Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ammatti  (Luettu 64245 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #105 : 13.04.2012 17:16:11 »

Kommentoidaan tuohon taide-työ asiaan, että minusta on rohkeaa se että uskaltaa kulkea sitä kohti minkä itse kokee omakseen. Aina kuulee sanottavan kuinka taidekouluista valmistuu kortistoon, mutta kunnioitan kyllä tuntemiani ihmisiä siitä rohkeudesta että he ovat uskaltaneet valita epävarmemman tien. Todennäköisintä on, että loisteliaaseen elämäntyylin ei pääse, mutta jos sellaista ei aivan välttämättä haluakaan, pystyy sitä ihan hyvin olemaan onnellinen. Taidekoulut ovat niitä vaikeimmin sisäänpäästäviä, ja johtuu varmasti myös siitä että pyrkijöinä on monia, jotka ajattelevan taiteen olevan kiva ja helppo tapa ruokkia itsensä, vähän piirtelee jotain ja siinä se. Mutta jos on realistisesti liikkeellä, tietää oman kutsumuksensa ja mihin pystyy, on kyse harkitusta omasta päätöksestä. Itse olin se pelkuri ja valitsin koulutuksen, jonka kautta paremmin saisi töitä. Tiedän kuitenkin, että tämä tie on minulle oikea, pääsen tätä kautta lopulta toteuttamaan niitä asioita mitä taideuran kautta en olisi pystynyt, sellaisia asioita mitä nyt olen huomannut haluavani elämääni. Tein siis itse omalle elämälleni kuitenkin oikean ratkaisun.

Ja jos ajattelet sitä aikaa minkä vietät esimerkiksi teatterikorkeakoulussa, on se korvaamaton kokemus. Lopulta kokonaisuuden kannalta sillä ei ole merkitystä synnytäänkö taiteilijoiksi, vai voiko siihen kouluttautua. (Oman filosofiani mukaan luovuus on jokaisen ihmisen sisällä löydettävissä jos niin haluaa.) Se millä on merkitystä on se, onko realistisesti tietoinen siitä mikä koulun jälkeen odottaa, eikä kuvittele liian ruusunpunaisia kuvitelmia. Nykyään tosin se työn saaminen on vaikeaa millä alalla tahansa.  buck2
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #106 : 13.04.2012 17:30:44 »

Jännä! Niin miten se hieroja näkyy siinä kutoshuoneen kärki härässä (ja venus) jne.? Minustakin näyttää, että keskitaivas on vaa'an puolella. Juu, vielä kysyisin, että mitä merkitsee tuo Chiron 4.huoneessa? Haavoittunut parantaja?! Hm.

Hieroja on yksi perinteisesti härkään liitetty ammatti, ja tuo venus härän hallitsijaplaneettana lisää härkävaikutusta kuudenteen huoneeseesi, joka siis on yksi ammattia tulkittaessa katsottu huone. Itse tulkitsen kutoshuoneen yleensä eniten palvelu -ajatuksella. Se on neitsyen huone, ja edustaa konkreettista, maallista palvelemista, kun taas 12.huoneessa tapahtuu kaikki henkinen ja uhrautuva palveleminen. Tuo palveluajatus yhdistyy tavallaan myös tuohon hierojan ammattiin, näin ollen toteutat härkää fyysisen palvelun/hoitamisen kautta. Tuollaisen fyysisen terveyden liittäisin itse alitajuntaisesti myös venukseen, mutta tästä en tiedä onko joku eri mieltä. Minulla on vain sellainen tunnelma planeetasta ollut. Venukseenkin totta kai liittyy myös esteettisyys, onhan se myös vaa-an hallitsija. Tavallaan kartallasi työllesi tulee nuo fyysinen ja maallinen sekä esteettinen ja harmoninen teemoina. Auttajatyöhön nämä voi yhdistää. Aloita vain sillä hieronnalla ja lisää siihen muita palveluja jos on kysyntää.  Smiley

Chiron 4.huoneessa liittyy niihin juuriin ja syvimpiin osiin itsessä. Usein se huonesijainti kuvaa sitä aluetta millä on jotain käsiteltävää, haavoja. Haavoja, joista voi parantua ja joiden avulla auttaa muita. Oma alitajuntani heittää taas tulkintaa, että khironin edustamat haavat ovat niitä, joissa niistä parantumisen jälkeen on tarve auttaa muita samoja kokeneita.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #107 : 13.04.2012 17:42:03 »

Doula.^

Kysyisin itsekin tähän ammattiasiaan tulkintaa, mutten osaa karttaani tähän liittää.  Embarrassed

Hehhehe, vanha oppi uutta!  coolsmiley Tässä astro.fi-karttani siis.  Smiley

Ja kysymys liittyy mahdolliseen ammatinvaihtoon siis, kun on 8-16 työ kyllä olemassa josta ihan tykkäänkin.. Mutta nyt on olo, että jotain ihan muuta todella haluaisin tekemään, se vaan vaatisi aikamoisen riskin oton alkuunsa. Oma "hörhöily"- hoitola mulla haaveena on, kotoa käsin töitä. Mutta onko tämän kartan tyyppi sitten kuitenkaan yksityisyrittäjä? Vai vaan taivaanrannan maalari tulehen tuijottaja.. crazy2 Kukkahattutäti.

Täällä jo useampi hoitamisesta kiinnostunut.  Smiley Mutta löytyy sinunkin kartaltasi taas khiron kympistä. Sijainnin tulkitsisin tarkoittavan joko työhön itseensä liittyviä tapahtumia, jotka vaativat käsittelemistä itseltä, tai sitten että työn kautta on tekemisissä haavoittuneiden ihmisten kanssa. Kuitenkin khironin tematiikan mukaisesti sanoisin, että tarve hoitamiseen syntyy kokemuksien kautta, ehkä omista kokemuksista kumpuaa tarve toteuttaa lopulta auttamista paljon ja mahdollisesti ihan työkseenkin. Keskitaivas on härässä, joten työ saisi olla mukavaa ja rauhallista, liika epävarmuus voi stressata. Ehkä siinä suurin ongelma yrittäjäksi ryhtymiselle. Kuitenkin, jos tarve auttamiseen sinulla on, onko mahdollista toteuttaa sitä sivussa? Kokeilla ensin miten on kysyntää, toiminimen voi perustaa helposti, tai liittyä jonkinlaiseen osuuskuntaan. Kun kartalla on paljon kalaa ja vielä kuun ja neptunuksen yhtymä, ei niitä auttamishaluja kannata tyrmätäkään, vaan yrittää keksiä niille jonkinlainen toteuttamistapa. Toinen vaihtoehto on hankkia koulutus jollekin auttamisalalle, jonka kautta työllistyminen on varmaa.
tallennettu
Emosta_kiinni
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #108 : 13.04.2012 22:51:30 »

No joo tosiaan teiteenlla elämisessä ei ole mitään loisteliasta niinkuin jotkut tuntuvat luulevan  Cheesy Se taitaa olla aikalailla niitä kutsumusammatteja.

Ystäviä vierstä katsoneena voi aika lailla jo nähdä mihin sitä sitten mentäisiin. Ei sillä itseään helpolla elätä ja vaatii ihan hitosti töitä. Sinänsä olen onnekas kun mulla on jo suht vakituisesti kuvitustöitä ja kysyntää olisi vähän liikaakin sihteessa aikaan. (Taas tämä aika... Mahtaakohan mun kartassa olla jokin aikaa nopeuttava tekijä kun se multa tuppaa loppumaan. Tai sitten mulla on liian monta rautaa tulessa  Grin ).
Kuvittaminen ei kuitenkaan ole ihan sitä mitä tahdon vaikka se on ihan kiva tapa saada rahaa. Ihan omien töiden tekeminen omista aatoksista olisi sitä jotakin. Multa jotenkin puuttuu kokonaan sellainen järkevä rahanarvostus. Tai järki sanoo että onhan sitä oikeasti ihan hyvä olla. Mutta jostain syystä en saa sille tarpeeksi painoarvoa. Ehkä siksi meillä mies hoitaakin noin tiliasiat...

Solnishko
Aika hauska meillä on sinänsä menossa niin samantyyppinen elämäntilanne. Mullakin juuri vuosi aikaa kotona vielä ja kolme lasta käsiä täyttämässä ja pitäisi päättää mitä teen. Mulla taas on vanha koulupaikka, mutta luovutin sen kun tiedän että pääsen siihen kouluun kyllä heittämällä takaisin jos tahdon. Mutta mitään ihan kokopäivätyötä ei ole odottamassa.
Ja täälläkin olisi sitä luomisen paloa ja auttamishalua  Grin
tallennettu
amate
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #109 : 14.04.2012 11:01:58 »

Jännä! Niin miten se hieroja näkyy siinä kutoshuoneen kärki härässä (ja venus) jne.? Minustakin näyttää, että keskitaivas on vaa'an puolella. Juu, vielä kysyisin, että mitä merkitsee tuo Chiron 4.huoneessa? Haavoittunut parantaja?! Hm.

Hieroja on yksi perinteisesti härkään liitetty ammatti, ja tuo venus härän hallitsijaplaneettana lisää härkävaikutusta kuudenteen huoneeseesi, joka siis on yksi ammattia tulkittaessa katsottu huone. Itse tulkitsen kutoshuoneen yleensä eniten palvelu -ajatuksella. Se on neitsyen huone, ja edustaa konkreettista, maallista palvelemista, kun taas 12.huoneessa tapahtuu kaikki henkinen ja uhrautuva palveleminen. Tuo palveluajatus yhdistyy tavallaan myös tuohon hierojan ammattiin, näin ollen toteutat härkää fyysisen palvelun/hoitamisen kautta. Tuollaisen fyysisen terveyden liittäisin itse alitajuntaisesti myös venukseen, mutta tästä en tiedä onko joku eri mieltä. Minulla on vain sellainen tunnelma planeetasta ollut. Venukseenkin totta kai liittyy myös esteettisyys, onhan se myös vaa-an hallitsija. Tavallaan kartallasi työllesi tulee nuo fyysinen ja maallinen sekä esteettinen ja harmoninen teemoina. Auttajatyöhön nämä voi yhdistää. Aloita vain sillä hieronnalla ja lisää siihen muita palveluja jos on kysyntää.  Smiley

Chiron 4.huoneessa liittyy niihin juuriin ja syvimpiin osiin itsessä. Usein se huonesijainti kuvaa sitä aluetta millä on jotain käsiteltävää, haavoja. Haavoja, joista voi parantua ja joiden avulla auttaa muita. Oma alitajuntani heittää taas tulkintaa, että khironin edustamat haavat ovat niitä, joissa niistä parantumisen jälkeen on tarve auttaa muita samoja kokeneita.

Voi kiitos Ave!
Tuntuu hyvältä saada lisävahvistusta astrokartan oivalta tulkitsijalta. Elelinkin tuon chironin teemoissa talvella, kun mietiskelin tätä sairastumista. Että oikein hyvä senkin kannalta, niin osaan olla parempi auttaja.

Juu, eli näin teen. Aloitan hieronnalla ja lisään siihen sitten muita palveluja jos/kun niikseen tulee Smiley. Ja sisustan vastaanottotilasta of course kauniin.

Hei Solnisko!
Mulla on samat aatokset yrittämisestä, että ...yrittäjäksi ryhtyminen ja oman aikataulun mukaan säätäminen...' -> Nimenomaan! Kaikki yrittäjiksi ryhtyneet harmittelevat vain sitä, että eivät alkaneet siihen aiemmin. ja '...epävarmuus ei ole mikään ongelma verrattuna "joku hengittää niskaan ja kyttää kellon kanssa kahvitauon..."' -> Ou mään! Juuri tuohon  kyllästyin itsekin niissä työpaikoissa ja vaikka oli ihan matalapalkka-ala ns., niin niihin ihmeellisiin valtakuvioihin. Ei jaksa ei.

