ovat sitten herkkiä ötököille.Huomattavasti sitkeämpiä ja terveempiä ovat luonnon menetelmillä,muttei aivan niin upeita ja kauniita.      Wink
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 24.05.2011 23:31:25 »

Joo-o, ihmettelin jo mitä merkillistä on parsakaalin idättämisessä.

Ei kai siinä muuten mitään ihmeellistä ole, mutta luin hiljan Wikistä tai jostain,
että Japanissa (muistaakseni) "broccoli sprouts" on käytetty melko hyvällä
menestyksellä Helicobacter pylori -infektion oireiden vähentämiseen. Minulla tuo infektio
on todettu. Oletan, että merkittävä osa vatsavaivoistani voi johtua tuosta
infektiosta, varsinkin kun homejuuston syöminen vie vaivat joskus ainakin
muutamaksi tunniksi lähes tyystin poies!
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #5 : 25.05.2011 05:41:23 »

Joo-o, ihmettelin jo mitä merkillistä on parsakaalin idättämisessä.

Ei kai siinä muuten mitään ihmeellistä ole, mutta luin hiljan Wikistä tai jostain,
että Japanissa (muistaakseni) "broccoli sprouts" on käytetty melko hyvällä
menestyksellä Helicobacter pylori -infektion oireiden vähentämiseen. Minulla tuo infektio
on todettu. Oletan, että merkittävä osa vatsavaivoistani voi johtua tuosta
infektiosta, varsinkin kun homejuuston syöminen vie vaivat joskus ainakin
muutamaksi tunniksi lähes tyystin poies!

Helicobacteri on kyllä kelju kaveri ja aiheuttaa kovasti mahaoireita.Itse idättelen monenlaista,ja kaalit,oli ne mitä hyvänsä, siemenet ovat niitä mahanhoitajia.Syön monenlaista,sillä periaatteella,että mikä maistuu suussa hyvälle,on sopivaa.Maistelen ja kuulostelen maistuuko jotkut idut karvaalle,jos,niin en syö.Silloin elimistö ei halua niitä.Pavut ovat sellaisia,välillä ovat hyviä,välillä karvaita,kun on sellainen karvasvaihe,niin puraisen pelkän ituosan ja jätän pavun syömättä.Parsakaalin idut maistuvat aina.   :Smiley    ?
Idätän helpoimman kaavan mukaan.En käytä,kuin laakeaa lasista piirakkavuokaa.Siinä vain idättelen,ilman sideharsoja sun muita.Huuhtelen niitä vain aika tiuhaan siivilässä.Syön luonnostakin kuusenkerput,ja koivujen hiirenkorvia,hiiren korvat syljen pois,kun olen pureskellut.Ja paljon muutakin periaatteella,mikä on karvasta,eikä sovi makunystyröihin,niin en syö.Pihka on joskus hirmu hyvää,silloin pureskelen sitä.
Ketunleipiin on himo,syön niitä ,vaikka niissä on epäedullisia aineita.Harvoimapa ohitan ketunleipiä,etten syö niitä suihini.     Wink
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #6 : 25.05.2011 08:09:39 »

On niissä ketunleivissä ja suolaheinässä niitä happoja,ei niitä pitäisi syödä.Samoin muurahaishappo,joka on välillä aika houkuttelevaa.     Grin
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #7 : 25.05.2011 14:23:35 »

Ketunleivissä ja raparperissa on oksaalihappoa jota ei pitäisi nauttia suuria määriä ilman samanaikaista kalsium-annosta. Muuten luut ohenee. Näin meille opetettiin, raparperipiirakkataikinaan aina maitoa.

Miten sitten muurahaishappo? Onko se jotenkin haitallista nautittuna? Koetin vähän googletella mutten oikein löytänyt mitään.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #8 : 25.05.2011 15:57:23 »

On se muurahaishappo äkästä ainetta.Enpä kehoita sitä syömään,vaikka itse istun kusiaispesällä,(en pesässä)silloin tällöin,nuolemassa tikkuja,joita olen pesän päällä pitänyt.Ilot ne on hiirelläkin,minullakin.  Olen joskus ajatellut,kun ei taudit iske minuun,että olen niin myrkkyjä täynnä tietenkin.    buck2         Kyllä joo,o  se maito on tärkeä,näissä nautinnoissa. 
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 01.06.2011 22:08:34 »

Joko sinä, Sideman, olet löytänyt parsakaalin  siemeniä? 
Paikallisesta lidlistä löysin niitä ja aion kokeilla itujen voimaa.

Enpä ole kovin aktiivisesti vielä etsinyt, kun heliko on viime aikoina ollut aika "kiltisti".
Kiitos vinkistä, täytyypä tsekata Lidl'eistä!

Smiley

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: