Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kevätmasennus/väsymys  (Luettu 6844 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 14.03.2006 09:09:54 »

Hei, kaamosmasennukseen on keksitty omat "ratkaisunsa", kirkasvalolamput jne. ainakin helpottavat monen oloa.

Mutta entä sitten kun keväällä valon määrän lisääntyessä mieli tuppaa menemään vain pimeämpään suuntaan ja väsyttää vain koko ajan.

Tiedän, että en ole ainoa joka kärsii tällaisesta kummallisesta ilmiöstä turha väittääkään.  tickedoff

Mitenkä siis te muut olette asian selvittäneet? Pitääkö vain odottaa kesää, jolloin tilanne on helpompi vai onko muita vaihtoehtoja? Haluaisin kyllä minäkin nauttia heräävästä luonnosta...  Undecided
tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #1 : 14.03.2006 09:59:02 »

Johtuu keväällä lämpimien ilmoje tultua lisääntyneestä hikoilusta. Joka aiheuttaa alisuolaisuutta, ja uupumusta. Joka tuo mukanaan muita vaaroja.
Vitamiineja tässä maassa popsitaan kuin karamellejä, että niiden puutteesta ei todellakaan ole kyse.
Meillä mainostetaan että meillä on terveellinen ruoka. Mutta kuitenkin meillä myydään vitamiineja, 25 miljoonaisen kansan tarpeisiin. Joka on hirvittävä ristiriita.

Syö joka aamu yksi suolakurkku, (ei maustekurkku) Tai juo suolakahvi, auttaa varmasti kevätväsymykseen.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 10:06:56 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Miimuli
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 14.03.2006 11:45:36 »

Joo,et ole tosiaankaan ainoa negatiivisista kevätfiiliksistä kärsivä. Mulla ollut näin lapsesta asti.Iän myötä tästä on tullut vain tietoisemmaksi,ainoa hyvä juttu siinä on se,että tietää sen menevän taas kohta ohi;kesäkuussa helpottaa vähän,elokuussa päivän tuntee jo lyhenevän selkeästi.Syksyllä taas on normaali olo,ihan kuin valon määrän väheneminen suorastaan piristäisi! Kun tästä olen ihmisille puhunut,toiset ihmettelee,jotkut jopa sanovat,että ei tuo voi olla tottakaan.Mitä ihmeellistä siinä sitten on? Onko valosta pakko tykätä?
        Mitään lääkettä en tähän vaivaan ole löytänyt,enkä enää etsikään,olkoot vain osa minua.Jos tulee kevät joka vuosi niin tulee se syksykin!
        Voimia sinullekin,Alzbeta!
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 14.03.2006 12:26:24 »

Sama täällä, vaikka odotan valoisuutta ja kevättä kuin kuuta nousevaa niin silti mieli aina vettä hiukan maahan. Inhoan pimeyttä joten luulisi että olisin onneni kukkuloilla valoisuuden lisäännyttyä...
Tänä keväänä lähden valohoitoon ulkomaille joten saapi nähdä miten käy  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 14.03.2006 13:53:35 »

Kumma homma... idiot2

Itse kuulun taas siihen ryhmään, joka voisi mennä nukkumaan lokakuun puolenvälin jälkeen ja herättää helmikuun puolenvälin jälkeen, mikäli keli on aurinkoinen ja mikäli olen tuolloin näillä Scandinavisilla leveyksillä, kuten tänä vuonna. Cheesy

Olen miettinyt, näin iloisen sekrotuisena, että onko tuo joku geeni ja "rotu"-kysymys, milloin mikäkin vuodenaika väsyttää.

Suomalaisethan ovat sekä scandinaveja, että myös slaavilaisia, eli polveutuvat venäläisistä roduista ja kun Suomi vielä n. 90 vuotta sitten kuului Venäjään ja Tsaarin armeijan kautta kulkeutui ja polveutui Suomeenkin ihmisiä (geenejä) mm. Venäjän eteläosista eli lähi-idän alueilta (Venäjä on ja oli iso maa), niin nämä geenit eri roduista määräävät, miten keho reagoi auringon valoon.