Nyt kun saa itse työllistää itsensä, niin saa tehdä sitä asiakaspalvelutyötä omilla ehdoilla ja keskittyä pelkästään auttamiseen. On kaikenmaailman ylimääräiset härpätykset (kokoukset ja paprunpyörittämiset) sit muitten heiniä.

Ihanaa. Ei muuta ku onnea sullekki hoitolan aloittamiseen! Smiley Smiley Smiley
tallennettu
amate
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #110 : 15.04.2012 19:49:33 »

Kiitos sulle!
Itseasiassa eilen tajusin, että mullahan on aivan loistavat tilatkin jo valmiina tuossa ulkorakennuksissa.. Shocked Ensin meinasin että ei ne sovellu, mutta uudella silmällä katsottuna ne tilat onkin aivan täydelliset ja "mun näköiset". Vanha ulkosauna siis hoitohuoneeksi ja "toimistotilan" saan pikkuveljen vanhasta bänditreenitilasta.  Smiley Remonttia, sähkötöitä ja siivoomistahan se vaatii, mutta toisaalta mikäs sen hienompaa.. :Smiley  Grin Pääsee omin pikku kätösin sutimaan ja tekemään taas mieleisekseen. Vanhat kunnon hirsiseinät siellä saunassa saa esiin, siitä tulee ihan omanlainen tunnelma hoitolaan. Valettu muuri ja vanha tulisija siihen huoneeseen pakosta jää, mutta siitä saa upeen "alttarin" huoneeseen laitettua.  Smiley

Kuulostaa Solnisko aivan super-ihanalta Smiley. Hirsiseinät ja alttariki. Upeeta, että teet sen vanhaan rakennukseen ja nimenomaan saunaan; perinteiseen suomalaiseen parannuspaikkaan. Ja sekin, että itse tekee ja remontoi, niin siinä on sydän ihan erilailla mukana. Luin muuten lehdestä artikkelin, jossa itävaltalaiset oli tutkineet männyn uuteaineita ja löytäneet sellaisia (alfapeneeni), jotka ihminen kokee miellyttävinä ja joilla on verenpainetta tasaava vaikutus. Sillä on myös mm. antibakteerisia vaikutuksia.

Mä iskin silmäni vanhaan taloon (hirsi juu, rv. 1929), joka on tyhjentynyt asukkaista viime keväänä. Rohkaistuin soittamaan yhdelle perikunnan jäsenelle, ja sehän onkin heillä aikeissa myydä (ja edullisesti)! Toukokuussa päästään katsomaan, ja ou nou, mulla on niin vahvat fiilikset siitä ja monta ennettä ja näkyä tullut jo ennen kuin tiesin koko talosta. Hyvä kutina on onnistumisesta. Juu, niin sinne meinasin asettautua ja sitten ajallaan avata hieromon lisukkeineen.

Jännää!! Ja jänniä aikoja meillä kaikilla Smiley
tallennettu
amate
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #111 : 16.04.2012 20:12:32 »

Oi että, ollaanpa niin samoilla linjoilla kaikkineen! Meillä vielä vähän vanhempi talo ja pihapiiri, 1920 on rakennettu tämä talo. Sauna on yhtä vanha ja siellä on tietojeni mukaan useampikin tässä talossa ennen asuneen perheiden lapsista syntynytkin -30, -40 ja kai vielä -50 -luvun alussakin. Mä luulen kans että siellä tulee olemaan juuri oikeanlainen tunnelma kaikkiin hoitoihin.  Smiley Tai siis mulle oikeanlainen, asiakkaiksi valikoituu sitten jo sitäkin kautta juuri ne, jotka myös diggailee samanlaisesta meiningistä.. Cheesy

Törmäsin eilen yhteen pöytävanhukseen tuolla varastossa, olen sen jo viime kesänä kirpparilta raijannut kun jostain syystä oli vaan "pakko" se mukaan ottaa.. Mihinkään se ei sitten sopinutkaan ja vähän jäi tuonne pölyttymään, mutta nythän mä hokasin että siitä saa pienellä kunnostuksella aivan täydellisen työpöydän! Tulisijaa katselin vähän tarkemmin ja sehän siis edelleen toimii, nuohooja täytyy toki tilata ennenkuin rupee sillä savuttamaan. Mutta oispahan yks tunnelman tekijä kans jos elävä tuli lämmittää syksyllä ja talvella hoitotilan..

*Lähteekö jo lapasesta?*  Grin

Tosi jänniä aikoja kyllä joo, olispa kiva kuulla jatkossakin miten sullakin hommat etenee!  Smiley

Voi kyllä! Juurikin noin, 'oikeanlainen tunnelma', ja nimenomaan, että 'asiakkaiksi valikoituu juuri ne jotka diggailee samanlaisesta meinigistä'. Hihi, mäki ajattelin, että kylläpä ollaan samoilla linjoilla. Taidetaan olla jotain samaa sieluperhettä; sukulaisia!

Mä kans funtsin, että ihmiset hakeutuu ja löytää mun paikan sen energian houkuttelemina. Sen verran syrjäinen se on, kirkolle on matkaa reilu kymmenen kilsaa, mutta paikka onkin sitten aikamoinen. Voimapaikka vaaran kupeessa Cheesy.

Ja gyllä, laitetaan vaikka yv:llä viestejä etenemisistämme, olisi kyllä kiva kuulla sunki jutusta Smiley. Niin emme jaarittele tässä ihan ohi topicin Wink

*Ei lähe lapasesta!* Päinvastoin; mopo keulimaan vaan Grin
tallennettu
amate
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #112 : 17.04.2012 18:25:08 »

Kiitos Suomityttö! Smiley

Mä oon ainaki ihan hybriksessä  Cheesy, ja helppo innostua ku yhteisestä innostuksesta saa voimaa ja tukea omaanki taaperrukseen Grin
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #113 : 20.04.2012 11:04:02 »

Kosmetologikaan ei ihan nappaa ku itse olen sellainen luomunainen enkä meikkaile lainkaan.
Tuli mieleen kommentoida, että tiesitkö ettei kosmetologin homma ole pelkkää meikkaamista, enemmän oikeastaan kaikkea muuta, siis jalka-, käsi-, vartalohoitoja yms. , ihonhoitoa, luontaisen rytmin tuntemista, hormonituntemusta...?

Näin vain tuli mieleen, kun hierontaan yhdistettynä sekin sopii paveluun.  Smiley
tallennettu
amate
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #114 : 20.04.2012 19:00:33 »

Kosmetologikaan ei ihan nappaa ku itse olen sellainen luomunainen enkä meikkaile lainkaan.
Tuli mieleen kommentoida, että tiesitkö ettei kosmetologin homma ole pelkkää meikkaamista, enemmän oikeastaan kaikkea muuta, siis jalka-, käsi-, vartalohoitoja yms. , ihonhoitoa, luontaisen rytmin tuntemista, hormonituntemusta...?

Näin vain tuli mieleen, kun hierontaan yhdistettynä sekin sopii paveluun.  Smiley

Hei Ave!

Hei en toden totta tiennykkään, että kosmetologi tekee myös noita hommia. Mielenkiintoista Smiley. Kun olinkin ajatellut, että tuollaisia kokonaisvaltaisia juttuja olisi kiva toteuttaa työssä. Lisättynä vielä ravintoneuvonnalla, joka tulee tuolta luontaisen rytmin tuntemuksesta. Ja juurikin, että asiakkaan kokonaisvaltaista auttamista. Ach, cant't wait! Cheesy

Voi miten kiva kun kommentoit, kiitti sulle  angel !!!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  

Siirry: