Olen miettinyt sitä, että alkaako ihminen elää kartan piirteiden mukaan vasta tietyn ikäisenä? Tokihan on näitä ns. sukupolvitransiitteja (Saturnus neliö Saturnus, Uranus neliö Uranus), mutta nyt tarkoitin ihan syntymäkartan 'pysyviä' piirteitä.
Hieman esimerkkejä omalta kartalta. Olen nouseva Vaaka, oppikirjamääritelmän mukaan se 'kaikkien kaveri' ja vieraassakin ihmisjoukossa kuin kalavedessä. Silti lapsena/nuorena, noin 15-vuotiaaksi asti, olin aivan sairaalloisen ujo. 15-20-vuotiaana aloin voittaa ujouttani ja nyt, 22-vuotiaana olen jo pelottavan ekstrovertti. Vasta nyt tunnen edustavani nousevaa merkkiäni täysin, mutta miksi vasta nyt?
Toinen on kartallani oleva Jousimies-painotteisuus (Uranus, Merkurius, Jupiter, Neptunus). Jousimies kai yleisesti yhdistetään matkustamiseen ja seikkailuun. Aiemmin olin hyvinkin matkustamista vastaan, inhotti ajatuskin kaikesta säätämisestä ja sen sellaisesta, jos matkaan lähdin niin kaiken piti olla valmiina, kuljetukset lentokentältä siistiin hotelliin ja sitä rataa. Nyt olen alkanut haaveilla vaeltamisesta pitkin poikin erämaita, joissa ei sisävessaa ole 50 kilometrin säteellä
Mistä tällainen muutos? Vielä vuosi sitten ajatus esim. Interreilaamisesta suorastaan ällötti!
Auringonpaluukartaltakin olen etsinyt vastausta, ja jotain vainua siellä onkin. 2005/2006 -kartalla (päättyy 19.11.06, joten aikaa vielä on) Aurinko on 9.huoneessa, joka on Jousimiehen ja ulkomaiden huone. AP-askendantti on Kauriissa, ja tänä vuonna olen saanut ensimmäisen vakituisen työpaikkani \o/
Jos joku osaa valaista enempää eksynyttä, olisin kiitollinen.
LISÄYS:
Progressoitu Aurinko huitelee 18 astetta Jousimiestä tällä hetkellä, sekin voi ehkä vaikuttaa mutta toisaalta, Aurinko on ollut Jousimiehessä siitä lähtien kun olin 2-vuotias.
31-vuotiaana siirtyy eteenpäin Kauriiseen.
Your progressed Sun enters Sagittarius at age 2. The ages of 1 to 3 mark a critical turning point in the development of your personality--at a very young age. After some sort of crisis of consciousness, and perhaps elimination of circumstances that have been limiting your growth, you begin to feel lighter, more free, and decidedly more outgoing. Your desire to learn increases, and your sense of humor is enriched. You are more flexible during this period as well.