Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskenmeno  (Luettu 3119 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilim*
Kanta-astroilija

Profiili
« : 09.12.2011 10:55:42 »

Unessa olin kahden ystäväni kanssa jonkinlaisella terveysluennolla johon kuului myös raskaustestien ottaminen. Naisluennoitsija toi meille testitulokset ja onneksi olkoon olimme kaikki kolme raskaana! En uskonut tulosta, miten men nyt yhtäkkiä muka kaikki saadaan positiivinen tulos, tämä on nyt joku huijaustemppu. Nainen antoi meille testiliuskat mukaan ja näytti vielä että kyllä siinä on kaksi viivaa. Menin toisen kaverin kanssa apteekkiin viemään tätä liuskaa tutkittavaksi (uusimaan raskaustestin) koska olin varma että minulla on väärä tulos. Ajattelin ettei raskaus nyt sovi ollenkaan vielä elämääni ja pidin koko testiliuskaa ihan naurettavana vitsinä. Miespuolinen apteekkari veti liuskan vuorollaan jonkun koneen läpi jolloin siihen tuli vastaustulos. Paikalla oli useita asiakkaita jonottamassa tuloksiensa tarkastusta. Kaverini sai taas positiivisen ja apteekkari onnitteli. Itse jännitin että voi saakeli jos se nyt näyttää positiivista.. Lapussani luki tarkastuksen jälkeen Gemini..jotain, jokin latinankielinen vastaus. Apteekkari totesi vakavana osanottonsa, olin odottanut kaksosia ja raskaus oli mennyt kesken.
Lähdin pää painuksissa pois, olo oli tyhjä ja järkyttynyt. Vastaus ei ollut se mitä halusin. Tunsin valtavaa syyllisyyttä, olinko tappanut ne ajatuksen voimalla kun en halunnut raskautta. Tunsin surua menetyksen puolesta, olisin voinut ne ottaakin.

Mitä voisi meinata? En kyllä  haluaisi ajatella että keskenmeno tässä takoittaisi automaattisesti että tulen menettämään jotain tärkeää.. Sad Noita raskausunia on nyt ollut taas lähiaikoina enemmän. Viimeksi sain myös positiivisen testistuloksen ja olin yhtä harmissani.
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 09.12.2011 12:30:12 »

Kaipaatkohan elämääsi jotain aivan uutta, josta et ole ihan varma kuitenkaan? Ehkä tuon kaipuun merkit ovat aika selkeitäkin (kuin positiivinen raskaustesti) mutta epäilyttää, et oikein luota itseesi, joten viet testin ulkopuolisen tarkistettavaksi, haet varmuutta?

Ja kumminkin jollain tasolla haluaisit kovastikin tuon asian toteutuvan, koska unessakin sinua niin harmittaa kuulla että et olekaan raskaana. Pelkäät ettei se asia tapahdu tai että mokaat sen, ja että sitä myötä menetät jotain enemmänkin... En mä tiedä, tää nyt tuli nopsasti mieleen vain. Smiley
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 09.12.2011 15:39:09 »

Kiitos Indium ajatuksistasi! Tuossa on paljon tuttua kyllä mitä sanoit. Olen nähnyt lapsesta asti raskausunia, ne olivat karmeimpia painajaisiani. Heräsin usein hysteeriseen itkuun ja paniikkiin koska raskaus oli niin hirvittävä ajatus. Tuo teema jatkui siihen asti kunnes aloitin nykyisen parisuhteeni ja ylitin 24-vuoden iän. Nykyään raskausuneni ovat tunnelmaltaan paljon rentoutuneempia, suhtaudun asiaan tyynesti ja olen joissain unissa jo ihan hyväksynytkin asian, tuntenut hyvää mieltä jo syntyneestä lapsesta.
Mietin tuossa että voisikohan tuo raskausteema liittyä jotenkin juuri noihin muutoksiin, siten että olen aina pelännyt muutoksia. Kaipaan muutosta mutta pelkään ja ahdistun usein todella paljon isoista muutoksista (muutto, parisuhteen aloittaminen, uusi työ, sitoutumiset, perheen perustaminen..) Pelko juontaa lapsuudesta (ajoittain kaaottinen perhe-elämä) jonka ymmärrän nykyään täysin. Nykyisessä suhteessani teen jatkuvasti työtä hyväkyäkseni nämä luonnolliset elämään kuuluvat muutokset (yhteenmuutto, kihlat, häät, lapset, asunnot, koirat..)
Tiedä sitte.
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: