Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selvänäön etiikka  (Luettu 2919 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
MaijaMaanläheinen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


Profiili
« : 29.04.2012 17:39:34 »

Jouduin joitain vuosia sitten pari vuotta jatkuneen työpaikkakiusaamisen kohteeksi, jossa pomon lisäksi kiusaajina toimi osa työkavereista. Vaikka aikaa on kulunut jo muutamia vuosia, asia vaikuttaa minussa yhä. Itsetuntoni ja luottamukseni ihmisten hyvyyteen koki kovan kolauksen.

Tuona ajanjaksona kävin muutamalla selvänäkijällä, mutta yksikään ei kehottanut minua tekemään asialle mitään. Aloin miettiä asiaa vasta nyt ja jäin pohtimaan, miksi kukaan heistä ei tsempannut minua lähtemään ja etsimään uutta työpaikkaa? Asiaa voidaan tietysti selittää karmalla tms., mutta vaikka tilanne olisikin ollut karminen (jos karmaan siis uskoo), ei se silti oikeuta tai velvoita epäasiallisen kohtelun kohteeksi joutunutta sietämään ihan mitä vaan...?

Mietin vain, että olisin varmaan tehnyt "terveempiä" ratkaisuja, jos en olisi käynyt selvänäkijöillä asioistani keskustelemassa. Nyt tilanne pitkittyi ihan liian pitkään...siedin ja toivoin, että tilanne olisi jotenkin ratkennut.

Onko kellään muulla kokemusta samantapaisesta tilanteesta tai muuten ajatuksia asiasta?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 29.04.2012 19:16:18 »

Komppaan Marieta eli tulkinnoissa oppaat antavat suosituksia ja neuvoja, mahdollisesti vinkkejä siitä mitä kannattaisi tehdä,mutta kukaan ei koskaan sano, että "tee näin". Tämä siksi, että meillä on vapaa tahto, jota jokaisen rakkauden tasolla työskentelevän  neuvonantajan tulee kunnioittaa. Lisäksi henkimaailma ei voi elää elämäämme puolestamme, koska elämäntehtävämme on tehdä erilaisia valintoja ja kokea sitä kautta erilaisia asioita.

Paras ohje ikinäkoskaanmilloinkaan mihinkään on se klassinen "Kuuntele sisintäsi".
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #2 : 29.04.2012 19:52:55 »

Itse näen selvänäkijänkin työn tai roolin auttajana, jonka tehtävä on yrittää auttaa asiakastaan näkemään oma tulevaisuutensa selvemmin sekä antaa vinkkejä siihen, mitenkä sitä rakentaa negatiivisesta parempaan suuntaan. Jos nimittäin selvänäkijä ei anna mitään vihjettäkään tuollaiseen kohteluun toiselle työssään niin väkisinkin tulee mieleen, että näkeekö oikeasti mitään.

Aito näkijä ei siis sanele asiakkaalleen mitä hänen täytyy tehdä vaan kertoo, mitenkä hän näkee tulevaisuutensa sekä antaa vinkkejä siihen, mitenkä muuttaa vallitseva olotilansa. Ja sen pohjalta, mitä asiakas kuulee eli saa aidosti sisäisyydeltään silloin oivalluksia, hän voi itse tehdä muutoksen elämäänsä - ei sen pohjalta, että joku puuttuisi hänen omaan vapaaseen tahtoon. Vapaan tahdon teot eivät kärsi toisen ihmisen neuvoista vaan päin vastoin - antaa avaruutta nähdä asioita monelta eri kantilta.
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: