Ihme kyllä mun alaselkä paranee/lakkaa särkemästä aina kun pistän korkkarit illaksi jalkaan. Liekö se lantion nostatus ja se kehon oikeiden lihasten käyttö ettei lennä nokalleen, joka sen sitten tekee. Mutta toiminee vain munlaisille lättäjaloille. Niin ja sitten vaihtokauppana saattaa olla kipeät ja/tai rakolliset jalat
*A*
Sama mulla. Syynä se, että selkäranka on paremmassa asennossa ts. siinä missä sen pitäisi olla aina, kun lantion kulma muuttuu. Syviä vatsalihaksia tulee käyettyä enempi tukemaan selkärankaa korkkarit jalassa.
Miulla ollu joskus aikanaan paha notkoselkä. ihan ite treenasin notkon pois/pienemmäksi. Monta vuotta olikin sitten hyvä ryhti ja ei selkävaivoja. Nyt viime vuosien aikaan ollu kipeämpiä kausia. Raskauden aikana, yllätysyllätys, ei ollut mitään ongelmaa selän kanssa, kai johtuen tuosta koko nuoruuden harjottamasta tietoisesta selän suorana pitämisestä. Nyt raskauden jälkeen koko ajan jotain pientä. Viimisen kuukauen aikana välillä tosi pahojakin kipuja alaselässä. Iskias vaivannu kummassakin jalassa lähes kävelykyvyn vieden. Ite piän syynä koulunpenkille palaamista ja muutamia isompia negatiivisia juttuja elämässä. Lopetin koulun niin jo viikossa helpottanu paljonki! Ei vissiin ollu miun juttu opiskella nuin tuota asiaa..
Selkää olen pitänyt kunnossa/ korjannut venyttelyillä ja selälleen kovalla alustalla makaamalla.
Nyt arvelin, että pitää kokeilla noita tuola ylempänä kerrottuja venytyksiä...