Sitä, että jos naisella on tosiaankin parempi kontakti älyn (aivokuori) ja tunteen (limbinen systeemi, tai jotain)
välillä, nainen kykenee jossain määrin harkitsemaan, minkälainen tunnereaktio kussakin tilanteessa tuottaa
hänen kannaltaan parhaan lopputuloksen (esim. tekoitku). Mies lähinnä vain eläimellisesti reagoi?
No ei todellakaan noin. Pelkkä kontakti älyn ja tunteen välillä ei määritä asioita yksinään, vaan yksilön kyky analyyttiseen ajatteluun omista tunteistaan riippuu myös tiedosta ja harjoittelusta - esimerkiksi tämän ketjun ohjeiden soveltaminen tekee minun mielestäni vähemmän alttiiksi tunteiden manipuloinnille täysin sukupuolesta riippumatta.
Kaikki oletukset siitä miten joku reagoi johonkin voivat mennä pieleen sen vuoksi että kaksi naistakin voi reagoida samaan asiaan aivan eri tavoin. Eli voi tulla tunnereaktio, mutta se voikin olla jotain täysin odottamatonta.
Minä esimerkiksi reagoin havaittaviin manipulointiyrityksiin sanomalla ääneen 'nyt yritit manipuloida minua tavalla X' - niiltä menee silloin kaikki voima. (Ja manipuloijat karsin myös ystäväpiiristäni pois.)
(Sinun oletuksesi ovat a) vanhanaikaisia b) seksistisiä.)
Heti kun näytät minulle miltä näyttää esim. suomalaisten naisten saamat 1,7 lasta, alan uskoa keskivertoarvioilla olevan jotain käyttöä todellisessa elämässä.
MItä osia siltä 0,7 lapselta puuttuu?