Eli kysymys kuuluu:
Minkälaisia äkkinäisiä muutoksia olet elämäsi aikan tehnyt? Mitä siitä seurasi? Tekisitkö jotain toisin?Itselleni tuli ajankohtaiseksi päättää työpaikastani, jämähdänkö sinne surkeasti valittamaan kohtaloani vai irtisanoudunko reippaasti ja jäisin tyhjän päälle. Noh, tuo edellinen lause paljastaa selvästi mitä mieltä olen näistä kahdesta vaihtoehdosta!
Haluasin uskoa, että elämä kantaa, tein minkä päätöksen vain. Mutta onpa vaikeaa ohjelmoida omaa päätä uusille ajatuksille.
Vaikka tiedostan, että en tule voimaan hyvin jatkossakaan jos töitä jatkan, niin työ on kuitenkin sellaista mitä nyt kestäisi jos hammasta vaan puree yhteen, mutta onko elämä sen arvoista. :
Olisivat työkaverit edes inhottavia, niin päätös olisi todella helppo, mutta perhana kun mukavia ovat suurimmaksi osaksi!
Päästäessäni lopullisesti irti tuosta työstä tiedän olevan vaikka mitä mahdollisuuksia minne ohjautua, eikä elämä aina anna mahdollisuuksia, mutta pelkään ettei tilaisuuksia tarjoudukkaan ja kökötän kotona odottamassa ihmettä.
Olisi mukava kuulla kokemuksia vähän pelottavistakin nopeasti päätetyistä muutoksen aloituksista ja ehkä voimme auttaa niitä, jotka muutoksen kanssa kamppailevat, oli kyse työstä, ihmissuhteista tai mistä vain.
Itselleni ei nyt tullut mieleen nopeita päätöksiä vaativia hetkiä, onkohan niitä ollutkaan! Selustan olen aina osannut varmistaa niin, ettei heti ole tarvinnut ryhtyä toimiin vaan olen saanut rauhassa pohtia ja tottua eri ajatuksiin.
Saa nostaa kortteja tai jotain.
Huomenna teen kuitenkin päätöksen enkä tiedä ehdinkö saada täältä mitään vinkkejä ja rohkaisuja, mutta niitä tarvitaan varmasti päätöksen teon jälkeenkin. Voihan muutosta suorittaa huomisen jälkeenkin parempaan suuntaan!