Joo-o, ihmettelin jo mitä merkillistä on parsakaalin idättämisessä.
Ei kai siinä muuten mitään ihmeellistä ole, mutta luin hiljan Wikistä tai jostain,
että Japanissa (muistaakseni) "broccoli sprouts" on käytetty melko hyvällä
menestyksellä Helicobacter pylori -infektion oireiden vähentämiseen. Minulla tuo infektio
on todettu. Oletan, että merkittävä osa vatsavaivoistani voi johtua tuosta
infektiosta, varsinkin kun homejuuston syöminen vie vaivat joskus ainakin
muutamaksi tunniksi lähes tyystin poies!
Helicobacteri on kyllä kelju kaveri ja aiheuttaa kovasti mahaoireita.Itse idättelen monenlaista,ja kaalit,oli ne mitä hyvänsä, siemenet ovat niitä mahanhoitajia.Syön monenlaista,sillä periaatteella,että mikä maistuu suussa hyvälle,on sopivaa.Maistelen ja kuulostelen maistuuko jotkut idut karvaalle,jos,niin en syö.Silloin elimistö ei halua niitä.Pavut ovat sellaisia,välillä ovat hyviä,välillä karvaita,kun on sellainen karvasvaihe,niin puraisen pelkän ituosan ja jätän pavun syömättä.Parsakaalin idut maistuvat aina. :
?
Idätän helpoimman kaavan mukaan.En käytä,kuin laakeaa lasista piirakkavuokaa.Siinä vain idättelen,ilman sideharsoja sun muita.Huuhtelen niitä vain aika tiuhaan siivilässä.Syön luonnostakin kuusenkerput,ja koivujen hiirenkorvia,hiiren korvat syljen pois,kun olen pureskellut.Ja paljon muutakin periaatteella,mikä on karvasta,eikä sovi makunystyröihin,niin en syö.Pihka on joskus hirmu hyvää,silloin pureskelen sitä.
Ketunleipiin on himo,syön niitä ,vaikka niissä on epäedullisia aineita.Harvoimapa ohitan ketunleipiä,etten syö niitä suihini.