Esim. pohjoiset ja Scandinaviset geenit ovat tottuneempia pimeään kuin taas nämä eteläisemmät geenit tykkää auringosta enemmän..?  idiot2

En tiedä.. kuhan ajatuksia ilmaan heittelen...  :Smiley

Iloa, valoa ja rakkautta Kevääseenne smitten

Asterix

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/kisses.gif)
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 14.03.2006 15:27:32 »

enpä tiedä mistä maasta mun geenit on tullut vaikka ihan suomalainen olenkin. Joka tapauksessa aina olen tuntenut olevani väärässä maassa, siis liian pohjoisessa. Minun olisi pitänyt syntyä mustaksi ihmiseksi johonkin lämpimään paikkaan missä ei ajatella liikaa ja vatkataan lannetta ;DTämä maa on tuntunut jotenkin kosmiselta kiusanteolta itseäni vastaan.

Suomi on oikeasti hieno maa mutta ehkäpä joskus vielä oikeasti lähden täältä. Vai onkohan nämä nyt oikeasti jotain entiset elämät juttuja että nyt on pistetty suoraan jonkin trooppisen elämän jälkeen tänne opettelemaan selviytymistaitoja. Rangaistus... police

Heheh... veit sanaset suustani.  Cheesy 2funny
Tunnen itsekin juuri noin ja voit vain kuvitella, kun molempien vanhempieni puolelta on mukana muuta verta kuin suomalaista, niin miten katkeralsta minusta on tuntunut syntyä Suomeen kun mahdollisuuksia oli muitakin!
Tosin nyt kun(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/sun.gif)paistaa, niin olo alkaa olla siedettävämpi ja ihmisetkin yleisesti ottaen mukavampia.  Cool Cheesy

Ei sillä, etteikö Suomi olisi kiva maa ja suomalaiset hurjan mukavia, itse asiassa, minusta tuntuu, että suomalaiset ovat yleisesti ottaen tulleet paljon avoimimmiksi ja mukavammimiksi ja hienotunteisimmiksi, kuin mitä he olivat esim. n. 10 vuotta sitten.  Wink

Enään minunkaan päälle ei räitä, ryssitellä ja huoristella, nimetellä jutskuksi. muslimiksi jne. niin paljon kuin ennen.
Ehkä tuo Neukkujen kaatuminen ja Venäjän avautuminen 90-luvulla teki tuon aallon..? idiot2

Sitä ennen olin äitini vuoksi hurri ja isäni kuoleman jälkeen äitini Ranskan matkan tuliainen ja veljeni Espanjan matkan tuliainen, reppanalla kun aivan tumman suklaan väriset silmät, pitkät mustat ripset ja ruskea, hurjan kihara tukka ja toffeeseen vivahtava ihon väri. 2funny Cheesy

Minäkin olen oikeasti lähtenyt Suomesta jo monta kertaa, mutta tänä keväänä todennäköisesti sitten ainakin jo yhdeksi kokonaisen elämän ajaksi.  Cheesy

Olet oikeassa tuon elimistön puhtauden suhteen. Jos keho on täynnä p*skaa, niin kyllähän tuo väsyttää, masentaa ja kiukuttaa.
Onkohan niin, että talven jälkeen elimistössä on enemmän kuonaa, kun talvisin yleisesti ihmiset syövät enemmän ja liikkuvat vähemmän ja keho ei tahdo käynnistyä keväällä?

Kesäisinhän ihmiset syövät vähemmän, mutta sitä vastoin juovat enemmän, jolloin kehokin puhdistuu ja on virkeämpi?

Enpä tiedä... kuhan taas ajatukseesi tartuin.. :Smiley

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/calvin.gif)
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: